Gedicht voor mijn vader

Hele dagen denk ik aan jou,
Jouw ketting hangt nog elke dag om mijn nek. Jouw woorden zitten nog diep in mijn hart. Jouw stem spookt nog elke dag door mijn hoofd heen.

Al ben je niet meer op deze aarde,
Elke dag ben je bij me.
Herrineringen diep in mijn hart gegraven, niemand die ze ooit nog van me afpakken kan.

Moeilijke momenten maak ik mee. Maar toch weet ik elke dag weer: je bent bij me van ver boven. Je kijkt naar me en bent blij te zien dat ik verder ga, en moeilijke knopen durf door te hakken. Ik zorg goed voor me, samen met alle anderen die van me houden en om me geven.

Ik heb zoveel mensen die me steunen en die me hierdoor heen slaan. Maar de belangrijkste persoon dat ben jij!
Jij zorgt er elke dag weer voor dat ik opsta, dat ik de dingen doe die ik moet doen.

Je bent weg, maar toch elke dag bij me, dankjewel daarvoor!
:couplekiss_man_woman:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Lieve papa,

16 maanden geleden verliet je de wereld. De tijd lijkt stil te staan. Nog steeds. Nog steeds na 16 maanden mis ik jou iedere dag! Het praten met jou, het huilen, het lachen, het knuffelen, iemand hebben die zoveel om me gaf en me wilde beschermen voor alles en iedereen.

Dat wilde jij papa, je wilde je dochtertje en zoon beschermen. Je wilde het zo graag, maar hierdoor sloeg je ons van je af. Toch ben ik van je blijven houden! Niet zomaar houden van, houden van op een manier die niet te beschrijven is.

Je hebt ons wereldje verlaten, dit doet me pijn, heel veel pijn. Het is moeilijk voor me om mensen te accepteren in mijn leven, te vertrouwen in liefde. Vertrouwen dat er mensen zijn die van me houden en ze in mijn hart sluiten. Het is moeilijk!

Ik doe mijn best, iedere dag opnieuw. Dan val ik maar een keer op mijn bek, doet iemand mij pijn. Maar op deze manier leven is geen manier van leven. Het maakt mij kapot, en ik doe anderen om me heen pijn. Dit wil ik niet, ik wil weten wat liefde is, wat houden van is. Dit wil ik ervaren zoals anderen om me heen het ook kunnen ervaren.

Lieve mensen die ik pijn doe, het spijt me! Ik doe mijn best, geloof me.

En lieve papa. Ik hoop dat je toch iedere dag op me neer kijkt en trots op me bent. Af en toe maak ik verkeerde beslissingen en doe ik domme dingen, maar welk mens niet? Ik doe mijn best, en dat is waar het om draait!

Ik hou van je engeltje! You’re my star in heaven. (l)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Deze gedichten wil ik met jullie delen. Puur uit mijn hart.

Wat mooi! Ben er helemaal stil van (en dat is een prestatie bij mij)

Dankjewel:$