Gedoe met gym

Hee meiden!
Ik moet iets regelen voor het begin van het volgende schooljaar (5 sept) Om het even kort te houden: ik ben vroeger veel gepest, vooral tijdens de gymlessen (ik was nogal dik) Ik heb daar echt een trauma aan over gehouden en durf nu eigenlijk niet meer te gymmen, ik heb de hele tijd het idee dat iedereen naar me kijkt of kritiek op me heeft. Ik heb dan ook 2 maanden gespijbeld van gym. Gelukkig was het met wat praten op te lossen en moest ik alleen bij alle sportdagen helpen, maar ze vinden dat ik volgend schooljaar weer ‘full-time’ mee moet doen. Ik kan die alleen echt niet, maar ik vind het moeilijk om dit aan school uit te leggen, omdat ze vinden dat ik me aan stel en dat iedereen gewoon moet gymmen.

Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond?

Ik snap dat het moeilijk is maar je kunt er niet altijd voor blijven weg lopen!

probeer je eroverheen te zetten, je hebt nu een andere klas met andere mensen… en zo te horen pesten ze jou niet… dusja. als ik jou was deed ik mee zodat je zowiezo wat lekker sport.

Het is misschien moeilijk, maar ik denk dat het juist goed is om gewoon mee te doen met gym. Na een tijdje zal het erg goed voelen dat je deze stap durfde te zetten! (:

Zouden jullie kijken naar een dikke meid die gymt? Die niet kan hoogspringen etc. Ik schaam me gewoon kapot.

ik begrijp het wel dan je er je slecht bij voelt maar ik denk dat je best zoveel mogelijk meedoet als het ene sport is die je nog cava vind : basketbal, voetbal, tennis, muurklimmen,… ( ik doe bijvoorbeeld niet graag baseball omdat ik het niet op die bal kan slagen en ik geen ballen kan vangen ^^ ) en dan deed ik dan bijvoorbeeld niet mee omdat ik mijn maandstonden zogezegd had of omdat ik hakken aanhad en mijn schoenen was vergeten … maar bij leuke dinge moet je dan je best doen en dan gaat de leerkracht al veel minder rap iets zeggen + zorg gewoon dat je een beetje goed met je klas kan opschieten dan geven ze niet zo snel commentaar

Ze lachen gewoon met jou omdat ze zelf onzeker zijn, zeker tijdens het gymmen. Iedereen die met jou lacht wilt zelf niet dat er naar hun gekeken wordt, daarom gaan ze kritiek gaan geven op jou. Gewoon niks van aantrekken, terug mee gaan gymmen en als ze je spottend gewoon gaan aankijken zet dan je biggest smile naar hun op & laat zien dat het je helemaal niks kan schelen (zij moeten niet weten van wel)

Ik ben ook niet slank en voel me vaak ook ongemakkelijk tijdens gym maarja, zolang je er plezier in hebt (: Ik kan er ook niks van hoor maar toch :"D

zou jij naar een dun meisje kijken dat geen wiskunde kan?

1. wat maakt het uit dat je steviger bent dan de rest
  2. wat maakt het uit dat je minder goed bent in gym
    iedereen heeft dingen die ze minder kunnen, wat vooral belangrijk is, is dat je plezier krijgt in gymen!
    ik kan niet zingen, maar ik vind het leuk om te doen… boeien dat andere mensen me uitlachen

Persoonlijk zou ik het juist goed vinden dat een wat dikker meisje gewoon mee doet en zich niet laat kennen.
Daarnaast is sporten ook gewoon heel gezond en kan het heel leuk zijn. :slightly_smiling_face:

Als je een beetje normale klasgenoten hebt zullen ze je echt niet pesten… mochten ze dit wel doen trek je er dan niets van aan. Waarschijnlijk zijn ze zelf alleen maar onzeker of gewoon dom.

