Geef liefde een kans!

Gisteren las ik het stukje ‘Daten Zonder Rampen’ en vond het vrij vermakelijk. De schrijfster heeft het leuk verwoord en op een jeugdige manier beschreven. Maar toch vond ik het verhaal op sommige punten enorm oppervlakkig.

Wij meisjes zijn opgevoed met Sneeuwitje, Leonardo Dicaprio en Johnny Depp:
Een prins op het witte paard met een knap koppie en goede manieren, of een lekkere gespierde hunk die je overal tegen kan beschermen.
Niet gek dus dat ons eisen lijstje steeds beknopter en langer wordt.

-Hij moet langer zijn dan mij
-Hij moet sporten
-Hij moet slim zijn
-Hij moet een tattoo
-Hij mag geen meisjes vrienden
-Hij moet geen nerd zijn
-Hij moet een goede opleiding hebben
-Hij mag niet naar zweet ruiken
-Hij mag geen boer laten

En ga zo maar door. We zijn zo kieskeurig dat het niet gek is als je dates stuk voor stuk een ramp waren.
“Hij had etensresten op zijn gezicht.”
“Hij had lelijke schoenen aan.”
Al die kleine dingen waar we op letten zijn veel belangrijker dan zijn verliefde blik, zijn schattige gestamel en zijn best grote biceps.
Kijk verder dan je neus lang is!

Ik heb nu een Duitse vriend, terwijl ik vroeger al moest kotsen bij het idee van lederhosen, curryworsten en bergbeklimmen. Ik vond het ook niet zo heel tof toen hij toch géén Britse sexy uitwisselingsstudent bleek te zijn. En hij had vreselijke afgetrapte Nikey’s aan. Nog maar te zwijgen over zijn ongeschoren gezicht. De eerste 5 minuten wilde ik het liefst gillend wegrennen, maar toen zag ik na een tijdje dat hij een heel mooie lach had. En sexy turquoise ogen. Hij maakte me aan het lachen, was slim en nu zijn we bijna 3 maanden samen.

Je hoeft echt niet tegen iedereen ‘ja’ te zeggen, want zo kom je natuurlijk desperate over en word je ook niet gelukkig. Maar die jongen met die mayonaise vlek op zijn kin, kan stiekem prachtig gitaar spelen. En die jongen van ‘maar’ 1.62 heeft misschien een heerlijk six pack verstopt.
Geef liefde een kans!

Idd het is ook maar een mens

Ik ben het hier écht mee eens!
sommige meisjes zijn zo wispelturig als het op de liefde aan komt…

Niemand is perfect.

't is ook maar net waar je van houd …

Oke, ik zie mezelf hierin, maar sorry ik kan dat niet door de vingers zien xD
Maar sowieso wat ik perfect vind, is voor een ander weer niet perfect :stuck_out_tongue:

ik had in de brugklas(omg lang geleden) een nerd in de klas
iedereen vond hem stom
todat we erachter kwamen dat hij problemen had thuis
hij liep in idiote kleren omdat ze niet genoeg geld hadden
hij was super verlegen
en z’n moeder knipte z’n haar heel raar omdat ze geen geld hadden voor de kapper.

hij biechte aan mij op dat hij het heel vervelend vond. ik en mijn vriendin hielden een actie… om geld in te zamellen en lokte hem naar de stad we hebben hem een make over gegeven

een week later had ie verkering.
dat was een van de leukste dingen die ik heb gedaan hij is btw nu mijn beste vriend terwijl ik eerst zo’n hekel aan hem had.

als je dit een mooi verhaal vond is het programma ‘over de streep’ mischien iets voor jou

Xx

aaaah ik vind je echt geweldig! super goed geschreven en verwoord, ik denk er precies hetzelfde over!

^ oh, wat leuk voor 'm!
alleen wel een beetje jammer dat die ná de make over pas een vriendin vond, terwijl hij voorheen ookal single was, en het zelfde persoonlijkheid had lijktmij.

ja das waar maar ondanks zijn uiterlijk bleef ie gwn hetzelfde
hij viel gwn niet op door zijn nerd outfit

Xx

helemaal me eens.
dit liedje past er perfect bij!

Who is - Bruno mars
http://www.youtube.com/watch?v=z1WnbkVkCoQ

Ik vind stiekem dat imperfectie’s jongens heel schattig maken.
Ik zou me totaal niet goed voelen op een date met een jongen die op alle
vlakken perfect is. Ik zou me echt niet goed voelen.

Maar ik vind wel, dromen mag altijd, maar irl moeten we toch realistisch blijven.

Een van mijn exen stond heel erg in de schaduw van zijn beste vriend, die echt zo’n populaire gozer was. Hij zag er goed uit, vlotte babbel en maakte snel contact. Daardoor zag iedereen altijd alleen hem. Terwijl zijn vriend in mijn ogen zoveel leuker was! Okee, het was geen Brad Pitt, maar hij had een aanstekelijke lach en mooie blauwe ogen, brede schouders en een fijn karakter. Dat heb ik duizendmaal liever dan een ‘knappe’ jongen zonder gevoel.

Is ook de enige ex die ik soms nog ‘mis’ omdat het gewoon écht een lieve jongen was^^

Fijn dat er meer meiden zijn die er ook zo over denken!

En inderdaad, in je dromen mag je best lekker overdrijven en het is heus niet erg om weg te zwijmelen bij je zelf bedachte Prince Charming…maar vergeet niet dat jij het ook niet leuk zou vinden als een jongen je zou afwijzen omdat je was vergeten je neus te snuiten, of omdat hij je afgetrapte ballerina´s die je in je haast hebt aangetrokken, niet leuk vond.

Thanks!

Wij meiden/vrouwen leggen de lat steeds hoger tegenwoordig, zo vinden we toch nooit een jongen/man die aan al die dingen gaat voldoen?
Mja, ik kies niet zo standaard als daar wordt beschreven. :’)

Op wat voor type val je dan (’: ^

Naja, uiterlijk maakt mij op zich niet uit, hygiëne vind ik wel zo fijn.
Een leuk karakter en goed innerlijk vind ik al genoeg!

Ik vind uiterlijk stiekem wel belangrijk, maar daarmee doel ik vooral op een leuk kapsel en een normaal postuur. Of hij nu veel last heeft van acne interesseert me niet, of welke oogkleur hij heeft ofzo. Maar humor is een must!

Degene waarmee ik date is niet veel langer als ik ben. Ik had altijd in mijn hoofd dat mijn vriend een bepaalde lengte ‘moest’ hebben, maar mijn date is zo leuk dat dat lengte verschil nog maar weinig uitmaakt. Verder is hij helemaal type, kan ik goed met hem lachen, dus dan laat ik mijn hakken maar wat vaker in de kast en trek ik mijn fijne allstars aan haha. :slightly_smiling_face: