gedoe met vriendinnen

Ik ben al sinds de brugklas bevriend met 2 jongens die bij mij in de klas zitten. Ze betekenen eigenlijk best wel veel voor me want ze kunnen me altijd opvrolijken en alles. Nu zijn twee heel lieve vriendinnen van me verliefd geworden op die twee jongens. Op zich is daar niets mee aan de hand, maar sindsdien zijn die vriendinnen heel negatief tegen mij als ik omga met die jongens. Er is in mijn gedrag helemaal niets veranderd, ik praat met ze, ik knuffel ze allebei wel eens zoals ik altijd al heb gedaan en soms fiets ik een stukje met hen mee als we dezelfde kant op moeten of zo, verder niets. Daar had nooit iemand problemen mee, maar nu dus wel. Mijn vriendinnen verwachten dat ik zo min mogelijk met hen omga, ze al helemaal niet knuffel en zeker niet buiten schooltijd met ze omga.
Ik probeer ook op school naast andere mensen te gaan zitten als een van die twee jongens alleen zit en zo min mogelijk naar me toe te gaan, maar die jongens komen vaak gewoon naar mij toe (lijkt me logisch aangezien we gewoon bevriend zijn). Na afloop krijg ik dan kritiek van mijn vriendinnen.
Even een voorbeeldje, 1 van die jongens kan het niet hebben dat ik er tegen kan als hij in m’n buik prikt, terwijl hij het zelf écht niet kan hebben, dus hij prikt regelmatig in mijn buik in de hoop dat ik ga lachen ofzo. Als hij dat doet, prik ik gewoon terug, verder niet. Die middag werd ik toegevoegd aan een groepsgesprek omdat ik ‘altijd met hem zat te kloten en de hele tijd naar hem toe ging en aan hem zat’. Toen ik vertelde dat ik dat echt niet flirterig of wat dan ook bedoelde en dat ik dacht dat zij het verhaal een beetje verdraaid hadden meegekregen kreeg ik als reactie van ‘wie verdraait hier nou dingen, kan je je niet inleven ofzo?!’
Ik snap ook wel dat het niet leuk is om iemand te zien omgaan met je crush want als je verliefd bent wil je natuurlijk iemand voor jou alleen en ben je sneller jaloers, maar eerlijk gezegd ben ik niet van plan die jongens zonder reden te gaan negeren en afkatten alleen omdat m’n vriendinnen liever niet hebben dat ik zo veel met ze omga.
Dat leek mij eigenlijk best normaal, of zie ik het nou helemaal fout en ben ik heel egoïstisch?
Oh, heeft iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan, want ik vind het best irritant dat ik er de hele tijd bij alles na moet denken.

Geen zin om helemaal te lezen! sorry…

Misschien lees & reageer ik morgen wel!

Succes.

Haha okay, het is eigenlijk best een lang verhaal over niks, maarja, ik ben niet zo goed in duidelijke verhalen :’)

Ik ben al sinds de brugklas bevriend met 2 jongens die bij mij in de klas zitten. Ze betekenen eigenlijk best wel veel voor me want ze kunnen me altijd opvrolijken en alles. Nu zijn twee heel lieve vriendinnen van me verliefd geworden op die twee jongens.

Op zich is daar niets mee aan de hand, maar sindsdien zijn die vriendinnen heel negatief tegen mij als ik omga met die jongens. Er is in mijn gedrag helemaal niets veranderd, ik praat met ze, ik knuffel ze allebei wel eens zoals ik altijd al heb gedaan en soms fiets ik een stukje met hen mee als we dezelfde kant op moeten of zo, verder niets. Daar had nooit iemand problemen mee, maar nu dus wel. Mijn vriendinnen verwachten dat ik zo min mogelijk met hen omga, ze al helemaal niet knuffel en zeker niet buiten schooltijd met ze omga.

Ik probeer ook op school naast andere mensen te gaan zitten als een van die twee jongens alleen zit en zo min mogelijk naar me toe te gaan, maar die jongens komen vaak gewoon naar mij toe (lijkt me logisch aangezien we gewoon bevriend zijn). Na afloop krijg ik dan kritiek van mijn vriendinnen.

Even een voorbeeldje, 1 van die jongens kan het niet hebben dat ik er tegen kan als hij in m’n buik prikt, terwijl hij het zelf écht niet kan hebben, dus hij prikt regelmatig in mijn buik in de hoop dat ik ga lachen ofzo. Als hij dat doet, prik ik gewoon terug, verder niet. Die middag werd ik toegevoegd aan een groepsgesprek omdat ik ‘altijd met hem zat te kloten en de hele tijd naar hem toe ging en aan hem zat’. Toen ik vertelde dat ik dat echt niet flirterig of wat dan ook bedoelde en dat ik dacht dat zij het verhaal een beetje verdraaid hadden meegekregen kreeg ik als reactie van ‘wie verdraait hier nou dingen, kan je je niet inleven ofzo?!’

