[Gedicht] In dit moment

In dit moment

Ik weet één ding zeker, en dat is dat ik niet weet hoe ik hier ben gekomen. Welke sterren in de hemel gestorven zijn om hun energie te verspreiden door de oneindige ruimte, hun stoffen vrijlieten en transformeerden in alles wat ik nu ben. Wat jij nu bent. Alle bewegende, bewuste creaties om ons heen wat wij leven noemen.
Ik kan je niet vertellen hoe wij hier zijn gekomen, in dit ene moment in tijd, tegenover elkaar. Elk toekomende seconde wordt gevolgd door een ander, en verdwijnt daarna even snel het verleden in om slechts een herinnering in ons gedachten achter te laten maar in dit moment, dit ene moment, deel ik jouw aanwezigheid en jij, jij deelt de mijne en dat is het grootste onverklaarbare wonder van alle. Onze afzonderlijke paden die ooit ergens begonnen als zwevend sterrenstof bewogen voort alsof ze een plan hadden, alsof hun punt van bestaan was om ons hier te brengen, naar deze plaats in de tijd waar we ons nu bevinden.
Ik weet niet zeker hoe we hier zijn gekomen, maar ik weet wel dat de ruimte tussen mijn vingers groot genoeg lijken om de jouwe te vullen. Ik weet dat mijn ogen er zijn om de jouwe te kunnen zien, dat mijn hart bestaat om de jouwe te kunnen voelen, om precies te voelen wat jij voelt in dit moment. Om je woorden te kunnen begrijpen zelfs voordat je ze uitspreekt.
Ik kan je niet vertellen hoe we hier zijn gekomen. Maar ik weet wel dat dit moment het verleden in zal verdwijnen om plaats te maken voor een nieuwe, dat tijd alles zal veranderen zoals het altijd al heeft gedaan. Ik weet dat alles om ons heen kwetsbaar is en zo snel kan kruimelen, en wij, wij kruimelen daarin mee. Maar misschien, heel misschien, als jij mij stevig genoeg vastpakt en ik mijn armen sterk om jou heen sla dat wij de kracht van tijd kunnen weerstaan.
Ik weet niet zeker hoe we hier zijn gekomen, en ik weet ook niet zo goed waarom, mijn onwetendheid is eindeloos groot maar wat ik wel weet is dat in dit moment, dit ene moment
ik bij jou ben,
en jij bij mij en met dat
weet ik
genoeg.

Meningen, tips en opbouwend kritiek meer dan welkom :grinning:

Reacties? :grinning: