Gedoe met vriendin vakantie

Hoi allemaal,

Over iets meer dan een week ga ik met een vriendin voor 9 dagen naar Spanje. Het heeft heel lang geduurd voordat we eindelijk wat hadden geboekt, maar nu gaan we eindelijk toch! Vandaag hadden we een dagje waarin we gingen plannen wat we zouden gaan doen die paar dagen. Ik kwam erachter dat we alleen handbagage konden meenemen. En met je handbagage mag je alleen maar vloeistoffen meenemen in verpakkingen van 100mL. En er is ook een limiet, het mogen er namelijk maar 10 zijn. En daarnaast komt ook nog eens erbij dat ik geen kleine koffer heb. Dus die zou ik nieuw moeten kopen. Ik zei toen dat ik denk dat ik gewoon ga betalen voor een koffer die in het ruim mag. Je kon dit namelijk via de site regelen. Die vriendin werd gelijk wat chagrijniger. Ze zei dat ik het zelf maar moet regelen. En dat we dan moeten staan wachten op een koffer. Dat dat erg lang duurt etc. En dat zij het weet aangezien ze verre vluchten heeft genomen. Ik zelf heb hier ook ervaring mee en vond het altijd erg meevallen. Ze wil dus eigenlijk niet dat ik een koffer meeneem, vanwege het wachten. Wat doen jullie voor een kleine vakantie? nemen jullie een grote koffer mee, of een kleine die mee kan als handbagage?

Ik hoor het graag…

Ik krijg 9 dagen zomerbestemming makkelijk in handbagage maar dat moet je toch helemaal zelf weten of je dat wil of niet? Snap het probleem van je vriendin ook niet eigenlijk. Wat maakt dat half uurtje extra nou uit op het vliegveld, je bent toch op vakantie… gewoon lekker doen als je een koffer mee wil.

Ik ben laatst naar Griekenland geweest, voor 7 dagen. Ik had ook een beetje dit probleem, want ik wilde graag vloeistoffen mee, maar het is toch gelukt! Veel dingen zijn erg weinig ML en verder gewoon wat mini’s kopen, of desnoods koop je in Spanje shampoo enzo!
Alleen wel een probleem met je koffer inderdaad… Kan je niet van iemand eentje lenen? Het is wel heel fijn als je niet hoeft te wachten op je koffer, en een grote koffer erbij kopen kost best veel geld (heen én terug)
Waarschijnlijk past er wel genoeg in aangezien je gewoon zomerkleding meeneemt en dat is erg weinig ruimte!

Wat is dat nou weer voor onzin. Je moet toch niet 4 uur op die koffer staan wachten :’) Als jij een grote koffer mee wil nemen moet je dat gewoon doen!

Ik snap jouw vriendin wel. Ik vind het zelf ook ontzettend irritant om te wachten op een grote koffer, terwijl alles in handbagage past en je daarmee meteen door kan lopen. Het zijn maar negen dagen en zo veel vloeistof heb je toch niet nodig?

Voor negen dagen kan je wel voldoende in je handbagage stoppen. Maar als jij een koffer mee wil nemen, dan doe je dat toch lekker? Zolang is het nu ook weer niet wachten op de bagage.

Ik weet niet hoe het zit in Spanje op de vliegvelden, maar de keren dat ik naar Griekenland ben gegaan met een koffer had ik max 10 minuten hoeven te wachten, vaak lagen de koffers er al toen ik het vliegtuig uitkwam. Terwijl op schiphol ik soms wel 1,5 uur heb moeten wachten. Dus denk dat het best wel mee valt!
Als je wilt past alles echt wel in je handbagage, vloeistoffen zoals shampoo enzo kan je daar ook kopen en je hebt vaak ook mini’s. En minder dan 10 producten is best te doen. Maar als je gewoon een grote koffer mee wilt zou ik dat lekker doen! Dan moet je vriendin maar even wachten

Ik zou ook even kijken hoe zwaar je handbagage mag zijn. Ik ben 2 weken geleden naar Mallorca gevlogen met corendon, maar daar mag je handbagage maar 7 kilo zijn. Ik had mijn handbagage koffertje nog niet eens halfvol en ik zat al op 7 kilo :’). Als je handbagage zwaarder mag zijn, red je het prima want er past best veel in (maar dan wordt ie dus wel zwaarder)

En met vloeistoffen mag je toch meer dan 10 producten meenemen? Zolang het in totaal niet meer dan een liter is en per stuk niet 100ml. Ik zou denk ik eerst kijken of je het in iets kleins kan pakken om een hoop kosten te besparen. Lukt dat niet, die koffer boeken voor ruimbagage.

