Gedroogd zeewier

Hoi, omdat ik het nergens kan vinden… weet iemand waar je gedroogd zeewier kan kopen?

Gedroogd zeewier ? Lijkt me niet echt lekker haha , misschien bij de tuinen of natuurwinkels ofzo ?

Bij ekoplaza hebben ze gedroogd zeewier. Maar ik denk dat je het bij de betere toko’s ook kunt vinden. Of bestel het online.

Voor sushi?

Oja natuurlijk ! ik dacht al

Ugh, die bladeren zijn zó vies!

Mijn vriendin is chinees en die eet gedroogd zeewier (zit net als koekjes in zo’n plastic verpakking) Yaik.

Maar waar ze het haalt, geen idee. Ik denk dat je het wel bij de toko kunt vinden.

Hahaha, is sushi eigenlijk gezond? Ik haal altijd dat mini doosje bij de AH mini voor 1,50. Vult goed voor zo weinig, maar zijn die wel gezond? Weet iemand dat?

Nee eigenlijk gewoon als hartig tussendoortje ik zag een filmpje op youtube die ging over Healthy Snacks en daar kwam deze ook in voor. :wink:

Ohh, interessant haha

Hmm… Voordat je het meteen als tussendoortje gaat eten zou ik het eerst eens een keer proeven. Bij de sushi gaat het nog wel, maar los gedroogd zeewier is echt niet te vreten. Het is net plastic, geen grapje. Dan kun je beter een lekker stuk fruit of wat groente eten lijkt mij. Maar goed, je moet het zelf weten.

Raar op youtube zag ik van veel mensen dat ze het erg lekker vonden ;o

Maar dat gedroogde zeewier als snack, volgens mij is dat ook iets anders dan nori.

Ik vind het heerlijk!! Zo yummy! Je moet er wel aan wennen, maar het is erg lekker! Mijn vriendinnen vinden het ook erg lekker :slightly_smiling_face:

Deze is lekker. Ik koop hem bij de Amazing Oriental. Volgens wikipedia is het gefrituurde zeewier dus het smaakt niet zoals nori. Het is veel knapperiger.

ooooohhh, I love the amazing oriental!! Zo’n leuke winkel! Ik kan daar wel uren rondstruinen en kom dan altijd met allemaal rare dingen thuis, wat niet altijd heel geslaagd is. Laatst had ik drinken waar een een of andere gelei in rondzwom, bleh!
Maar klopt, daar verkopen ze zeewier (voor sushi en een andere soort voor de soep). Volgens mij verkopen ze bij de AH ook kant en klare Sushi paketten, als je het daar voor wilt gebruiken.