Geel zien

Hoihoi!

Ik ben de laatste tijd heel moe, hoofdpijn, duizelig en ik zie vlekken.
Ik ben zo extreem moe dat ik 16 uur kan slapen en dan nog dood moe ben, ik blijf ook expres in het weekend geen uren op bed liggen want ik weet dat ik daar ook lui van word. Vanmorgen had ik zo’n hoofdpijn/vermoeidheid dat ik thuis ben gebleven. Toen ik nog steeds doodmoe om 2 uur mijn bed uit kwam omdat mijn moeder op bezoek kwam constateerde ze dat ik helemaal geel zag, maar dan ook echt geel. Ik wilde sowieso al bloed laten prikken dus dat ga ik donderdag ook laten doen.

Maar ik wilde eerst weten of jullie ook zoiets hebben gehad?
En ik wilde weten… Ik heb 3 jaar geleden pfeiffer gehad, kun je dat nog een keer hebben? Op internet staan veel verschillende verhalen. Volgens mijn huisarts niet, blijft het wel altijd lichtelijk aanwezig waardoor je sneller moe bent maar kan het nooit meer zo erg terug komen.

Hebben jullie ervaring met vermoeidheid/geel zien/duizelig en zo?
Of ervaring met pfeiffer die terug is gekomen?

Ik hoor het graag :slightly_smiling_face:

Als je echt heel geel bent, kan dat duiden op Hepatitis, dus als ik jou was zou ik nu met spoed naar de huisarts gaan. Hepatitis kan verschillende oorzaken hebben. Ben je in aanraking geweest met bloed? of poep? in het buitenland geweest (denk vooral aan afrika) of heb je onbeschermde seks gehad?
Of heb je veel caroteen (wortelen) gegeten of bruiningspillen genomen?

Beterschap en succes.

Hoi!

Ik heb wel ervaring met extreme vermoeidheid. Heb op de basisschool ook al eens pfeiffer gehad en mijn huisarts zegt dat het wel als ‘nasleepsel’ terug kan komen. Bij mij is toen ook weer bloed afgenomen en toen bleek dat ik te weinig ijzer in m’n bloed had, daar kan het dus ook van komen!

Succes en sterkte!

Is je oogwit ook geel? Dan zou ik namelijk maar een beetje meer haast maken om bij de dokter te komen want dan zou het idd geelzucht kunnen zijn…
Beterschap

geelzucht?

als je geel ziet kan het ook geelzucht zijn

Toen ik een virus had zag ik ook geel, was doodmoe, hoofdpijn, buikpijn, duizelig, flauwvallen.
Maar het kan natuurlijk ook iets aan je lever/geelzucht zijn, ik zou morgen al proberen naar de dokter te gaan, voor het geval het iets ernstigs is.
Beterschap!

Ik zou maar naar de huisarts gaan als ik jou was en niet wachten tot donderdag.

Ik zou echt met spoed naar de huisarts gaan.
Ik bedoel, ookal zou het niet zoiets als geelzucht of hepatitis kunnen zijn; niet je normale huidskleur hebben is géén goed teken.

Het kan hepatites zijn. Als ik jou was zou ik zsm naar de huisarts/ziekenhuis gaan.

gelijk naar de huisarts
Dit lijkt op hepatites A. (geelzucht)
geelzien duid vaak op iets met de lever… (niet altijd)

Geen idee, ijzertekort?? Als je googled dan vind je wel wat?:slightly_smiling_face:

Als je googled krijg je altijd de meest ernstige aandoeningen

Geel zien heeft te maken met je lever. Als deze niet goed functioneert ga je dus geel zien.

Geel zien is idd een teken dat er iets met je lever is.

Dankjullie voor de reacties! Maar ik heb morgen een best wel belangrijke les op school … Maar ik ga wel even kijken of ik daarvoor kan gaan!

Mijn oogwit is niet geel, alleen iets donkerder wit dan normaal…

Zo snel mogelijk naar de dokter inderdaad.

Ehm met het bloed van mijn hond… en de poep van mijn hond… Niet in het buitenland, wel onbeschermd maar met mijn vaste vriend. &Geen wortelen gegeten. Kan het aan het bloed&poep van mijn hond liggen?

Ik denk ook gelijk aan iets aan je lever. Bij pfeiffer is je lever ook slecht dus misschien dat het toch een nasleep is daarvan (al zag ik toen ook niet geel)? In ieder geval best naar de dokter ja.