Geef me 1 reden waarom god wel of niet bestaat

Ik vraag me nu steeds af of hij wel of niet bestaat, ik kan ook nergens een goede reden vinden dat hij wel bestaat.
Ik geloof nog eerder in geesten dan daarin, ookal heb ik toch nog wel iets dat hij zou kunnen bestaan maar ik vind al die redenen op internet zo onlogisch.
Sommige die in god geloven krijgen ook zo genaamd de opdracht om iemand te vermoorden of iemand te slaan “Ja dat was ik niet, dat was god” :crazy_face:

ik geloof niet omdat er geen bewijs is dat die bestaat.
ik geloof eerder in geesten.
ik ben er veel te nuchter ervoor.
dan heb zo verplichting zo als de kerk elke dag.

[i]ik geloof wel, protestants.

maar geloven is volgens mij niet iets dat je met je verstand doet maar met je hart. mensen kunnen niet met hun verstand bij de dingen van god. lees de bijbel maar eens als je wilt.[/i]

Dat kan dus niet, daarom bestaat deze discussie al eeuwenlang.

ik geloof, protestants.

dus wat _GirlyS zegt, en als je gewoon denkt;
er was NIKS
dan kan er niet opeens IETS bestaan
dan moet ‘iets’ het wel gemaakt hebben/laten ontstaan.
want uit niks komt niet opeens iets.
moest wel ergens begonnen zijn, right?

Er zijn hier verschillende theorieën over, maar de belangrijkste vindt ik dat God bestaat wanneer je hem ervaart, er zijn geen keiharde bewijzen verder.

Omdat er nog steeds mensen ongelukkig zijn.
Nee ik denk dat je dat soort dingen niet zo letterlijk moet nemen.

God is het grootst denkbare
wat is groter ‘datgene wat binnen je gedachten bestaat’ of datgene wat ‘binnen én buiten je gedachten bestaat’?

datgene wat binnen én buiten je gedachten bestaat is groter en je kan niks groters bedenken dan dat. en aangezien God het grootste denkbare is moet deze dus wel buiten je gedachten bestaan, in de werkelijkheid dus

:wink:

Er is geen bewijs dus ook geen reden om te gaan geloven.
En als er al een God is, dan geloof je niet door na te denken. Dat doe je gewoon met je gevoel. Plus: Misschien is geloof ook wel iets wat op latere leeftijd komt.

hmm, okee, als je dus zegt dat God wel moet bestaan, omdat er eerst niets was, en daarna iets, waar komt God dan vandaan? hoe is Hij ontstaan?
aan de ene kant hoop ik wel dat er zoiets als de hemel bestaat, dat je niet niets word als je sterft, maar aan de andere kant kan ik er zo moeilijk in geloven, omdat er zoveel vreselijke dingen gebeuren…

Als er glasharde bewijzen zouden zijn, zou iedereen nu wel, of als het bewijzen tegen, niet geloven. Dat valt niet te zeggen. Van ongelovigen zal je nooit bewijzen horen, van gelovigen zal je als ‘bewijs’ horen dat ze hem voelen, en ervaren. (En dat vinden de ongelovigen weer onzin) Het is net waar je staat, en waar je je voor opensteld. En een deel opvoeding. Veel christelijke meiden hier zijn denk ik zo opgegroeid, weten niet beter. En geloven daarom nu zelf ook. Maar als je bewijzen wilt: stoppen met zoeken.

Nee, omdat de bijbel niets over dinosauriërs zegt, terwijl wel is bewezen dat deze hebben bestaan terwijl God ze niet gemaakt heeft.

Ik vind het een onlogisch sprookjesverhaal. Komop, als je iemand nu verteld dat je mensen kan scheppen lachen ze je vierkant uit. Waarom zou hij dat kunnen?

Geen idee. Dinosaurussen hebben bestaan tho!

omdat ik niet geloof dat als God zou bestaan, hij onschuldige kleine kindjes kanker zou geven etc.

Maar verder, als mensen er kracht uit halen om in iets te geloven, als ze daar gewoon gelukkig van worden, en zich niet beperkt voelen, moeten ze het lekker doen (: dan zijn er geen bewijzen nodig denk ik.

iedereen hier heeft zijn eigen mening, dus het is zo best wel moeilijk om er achter te komen of hij wel bestaat of niet, ik geloof er 100% in, ik ben moslim. Kijk eens naar al die verhalen in de bijbel en de verhalen in de koran, denken jullie serieus dat dat gewoon zomaar verzonnen is door random mensen??!!

God kan dan toch ook niet ineens zomaar ontstaan? Als je zegt dat er niet ineens IETS kan bestaan, dan kan God ook niet zomaar uit het niets zijn gekomen…