Gedichtje; Compositie met ontvelde vingers

-

Prachtig! Mooie tekst …!
ga zo door, ik wil wel meer horen. ;]

Ik heb maar één woord hiervoor…
WAUW!

ik herken mezelf en een jongen hierin :slightly_smiling_face:

Hmm.
Ik weet niet wat ik hier van vind.

Je woordspel is leuk, vooral de vele alliteraties, daar houd ik wel van. Geeft het iets luchtigs.
Ik denk dat waarom ik er niet in kan komen is dat ritme voor mij persoonlijk heel belangrijk is, en het loopt niet altijd even lekker. Ik zat er bijna in bij ‘je zegt/
ik voel wel, maar wat ik voel is me onbekend.’, wat niet alleen een goed ritme heeft maar ook een fantastische zin is.

Verder heb ik het idee dat je hele diepe woorden kiest vooral om het interessanter en dieper te laten klinken, maar misschien is het mooier als je het afwisselt met meer normale, alledaagse woorden, zo is het nogal een overload. Met meer normale woorden krijg je denk ik meer spanning en een dynamiek die lezers er meer inhoudt.

En inderdaad, ik kan wel een eigen interpretatie bedenken, maar heel duidelijk is het gedicht niet. Maar dat is nou helemaal niet erg :slightly_smiling_face: Ik heb denk ik vooral problemen met je woordkeuze en je ritme, maar je hebt in ieder geval meer talent dan de meeste meisjes die hier op GS hun gedichten posten, dus ik ben benieuwd waarmee je hierna komt.

Dankje Lunaste, daar kan ik tenminste wat mee! Vaak schrijf ik op papier, net voor ik ga slapen. Wat ritme betreft, daar let ik eigenlijk voor geen bal op, dus daar moet ik je gelijk geven! Het is vaak meer een uiting van gevoel op dat moment, maar het gaat inderdaad om een kerel :wink:

Haha, ik heb ook altijd echt inspiratie vlak voor ik ga slapen xD

Maar goed, als ik teruglees vind ik dat ik af en toe echt als een bitch overkom, maar die kritieken geef ik echt alleen bij dingen waar ik potentie inzie… bij matige dingen heb ik eerder iets van ‘wel leuk, blijf oefenen!’.

Want wat ik wel echt heel goed vind is dat je bij jou echt ziet dat je hebt nagedacht over je gedicht, hoewel je verbetering in je ritme kan gebruiken heb je wel echt moeite gestopt in woordkeuze, waardoor het echt wat melodieuzer en poëtischer wordt en heb je niet gewoon
een gewone
zin geschreven met
daarin
enter op rare
plekken
wat ook mooi kan, maar als er geen gedachte en geen verstand van taal inzit is dat dichten voor amateurs.