Geef me belachelijke argumenten waarom onkruid goed is

Hey iedereen,

ik moet voor Nederlands een redevoering houden over een belachelijk onderwerp. Dit is omdat vooral de manier waarop we het brengen belangrijk is, en niet echt de inhoud.

Ik en mijn partner hebben het onderwerp gekozen: onkruid laten staan of niet. Ik ben pro (dus onkruid wel laten staan), en mijn partner is contra.

Nu ben ik nog op zoek naar argumenten waarom we onkruid dus zouden moeten laten staan. Het mogen de meest onlogische, idiote argumenten zijn.

Alvast bedankt!

Omdat onkruid ook een kans verdient

Onkruid is pas onkruid, als je niet wil dat het in je tuin groeit en dus als het ongewenst is. Er is geen biologische definitie van onkruid, dus wat voor de een onkruid is, is voor de ander een prachtige plant. Over het algemeen wordt brandnetel bijvoorbeeld gezien als onkruid, maar er zijn ook mensen die dat expres in hun tuin planten om er bijvoorbeeld thee van te kunnen zetten.

Er zijn dus geen argumenten voor jouw kant, want onkruid is pas onkruid als het ongewenst is en als het ongewenst is, laat je het waarschijnlijk niet staan, tenzij je er van overtuigd bent dat je de natuur de vrije loop moet laten gaan (maar zelfs dan is er de vraag of je van onkruid mag spreken).

^Way to kill the mood :grinning_face_with_smiling_eyes:

Daar heb je wel gelijk in. Ik zal aan het begin zeggen dat ik eigenlijk niet mag spreken over ‘onkruid’, omdat dat de benaming is voor iets wat zoiezo ongewenst is.
Dankjewel!

Nog argumenten?

Onkruid heeft ook gevoel
Onkruid houdt andere plantjes gezelschap
Je kan liggen in onkruid

Well said. :cry:

Onkruid kan nuttig zijn. Denk aan brandnetelsoep en thee. Daarbij kan onkruid ook goed gebruikt worden als natuurlijke scheiding tussen bijvoorbeeld een speeltuin en een weg (dan moet je wel iets nemen als een bramenstruik).

het staat gezellig in je tuin/ langs de weg of waar dan ook

Omdat het er leuk uit ziet tussen die saaie tegels in je tuin

Je kan rollen in onkruid, en dansen op onkruid

Oja en als je weer onkruid in je tuin hebt moet je het weg halen = tijdsbesteding = lichaamsbeweging = afvallen als je wat kilootjes kwijt wil.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Is eigenlijk wel een goed argument. Want het is altijd enorm veel werk als je het niet heel regelmatig doet.

Wanneer we onkruid moeten laten weghalen door de gemeente, kost dat tijd en geld. Dat geld kunnen ze beter in het ouderenfonds stoppen.
ofzo? HAHAHA

Mensen praten steeds over hoe we een groenere wereld kunnen bereiken. Onkruid is groen. You see where im going?

Omdat onkruid toch weer terug komt. Tijdverspilling om het weg te halen

Omdat planten zuurstof geven en goed zijn voor het milieu… haha

Omdat ze goedkoop zijn voor in je tuin.

haha

onkruid hoor bij een gebalanceert ecosysteem?
er zijn ook hele mooie soorten onkruid en dan kan je denken van ‘hé, die wil ik wel in mijn tuin!’

Onkruid is baas in eigen tuin.