gedoe met slu's, iemand hulp?

hee (:
ik zit in 5VWO en doe E&M.
vorig jaar ging ik naar mijn decaan om te vragen of ik ec mocht laten vallen, vond ik te moeilijk. omdat ik in het begin van de vierde klas kunst had laten vallen had ik te weinig uren, waar ik pas achter kwam toen ik dus vroeg of ik ec kon laten vallen. wat dus ook niet kon, door het uren te kort.
vandaag was ik toen aan het kletsen met klasgenoten, en vertelde hierover. zij hadden alledrie maar 29 uur op hun rooster staan (ik 30) en een vergelijkbaar profiel, maar zij misten helemaal geen uren…
dit is mijn vakkenpakket trouwens;

NL
EN
WISA
CKV
ANW (dit jaar, vorig jaar niet)
LO
FRANS
EC
M&O
BIO
GS

nou kan ik nergens duidelijk vinden hoeveel slu’s ik ook alweer moet en hoeveel ik er heb…
heeft een verse vierdeklasser misschien nog een beetje in zijn hoofd wat ik moet? en of ik dus te kort heb?
xx

upje voor mij

niemand?

volgensmij moet je een bepaald aantal vakken hebben, niet een bepaald aantal uren, toch?
ik (vwo 5) moet de verplichte vakken volgen, een vreemde taal, en dan volg ik nog bio natuurkunde scheikunde aardrijkskunde.
ik kan ook niets laten vallen, omdat ik dit aantal vakken gewoon moet halen.

is dit je antwoord?
want ik begrijp de vraag niet helemaal :’).

volgensmij is het niet perse het aantal uren maar het aantal vakken dat je minimaal moet hebben zegmaar, want ik heb dit jaar 28 uur terwijl een vriendin van mij er 25 heeft en een andere 31, maar we hebben allemaal evenveel vakken, alleen vakken met meer of minder uren in de week :slightly_smiling_face:

Is dit niet per school verschillend? Als ik jou was zou ik even langs de decaan gaan, die kan je vast helpen. Ik heb zelf geen idee, dus upje.

nee, wij moesten de uren uitrekenen…
oke, ik adcht dat het in heel nederland hetzelfde was

Bij E&M is economie verplicht. Dat kan je dus niet laten vallen…

Maar wij moeten op 20 lesuren (=70 min) per week hebben. Als je dat niet hebt moet je het bij ons aanvullen met zelfstudie uren of tutorlessen…

20 lijt me wel heel weinig… niemand had lager dan 28 bij ons

Wij hebben dus 20 lesuren van 70 minuten en dan nog eens 5 lesuren van 40 minuten (maar dat is voor de hele school hetzelfde, dus die worden niet meegeteld in die 20 lesuren).
In het totaal hebben wij dus bijna 27 uur les in de week ((20x70 + 5 x40)/60).

misschien kan dit je helpen?
http://www.canisiuscolleg…Studielast_vwo_TF2007.pdf

anders iets googlen als aantal slu vwo dan krijg je dit soort schema’s
Wij hadden in de schoolgids dan ook een handleiding hoevaak we het vak per week hadden. Zo hadden we periode 1 3x gs en 2 weer 2x en 3 weer 3x zodat we goed zouden uitkomen met het aantal uren.

Je kan economie sowieso niet laten vallen in een E&M profiel, dan zou je een heel ander profiel moeten kiezen.

oke thx :slightly_smiling_face:

Ik dacht altijd dat het niet aan het aantal lesuren ligt, maar ook aan hoe veel tijd je er thuis aan zou moeten besteden… Latijn en Grieks is bijvoorbeeld meer SLU’s dan Frans of Duits, maar wij hadden maar twee uur Latijn en drie uur Duits/Frans/Engels.

ik heb een antwoord, slotje?