Geen aandacht.

Ik weet dat hier waarschijnlijk al een paar topics over zijn, maar ik vind niet echt een goeie.

Dus ik heb niet echt een “probleem”, het zit me gewoon een beetje dwars :’)
Ik heb 1 echte vriendin en nog een paar andere, maar dat zijn de populaire meisjes en ik ga niet echt meer met hun om. Ze sluiten mij en m’n vriendin namelijk uit. Vooral mijn vriendin en dan is dat natuurlijk niet zo leuk voor haar. Maar goed. Iedereen vindt die 3 meisjes zo mooi, wat ik en m’n vriendin niet zo heel goed snappen. Maar dat is het punt niet. Ze hebben natuurlijk heel veel aandacht van jongens (en veel vriendinnen enzo). Maar ik niet (en mijn vriendin ook niet) Ik denk dat iedereen ons zo ziet als seutjes ofzo ? Ik weet het niet goed.
Ik vind dit best vervelend want ik wil natuurlijk ook wel eens aandacht van een jongen :’) Ik hoef geen vriendje of zo hoor, of toch niet op dit moment. Maar dus, ik vind het jammer dat er nooit jongens naar ons komen als het bv. pauze is. Of dat als er eens iets wordt georganiseerd we altijd alleen met z’n tweeën zijn en niet bij een groepje kunnen gaan staan of mensen op ons af stappen om te praten.
Wat kan ik hieraan doen ? Of beter gezegd, hoe kan ik in contact komen met mensen om zo toch een beetje meer vrienden te krijgen ?
Ohja, ik dacht misschien dat het zou kunnen liggen aan hoe ik er uit zie (middelbare school he :wink: ), maar ik heb mijn haar laten knippen en zie er wel een beetje goed uit. Dus ik snap het niet ? Ik kijk ook niet de hele tijd chagrijnig of zo …
PS: sorry voor de wanhopige titel, zo’n groot probleem is het ook niet ;p Ik wist niet goed wat ik anders moest zetten haha :slightly_smiling_face:

Wat zijn seutjes?

stap zelf op mensen af.
Denk dat veel mensen dat ook juist waarderen als je zelf initiatief neemt, het hoeft niet altijd vanuit een ander te komen.

Probeer er bij te staan als er jongens bij staan of spreek de jongens aan succes :wink:

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/50316_405467465660_7940406_n.jpg

zo ongeveer :slightly_smiling_face: Niet dat ik er zo uitzie … Een soort sukkeltje, on-populair, niet-cool zo van die dingen. Typische vooroordelen ;’)

Maar ik kan toch niet gewoon met mensen die ik niet ken (of vaag ken) of die mij niet kennen gaan praten ? En wat moet ik dan zeggen ? :’)
@ KoekiesNL dankje ! :grinning: Maar we gaan niet meer zoveel met hun om, dus staan we nooit bij hun & jongens komen niet naar ons ? ;s

Ik heb altijd het idee dat dat altijd zo is op die leeftijd. Dan gaan al die sneue jongens nog naar van die meisjes toe, zulk soort jongens moet je niet eens willen. Geloof me, dat gaat helemaal omdraaien (:

Heb je een foto van jezelf? Dan kunnen we misschien oordelen of mensen op je uiterlijk afknappen. :slightly_smiling_face:

Ik heb ook een vriendin, superknap, maar zooo kinderachtig! Ik snap dat jongens daarop afknappen.

Ga bij andere mensen staan, niet die hele populaire, maar andere seutjes/netnietseutjes? Dan sta je in ieder geval niet meer met z’n 2en. Misschien hebben zij weer vrienden waar je ook mee om kan gaan.

be spontanious?

dit vindt ik een beetje een aparte reactie.

Nou ga bijv. bij jongens uit je klas staan, en ja ik wee nie bij mij gaat het vanzelf maar ik denk vooral dat ze het leuk vinden dat ik erbij sta omdat als ik iests zeg wat ik gewoon normaal vind klinken iedereen al dubbel ligt vann het lachen omdat ze het zooo grappig vinden, dus mischein is dat een tip niet dat ik het expres doe. En stap gewoon op mensen af ik snap niet dat mensen dat niet durfen kunnen ik durf echt op (bijna) iedereen af te stappen als ik denk dat ik daar een gezellig praatje mee kan maken

heb je eigk een foto? Gewoon nieuwschierigheid haha

Of je gaat gewoon niet meer met die meisjes om op school, maakt je eigen leuke groepje met zn twee en ga dingen doen búiten school. Ik heb altijd het idee dat op mijn school alleen maar lame-ass mensen zitten, dus mn echte goeie vrienden zitten ook niet bij mij op school.

