Gedicht - kritiek

Ik ben een tijdje bezig met het schrijven van gedichten en nu vind ik het tijd worden of zo anoniem mogelijk wat meningen/opmerkingen/ideeen over een van mijn gedichten te krijgen.

De gordijnen blijven dicht
mijn liefde is zeldzaam

de lucht blijft donkerblauw
het avondeten kookt zichzelf niet

mijn armen tintelen
Blijf je bij me

up

Voornamelijk door de vierde zin wordt het gedicht een beetje onsamenhangend. Misschien ligt het aan bij, maar ik snap niet wat die met de rest van het gedicht te maken heeft.

Verder heeft het wel wat, maar pakt het mij niet.

Ik vind het altijd heel lastig om te zeggen wat ik aan een gedicht precies goed vind. Meestal heb ik meteen een ‘wauw’ gevoel als ik het gedicht lees, dat heb ik bij die van jou niet. Ik vind dit gedicht ook heel moeilijk te plaatsen. Je hoeft als lezer niet de precieze bedoeling van de dichter te weten, maar ik vind het persoonlijk heel interessant om zelf na te denken over de mogelijke betekenis van het gedicht. Bij jouw gedicht komt er alleen helemaal niks in me op, zoals hierboven al is gezegd, het lijkt een beetje onsamenhangend.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ook al kan ik het niet heel duidelijk verwoorden. Ga vooral door met dichten en ga veel met de taal spelen, probeer dingen met assonantie/alliteratie, waardoor je soms interessante woordcombinaties krijgt. Dichten is echt ontzettend moeilijk!

Ik vind die vierde zin juist interessant, eigenlijk. Ik ga gelijk nadenken of ik het kan ‘ontraadselen’. Ik vind je stijl wel leuk, en ik benieuwd naar meer van je gedichten (: