Gedoe met mijn ouders

Hoi,

Ik ben 16 jaar oud,mijn ouders wonen sinds een paar maanden uit elkaar. Sinds een week zijn ze officieel gescheiden, en mijn vader heeft nu dus een nieuwe vrouw ontmoet waar hij de hele week zowat mee afspreekt. :frowning_face: Ik ben het gewoon helemaal zat. Ik ben om de week bij mijn pa en om de week bij mijn ma. Elke keer als ik gewoon moe ben of iets dan vraagt mijn moeder gewoon de hele dag door wat er is enzo en ik ben dat gewoon helemaal zat, ze komen de hele tijd kijken hoe ik me voel. Ik weet dat ze het goed bedoelen, maar ik blijf ze vertellen dat ik gewoon ruimte nodig heb en dat ze zich niet zo met mij moeten bemoeien, ik ben 16!! Ik ben ze allebei gewoon helemaal zat en ik wil niet bij mijn vader zijn want die zit toch alleen maar bij die nieuwe vrouw :frowning_face: maar ik wil ook niet naar mijn moeder want daar voel ik me niet thuis en dat is gewoon net zo erg… Ik weet niet wat ik moet doen ik ben het gewoon helemaal zat… :frowning_face: ik wil die vrouw niet ontmoeten en ik wil hier eigenlijk gewoon weg :frowning_face:
xx advies??

Hee

Als eerst ik heb geen ervaring maar doe mn best wat advies te geven.

Wat rot dat je ouders uit elkaar zijn gegaan, zijn ze nog wel vrienden?

Mijn advies:
Probeer er het beste van te maken,leg gewoon rustig uit dat jij je ruimte nodig hebt en je eigen ding wilt doen, Dit klinkt waarschijnlijk lastig,maar doe je gewoon je best!

Verder vindt ik het een beetje vreemd dat je de nieuwe vriendin van je vader. Geen eens een kans geeft jouw te leren kennen. Ik bedoel je houdt van je vader neem ik aan,en als ze hem gelukkig maakt. En als je haar leert kennen valt ze misschien nog wel mee, en is ze juist heel aardig.

Je bent 16,dus nog minderjarig,dus je kan het huis nog niet uit om deze redenen.
Als tip kan ik je nog wel meegeven,als je even rust wil ga logeren bij vriendinnen,familie,kennissen etc.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Hoi,

Mijn ouders zijn ook gescheiden, al sinds ik 4 was. Ik heb een paar tips voor je:

• Praten is het enige wat helpt. Als je niet over dingen praat met je ouders weten je ouders niet wat je wil en kunnen ze er niks aan doen. Praat met je moeder, vertel haar dat je graag af en toe even alleen wil zijn.
  • Geef de vriendin van je vader een kans. Misschien voelt het voor jou zo alsof zij de ‘oorzaak’ van de scheiding is (dat gevoel heb/had ik heel erg), maar je zult het toch met haar moeten doen. Dan kan je haar dus beter een kans geven, misschien is ze wel hartstikke aardig.
  • Doe leuke dingen om jezelf af te leiden, het heeft geen zin om te blijven piekeren.

Heel veel sterkte,
Murph

Bedankt voor alle reacties. Wat betreft die vriendin van mn vader, ik kan dat op dit moment gewoon nog niet… Ik weet dat mijn vader dat uiteindelijk wil maar hij moet ook begrijpen dat het serieus twee weken officieel is dat mijn ouders niet meer samen zijn en dat dit echt heel raar voelt als je ouders al je hele leven bij elkaar zijn… Ik heb al meerdere malen geprobeerd duidelijk te maken dat ik ruimte wil maar dan denken ze meteen dat ik boos op ze ben, terwijl ze me juist blij maken als ze me gewoon even met rust laten…