Ik snap ook wel dat het niet leuk is om iemand te zien omgaan met je crush want als je verliefd bent wil je natuurlijk iemand voor jou alleen en ben je sneller jaloers, maar eerlijk gezegd ben ik niet van plan die jongens zonder reden te gaan negeren en afkatten alleen omdat m’n vriendinnen liever niet hebben dat ik zo veel met ze omga.
Dat leek mij eigenlijk best normaal, of zie ik het nou helemaal fout en ben ik heel egoïstisch?

Oh, heeft iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan, want ik vind het best irritant dat ik er de hele tijd bij alles na moet denken.

-----------------------------------------------------------------------------

Zo is het even wat leesbaarder. Maar ik zou even met je vriendinnen praten en goed uitleggen dat het gewoon nog steeds dezelfde ‘gewone’ vrienden van jou zijn als eerst. Dat je niet op ze valt of zou vallen en dat ze zich dus niet druk moeten maken.

Lastig.
Ze zijn heel jaloers en jaloerse meisjes kunnen echt gemeen zijn.
Zeg gewoon duidelijk tegen hun dat je alleen heel goed bevriend bent met hun.
Je hoeft heus niet met andere jongens/meisjes om te gaan door die 2. Als jij op je gemak voelt bij die jongens is het toch goed.

Weten die jongens eigenlijk dat die 2 meisjes verliefd op hun zijn?

Je vriendinnen zijn gewoon erg jaloers.
Ik zou gewoon met die 2 vrienden blijven omgaan. Ga ook eens grondig praten met die 2 vriendinnen van je, maak ze echt duidelijk dat je geen gevoelens voor die 2 vrienden hebt en dat je zeker geen bijbedoeling hebt. Ze moeten er maar vrede mee nemen, je kent ze al lang, je gaat ze inderdaad niet zomaar laten vallen.

Klopt helemaal!

Dankjulliewel!

En nee, dat weten ze niet, aangezien m’n vriendinnen er best wel onzeker over zijn en het dus niet durven vertellen. Maarja, dat is hun eigen keuze natuurlijk :stuck_out_tongue:

Ik zou iets zeggen als “Oh, is jullie relatie dan zo slecht dat jullie elkaar niet kunnen vertrouwen? Kom op zeg, doe even normaal, het is gewoon een vríend van mij. Je hoort mij te vertrouwen, want ik ben een goede vriendin, en je hoort hem te vertrouwen, want hij is je vriendje. Ik snap je probleem dus niet, tenzij het je doel is om vriendschappen weg te nemen, want dan ben je goed op weg”

Kortom, ik zou straight to the point zijn, succes ermee :slightly_smiling_face:

Ik snap van hun ook wel dat ze het niet leuk vinden, maar aan de andere kant, het zijn je vriendinnen, dus kunnen ze je best vertrouwen, toch? Bovendien kunnen zij niet zeggen met wie jij wel en niet om mag gaan.
Ik zou gewoon eerlijk tegen ze zijn, en zeggen dat je niks met die jongens wilt, maar dat je gewoon wel met ze om blijft gaan omdat het je vrienden zijn, en dat je wieweet een beetje kan helpen qua koppelen enzo (maar dit is volledig aan jou natuurlijk :stuck_out_tongue:)
succes!

Jij kent die jongens toch langer dan hun? Dus wat is hun probleem? Zeg die ‘vriendinnetjes’ van je om fftjes te gaan slapen! Nu dat ze verliefd zijn op hun willen ze dat jij gaat moven uit het plaatje. Straks zijn hun lekker bevriend met elkaar en vriendje en vriendinnetje en wie heb jij dan? Gezellige boel wordt dat…

Kunnen zij zich niet inleven in jou? Ze willen wel dat jij dat doet, maar hoezo niet andersom?
Dat soort mensen vind ik zo kinderachtig. Ze hebben niet eens wat met die jongens :’)
Als ze echte vriendinnen zijn, doen ze niet zo moeilijk en luisteren ze naar jou kant van de situatie.
Ik zou sowieso met die jongens om blijven gaan, die meiden dealen er maar mee.

up

Meiden zijn bitches.
Als je verliefd bent op iemand is iedereen die aan hem zit een slet.

Maar het komt er op neer, dat je ze gewoon moet overtuigen dat je niet verliefd op ze bent en dat je ze niet als vrienden kwijt wilt maar ook niet je vriendinnen.

Zeg ook duidelijk dat je niet ineens helemaal met ze omgaat, omdat je dat sowieso al deed. Zeg dat je snapt dat ze het stom vinden dat je veel met ze omgaat, maar dat het gewoon je vrienden zijn en daar hoor je veel mee om te gaan.

eeeh, jij was eerder vrienden met hun, dus maak je vriendinnen dat duidelijk.