Juist wel! Je kunt niet eeuwig alleen met de mensen praten die je wel kent toch? Je kunt een beetje gesprekje aanknopen eerst als je net samen ergens staat te wachten ofzo van hee, vind je het ook al zo lang duren? Of gewoon van die random dingen. Meeste mensen vinden het leuk als er mensen naar hun toekomen, jij toch ook :slightly_smiling_face:

als jij zelfvertrouwen hebt, straal je dat ook uit.
ik ben ook niet altijd de knapste geweest, maar daar heb ik wel veel voor gedaan. ik vind het leuk om met mijn uiterlijk bezig te zijn en ben er ook tevreden over, dus dat straal ik ook uit. toen ik dat punt voor de eerste keer had, word je zelf ook zekerder door op jongens af te stappen en trek je ze vanzelf aan.

jij word toch ook eerder aangetrokken door iemand die zelfverzekerheid uitstraalt (bedoel ik niet arrogantie)? dus daar zal ik het eerste aan werken, accepteer je zelf en wat je anders wil, doe je anders.

en wat die meiden betreft, iedereen heeft “vriendinnen” die niet echt vriendinnen zijn. laat ze voor wat ze zijn en hou het leuk met ze, maar laat nooit de echte vallen!

Inderdaad, zelfvertrouwen uitstralen. en zelf op mensen afstappen. Geloof me, dit werkt. Ik ging van school veranderen, naar een andere stad, tegen het EINDE van het schooljaar. kwam in een nieuwe klas waarbij iedereen elkaar kende, en niemand mij, en waar ze dan ook niet in geinteresseerd zijn. Ik ben op ( ja serieus XD ) iedereen die ik tegen kwam de eerste week afgestapt, stak ik doodleuk mijn hand uit, en stelde ik me voor, vroeg ik of ze ook die en die les hadden, en zo begon ik gesprekken.

Het was heel eng, maar uiteindelijk heb ik heel veel mensen leren kennen, en niemand heeft mij erom uitgelachen. Als je zelfverzekerd overkomt, en spontaan, vinden mensen het juist leuk.

Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik savonds naar school ga, en naar volwassenen onderwijs. dus ik heb niet 1000 leerlingen begroet ofzo XD en iedereen is 17+ . ik was zelf toen 18 al.
Maar dat maakt niet uit, is nog steeds dood eng!! :stuck_out_tongue:

bedankt voor jullie reacties ! :grinning: Maar dat vind ik nu juist zo bizar, vroeger was ik minder zelfzeker en nu ben ik blij met hoe ik eruit zie en ben ik zeker van mezelf. Daarom snap ik het helemaal niet ? Zo zijn er ook mensen die me niet accepteren als ik ze toevoeg op facebook of hyves. Terwijl ze me kennen, want ze zijn me elke dag op school ! Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij ons is het niet raar om iemand toe te voegen waar je niet mee praat. En ik wil graag mijn privacy behouden dus ga ik geen foto plaatsen ;p Je weet maar nooit dat er iemand op girlscene zit die ik ken !
+ We staan wel niet, vaak bij de andere van onze klas. Maar dat maakt het er niet beter op, want het zijn 2 meelopers waarvan eentje héél kinderachtig is. Ze ziet er zelfs uit alsof ze 11 jaar is ofzo terwijl we allemaal 15 worden :’) En we zijn ook bij de jongens van onze klas gaan staan maar die zijn ook nog zo kinderachtig en ja. Ze zijn soms heel gemeen omdat ze nog altijd denken dat jongens en meisjes niet gewoon vrienden mogen zijn en ze weten ook nog niet dat als ze eens normaal tegen ons zouden doen het allemaal heel leuk zou kunnen worden <_< En ik wil wel vrienden buiten school, maar ik ga al naar een muziekschool en ik zit daar in een klasje van 8 mensen met maar 1 meisje en allemaal nóg kinderachtigere jongens dan die van onze klas. Ik heb ook geen tijd voor een andere hobby. Én ik ben nog niet oud genoeg om uit te gaan en daar dan vrienden te maken. Zie je, ik zit dus echt VAST :expressionless:

laat ze kletsen jullie weten wel beter.
leer ander mensen kennen is toch veel leuker.