het is juist goed om wel mee te doen, aanstellen is nogal een negatief woord, maar je maakt het voor je zelf ook wel enorm groot. sporten is juist gezond voor je :slightly_smiling_face: verstop je niet daar kom je je leven niet mee door.

en ik ben vroeger ook echt stevig geweest dus ik praat niet zomaar wat hoor

komt allemaal vanuit onzekerheid meid, jij moet groter worden dan die onzekerheid. dont hide yourself

o en als mensen je pesten en je daarom niet durft, ga dan echt s praten met de leraar. die pestende droepies zijn zielige gevalletjes en zijn zelf ook heus niet perfect, alleen zie jij dat misschien niet meteen. ze hebben zelf ook shit hoor.

jij bent cool, hun zijn fucked up

Je kunt er niet onderuit, je moet meedoen. Het is hetzelfde als geen wiskunde kunnen en dus niet naar je wiskundelessen gaan.

Hmm, ja. Ik lees hier wel wat dingen waar ik wat mee kan en waar ik me wel in kan vinden. Misschien maak ik het voor mezelf allemaal wel wat te groot… Ik ga proberen volgend jaar weer volop mee te doen. Maar ik denk dat ik toch ga regelen dat ik bij sommige echt onmogelijke dingen (hoogspringen, coopertest oid vind ik echt vreselijk) niet mee hoef te doen. Voetbal, tennis, softbal, etc kan ik ook niet echt, maar zulke dingen maken me niet echt uit, daar doe ik wel mee. Het zijn echt de dingen waar ik al na een minuut niet meer kan of faal, of waar je lichaam echt heel erg te zien is, hoe alles beweegt, die ik vreselijk vind…

Heel veel succes!

Ik vind dat je best kan skippen. Gym is kut, en als je trauma inderdaad zo erg is als je zelf zegt, denk ik dat er best iets te regelen valt. Dat het je ‘vanzelf weer achterna zit’ als je niet gaat lijkt me sterk - na de middelbare school ben je, als het goed is eindelijk van dit ronduit klotevak af.

^ Als jij vroeger gepest bent in de Nederlandse les en daar een trauma aan hebt kun je dat toch ook niet zomaar ‘skippen’? Gym is echt niet minder belangrijk omdat je er toevallig niets voor uit je hoofd hoeft te leren. Gym heeft ook gewoon kerndoelen die je moet halen aan het eind van het jaar, anders zou je er ook geen cijfer voor krijgen.

Ik haatte gym vroeger, was altijd best stevig en er totaal niet goed in. Voelde me ook heel ongemakkelijk in sportkleding en had ook het gevoel dat iedereen naar me keek. Ik kreeg op gegeven moment een leuk hemdje van m’n moeder voor gym en dat hielp wel. Daardoor wilde ik wel naar de gymlessen. Probeer het op dat soort manieren wat leuker te maken. En onthou: wegrennen voor je problemen is een race die je nooit zult winnen. Praten helpt trouwens ook heel erg, ook al weet ik dat vele mensen je niet zullen begrijpen. Omdat zij het wel leuk vinden en er goed in zijn, het is lastig voor hen om zich in te leven in jou. Of zoek iemand uit de klas die het ook niet zo leuk vindt en ga daarmee ‘de gymlessen overleven’. Deed ik altijd met een meisje uit m’n klas en uiteindelijk was het nog best gezellig.

Ik vind gym toch echt wel iets anders dan de cognitieve vakken. Je bent daar bezig met je hele lichaam en niet alleen met je kop.

als je het dan echt wil skippen kan je beter een lichamelijke beperking verzinnen iets met je knieeen ofzo.

je kan namelijk echt niet kiezen ohhh dit onderdeel wel neee vandaag skip ik die coopertest. zo werken die dingen niet weet je .

wel fijn dat je je mening al een beeetje veranderd hebt :slightly_smiling_face:
misschien kan je eerst met je ouders ofzo overleggen hoe je je er over voelt en hoe je het kan aanpakken… ouders hebben meer macht op school