Ik heb in Rome denk ik een half uur op mijn bagage gewacht, nou, als je tegen haar zegt dat ze dan even een broodje of wat eten kan halen. Ik heb zelf ook liever ruimbagage mee, ik houd niet zo van dat gesleep in het vliegtuig.

1. Je vriendin zeurt. Je moet maximaal een half uur wachten, kan zij in de tussentijd even naar de wc (ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij ons is het standaard de plee zoeken zodra we geland zijn haha). Als ze geen halfuurtje op jou wil wachten, hoe gaat zij dan rekening met jou houden tijdens de verdere vakantie?

2. 9 dagen zonvakantie past makkelijk in een handbagage koffer. Ik was ook sceptisch maar ik heb het zelf eens geprobeerd nadat ik de hoge prijzen voor ruimbagage zag en ja voor een zonvakantie van 9 dagen bleken zelfs de vloeistoffen prima mee te kunnen als je minis meeneemt*. Bedenk dat je grote dingen als loopschoenen gewoon aan kunt doen, evenals een sjaal (om als deken in het vliegtuig te gebruiken), lange broek (met daaronder een shortje, zodat je de lange broek kan dumpen als je in Spanje aan komt) jas en vest tijdens de reis. Die knoopte ik dan toen ik aan kwam om dat trek handvat ding van mijn koffer heen.

*Disclaimer: Ik gebruik vrijwel geen make-up of ander “beauty” spul, so your mileage may vary.

Aan de ene kant vind ik het onzin dat je een grote koffer nodig zou hebben, aan de andere kant scheelt het ook weer niet zoveel tijd. Als je het zelf het geld waard vindt, geef je vriendin dan een koffie o.i.d. in de tijd dat ze moet wachten op je koffer.

Waarschijnlijk heb je in Spanje alleen maar zomerkleding nodig, dus zoveel heb je echt niet nodig. Doe in het vliegtuig alvast een lange broek, vest/jas en de schoenen aan die de meeste ruimte nodig hebben. Dan heb je verder alleen nog maar je toilettas, je zomerkleding en een extra paar schoenen nodig. Kan me ook moeilijk voorstellen dat je meer dan 10 vloeistoffen nodig hebt, zelfs als je make-up draagt heb je er eigenlijk maar een paar nodig (concealer, mascara, dagcreme, zonnebrand, foundation, tandpasta). Zeep en zelfs shampoo kan je ook in vaste vorm krijgen. Desnoods verdeel je een aantal dingen ook met je vriendin, tandpasta en zeep bijvoorbeeld.

Ik zou een grote koffer meenemen. Kan je ook nog shoppen daar. En denk dat een goede handbagage koffer kopen, duurder is dan de grote koffer bijboeken… En van zonnebrand heb je wel meer dan 100ml van nodig… of de zonnebrand daar kopen.

Of je moet even de afweging maken of je vaker gaat reizen met een handbagage koffer. Dan zou ik dat gewoon kopen.

Kun je niet aan die vriendin vragen om een kleine koffer van hen te lenen?

of vraag het aan een familielid

Het is anders of een koffer kopen, of bijbetalen. Een goedkope koffer heb je zo en heb je in de toekomst ook wat aan =)

Jullie kunnen ook een ruimbagage koffer delen? Ook wel handig als jullie daar iets kopen en mee terug willen nemen! :slightly_smiling_face:

zo heb ik het ook met mijn vriend gedaan afgelopen lente

oh, en ik heb ook de ervaring dat het wachten echt niet lang duurt… en anders inderdaad even wat te eten halen, naar de wc, oid? Ik vind het een bijzonder probleem van je vriendin, haha.

Voor een kleine vakantie neem ik alleen handbagage mee. Dat is omdat het gewoon makkelijker is, kun je in een keer doorlopen. En het past ook prima.
Wat betreft de vloeistoffen, het is niet zo dat je maar 10 items mee mag nemen. Je moet om en nabij de 1 liter zitten. dus dat mogen ook 20 flesjes van 50 ml zijn.
Verder, kun je niet een koffer lenen van iemand? Dus familie of een vriendin? En voor het geld dat je betaald voor de ruimbagage kun je al een leuke koffer kopen.

Neem soms zelfs voor 14 dagen twee koffers mee. Een kleine als handbagage en een grote voor het ruim. Maar ieder voor zichzelf op dat vlak…
Je kan ook gewoon een kleine koffer meenemen en evt in een spaanse drogist al je verzorgingsspullen kopen en daarna gewoon laten staan in het hotel. Toen ik in Spanje was waren er op loopafstand echt 5 drogisterijen en supermarkten.

Vind wel dat je vriendin zeurt. Reizen met een vliegtuig is toch al veel wachten. En als je met een bus naar je hotel gebracht word gaat die echt niet zonder jullie weg.