Géén 400-, euro voor je brommerrijbewijs!

Hey!
Willen jullie de petitie tekenen tegen de 400-, van het rijbewijs?
Vinden jullie het btw ook zo’n slecht idee?
Nu kunnen alleen de wat rijkere mensen een scooterrijbewijs krijgen… ik kan geen 400 euro neerleggen hoor!

http://www.dales725.gethost.nl/brommer.php

Hier in België is dat idd niet zo duur. Welke reden geven ze daarvoor om het zo veel te laten kosten in Nederland?

Kan je trouwens geen job doen? Want ik denk niet dat je met een petitie veel kan bereiken…

Ja ik wíl ik binnenkort gaan werken maar het is toch niet normaal? ja al die rijkere kinderen krijgen alles wel van hun ouders, maar ík niet, en ík vertik omdat ik op 3 maart jarig was, 2 dagen voordat dat rijbewijs inging, mijn scooterrijbewijs voor 300 of 400 te halen.

De overheid moet bezuinigen dus het lijkt me vrij onlogisch dat ze hier geld in gaan pompen. Ik weet ook niet of ze dat zouden moeten doen. Een rijbewijs of een scooterrijbewijs is een voorrecht, geen recht. En als je ziet hoe sommige scooterrijders nu rijden ben ik heel blij dat er een praktijkexamen komt om het risico dat ze op mijn motorkap gelanceerd worden of onder een vrachtwagen komen te verkleinen…
Het is wel (erg!) duur als die wetswijziging er komt, maar als je het niet kunt betalen… Werken? Sparen? Blijven fietsen? Heb ik ook moeten doen voor mijn scooterrijbewijs, scooter, auto en autorijbewijs…

ik ben ook op 3 maart jarig :3.

Sorry, dit is nutteloos.

is inderdaad heel veel ja, m’n ex (toen nog vriend) had rijlessen gehad + examen voor 300 euro, en toen is ie gewoon gezakt x) hoppa, 300 euro weg!

Sorry maar ik vind dit belachelijk wat je nu wilt doen. Denk eens goed na, het is niet zomaar dat je nu 300 a 400 euro moet gaan betalen voor een rijbewijs. Het is nog steeds het zelfde bedrag wat je voor je theorie betaald, en voorheen was dit enkel genoeg om te mogen rijden. Nu zijn er nog lessen nodig, en daar betaal je dan voor.
Ik ben het er mee eens dat het handiger is om eerst lessen te hebben voor je mag rijden, zal een hoop ongelukken schelen.

Ik vind 't eerlijk gezegd wel goed dat ze nu ook praktijk hebben, alleen de prijs is idd best wel duur maargoed ik denk dat je je beter erbij neer kan leggen. :sunglasses:
en sparen, werken als je het echt graag wilt gewoon sparen en er andere dingen voor laten.

Ik ben er eigenlijk wel mee eens dat je nu praktijkexamen moet doen voor je scooter en ja dat kost een hoop geld maar dan heb je alleen nog mensen die echt een scooter willen en een stuk minder idioten op de weg.
Anders wacht je toch nog 2 jaar en dan kan je je autorijbewijs halen. Scheelt weer want dan kan je sparen en hoef je geen scooter, benzine en reparaties enzo te betalen en kan je dat geld sparen en kan je je autorijbewijs halen en dan kan je als je je autorijbewijs hebt alsnog scooter rijden want dat mag dan ook gewoon…

Maar als brommerrijbewijzen gesubsidieerd worden, moet dat voor auto’s, vrachtwagens, bussen, vaarbewijzen, aanhanger etc. ook gebeuren.
Wat je dus zegt is onmogelijk, je krijgt dan dus een hele selectieve subsidiering, want er zijn nog veel meer weggebruikers die ook voor heel veel geld hun rijbewijs hebben moeten halen voor welk voertuig dan ook.

Ik ben het met je eens dan 400 euro erg duur is (hier is het 280 voor 4 lessen en examen), maar het is niet anders. Het is toch ook voor je eigen veiligheid? Zo krijg je geen dwazen op de weg, of in elk geval minder.

Ik ben het (als vrijwel enige blijkbaar) wel met je eens.
Scooter rijden is een eitje, het is precies fietsen. De mensen die het verpesten zijn die opgeschoten jochies met hun belachelijk opgevoerde scooters… als je zo’n ding 100 laat lopen dan kun je er vanuit gaan dat er ongelukken gebeuren. Zij zijn ook degenen die asociaal rijden, het is niet zo dat dat vanuit die scooter zelf komt.

Wow een van de enige.

Btw: ik ben het er wel mee eens dat er een praktijkexamen mag komen, maar de overheid pompt nogal geld hierbij uit van jongeren, iets wat ik héél oneerlijk vind.

Bij ons hier kost dat tien euro dacht ik.

Weet je heel toevallig als je in nederland woont, in belgie je rijbewijs kan halen?

Dat zou me heel onlogisch lijken…

In belgië is theorie brommer 15 euro, praktijk examen 15 ong
autorijbewijs theorie; gratis, praktijk auto; ong 50 euro

Hoezo alleen rijke mensen kunnen dat betalen? Wij hebben het thuis ook niet breed, maar toch heb ik het gekregen.
Ligt er gewoon aan waaraan je je geld besteed.
Dus ga nou niet zeggen dat het alleen voor rijke mensen is.

Cool, ik ben op 4 maart jarig :3.
maar doet doet er nu even niet toe :’).

Zeg dat dit een grapje is :|…
ik ben meer van 3600 euro kwijt aan mijn autorijbewijs…
en heb alles zelf moeten betalen…

Nederland is best wel een belachelijk duur land zeg…
Het is te hopen dat we nooit annexeren.