[Gedicht] De rivier

Ja hier zit veel symboliek in. De rivier is de Styx, misschien dat dat helpt :slightly_smiling_face:
-----
De dood is ons mooiste geschenk,
Het is de rust waar velen naar verlangen, het einddoel wat zei nastreven,
en voor sommigen de verlossing uit het lijden.

Rustig wacht zij aan de waterkant, wachtend tot haar tweeling haar omhelst,
zij kunnen niet bestaan zonder elkaar, de een creëert de ander.
Waarom wij de ene helft zo haten is een mysterie, terwijl zij het is die ons zo intensief laat leven
We weten dat zij er op het einde zal zijn, bereid om de last van haar wederhelft over te nemen.

Maar wij, wij wachten niet meer, we ontvluchten haar, we proberen een zo laat mogelijke pont te nemen. Maar zij wacht rustig aan de over van de rivier der onkwetsbaarheid.

Maar soms niet, een enkele keer smeekt de mens voor deze overtocht.
Soms springt zij zelf in het water om de overkant te bereiken, uit gehoond door anderen,
beschuldigend van lafheid en zwakte.

Maar kennen zij aan de oever de stroming van het water? Hebben zij weet van de kracht die de zwemmer nodig heeft om in deze rivier te kunnen zwemmen?
Hoe kan de passagier de zwemmer beoordelen?

Enkel zij die het zoute vocht van deze rivier geproefd hebben weten hoe zwaar het is, zij alleen hebben het bloed van de tweeling geproefd.

de Styx, bedoel je denk ik (:

Niet om 't een of ander, maar het gedicht loopt denk ik beter als je wat punten weghaalt, daar wordt het geheel vloeiender van.

Verder vind ik het mooi :slightly_smiling_face:

Haha, solly. Typefout :stuck_out_tongue:

Ty. Ik vind punten meestal heel fijn, maar you might have a point there (flauwflauw).

Haha, dat dacht ik ook al (:

Kijk, nu is het meer proza, snap je? Als je punten weghaalt, lijkt het meer een gedicht. :slightly_smiling_face:

Okay, maar ik vind het sowieso heel vaak irritant dat er net te weinig leestekens in gedichten staan, en iedereen heeft het afgelopen jaar erin geramd: GEBRUIK PUNTEN, GEEEEEEEN LANGE ZINNEN.

Maar ik ga denk ik maar weer eens advies negeren :slightly_smiling_face:
Maar dank je :slightly_smiling_face:

Hahahaha, geen probleem. Iedereen z’n eigen stijl toch :’)

Sure.

Verder mensen nog meningen eigenlijk :slightly_smiling_face:?

Ik ben een beetje aan het experimenteren met dingen :stuck_out_tongue: