Hey meiden,
Ik had afgelopen week heel veel gezeik met mijn inmiddels ex. Hij had van alles tegen zijn vrienden (mijn klasgenoten) gezegd waardoor hun allemaal op mij begonnen te zeiken.
Ik heb al dat gezeik een week aangehoord en daarna ben ik hem boos gaan whatsappen (ik zag hem haast nooit waardoor het niet face to face kon) ik legde hem uit dat ik op deze manier niet verder wilde als het niet stopte.
Hij zei toen dat ik het gewoon moest negeren en hun gewoon moest laten lullen. Hier had ik dus helemaal niks aan.
De volgende dag kreeg ik een whatsappje van hem en van mijn klasgenoot, hij vroeg of mijn klasgenoot zijn excuses had aangeboden en dat had mijn klasgenoot inderdaad gedaan. Daarna vroeg hij hoe het nu tussen ons zat dus ik zei dat ik niet wist wat het verstandigste was aangezien we elkaar weinig zagen vanwege verschillende locaties van school. daarop antwoordde hij dat hij de keuze al voor me had gemaakt… hij maakte het uit.
Ik wist niet goed hoe ik me moest voelen, aan de ene kant voelde ik me kut, maar ik was ook wel opgelucht, want ondertussen heb ik een nieuwe klasgenoot van me op het oog (waar ik dus 0% kans bij heb maargoed)
Ik ben nu best wel onzeker en bang voor de reacties van anderen. Ik heb het idee dat hij niet eerlijk tegenover mij is geweest, omdat hij het spontaan uitmaakte, hij deed zoveel moeite voor me en toen maakte hij het heel onverwachts uit. Ik heb het vermoeden dat hij het snel uitmaakte, omdat ik op het punt stond om het uit te maken, maar hij gewoon niet door een meisje gedumpt wilde worden.
Mijn beste vrienden en vriendinnen en mijn halfzus weten het al wel maar de rest van mijn vrienden nog niet (tenzij mijn ex dat al heeft gezegd) ik ben bang voor de reacties, omdat ze steeds zeiden dat ik het nooit over hem had en dat ze me nu gewoon gaan beledigen om het feit dat het uit is.
Hij heeft me nu heel erg onzeker gemaakt over het feit dat hij me zo onverwachts dumpte…
Ik twijfel nu steeds aan mezelf en de moed zakt me al in de schoenen als ik aan een leuke jongen denk
ik vind het wel goed dat het uit is want het ging gewoon niet meer, maar ik twijfel nu aan alles. Als ik 's ochtends voor de spiegel sta om make up op te doen en me aan te kleden is het enige wat ik denk: “vinden ze me dan goed genoeg, vinden ze me dan leuk?”
Ik ben hiervoor nooit onzeker geweest en misschien ligt het er ook aan omdat ik nu indruk wil maken op een jongen die heel anders is dan ik.
Hoe kan ik hier van af komen?
ps: ik wil er hoe dan ook niet met mijn ex over praten, ik wil echt niks meer met hem te maken hebben.