gedachten lezen

Dit klinkt misschien een beetje raar maar ik weet even niet wat ik er mee moet, al vanaf dat ik jong was hoor ik soms mensen hun gedachten. (denk ik?) het klinkt voor mij alsof ze het daadwerkelijk zeggen, ook in hun stem.
Vaak reageer ik er dan op, en vaak krijg ik dan en verbaasde blik terug, omdat ze niks gezegd hebben maar wel toegaven dat ze het dachten(dit zijn dus ook wat minder leuke gedachten soms).

Ik ben dus niet gek :’), maar ik weet niet wat dit is en of ik er iets mee kan?
ik heb het eigenlijk altijd gewoon genegeerd.

zo ik heb echt altijd gedacht dat dat niet echt kon

^ja, of ik ben gewoon hartstikke gek :’)
maar ik heb het ook genegeerd omdat ik zelf zoiets had van wtf, kan niet.

I know how you feel… Ik heb dat ik iets denk dat het na 5 sec of een paar dagen het uitkomt. En het maakt me best gek want als ik een enge gedachte heb weet ik niet of het uit komt. Gelukkig alleen normale gedachtes tot nu toe.

Herkenbaar. Ik geloof er wel in, want ik weet zeker dat ik het meekrijg. Letterlijke gedachten hoor ik niet altijd, soms kan ik ook gewoon intenties voelen. Zo voel ik heel snel wanneer iemand liegt of zich anders voordoet… ik vind het niet leuk. Ik vind het heel naar. Zelfs als ik in de supermarkt loop wordt ik al gek… er zijn zoveel mensen met negatieve/slechte energieën…

Ik kan totaal niet begrijpen dat zoiets mogelijk zou zijn :cold_sweat:

Ik heb wel echt het idee dat dit soort dingen bestaan.

Ik krijg vaak voorspellende dromen.

Soms duidelijk, soms niet.
Soms leuk, soms niet.

Ik geloof er niet in. Ik weet dat er mensen zijn die andere mensen redelijk goed kunnen aanvoelen en kunnen peilen hoe ze zich voelen, maar echt gedachten lezen? Nee. :’)

Nee idd… Maar aan de andere kant ook wel tof of creepy… Maar nee ik weet niet of dit echt kan zeg maar

Het kan ook gewoon zijn dat je ongeveer weet hoe anderen denken.
Als je weet dat je vriendin bv. intresse heeft in mode, ze een onbekend iemand ziet. je onbewust weet dat ze denkt dat hij/zij er lelijk bij loopt+ je vangt onbewust haar gelaatsuitdrukkingen op dat het zo is, kan je inderdaad denken/haar horen wat ze ervan zal vinden…

het creëren van de 6de zintuig (of denken dat je het hebt) kan ook gewoon zijn dat je je andere zintuigen zo goed gebruikt, alsof het lijkt dat je een extra zintuig hebt.

^Eens met de reactie van Soundsoldier. Het is ook mogelijk om zelf met je gedachten stemmen te creeeren die voor jou klinken alsof er echt iets gezegd wordt. Maar alleen jij hoort dat, omdat je je dat zo inbeeld. Waarschijnlijk gaat dat bij jou samen met het erg sterke inlevingsvermogen/opvangen van signalen bij andere mensen.

Hmm, ik heb ook vaak dat ik weet wat iemand gaat zeggen voordat ze het zeggen
echt heel vaak. Ook mensen die ik helemaal niet ken. En ik denk dat ik gewoon goed lichaamstaal en blikken kan oppikken, want ik weet vaak ook wanneer iemand liegt of iets niet echt meent enzo. Ik weet ook meteen of iemand mij niet mag. Ook zo’n raar iets. :’) het kan dus wel zijn dat je gewoon goed bent in dingen oppikken zoals mij, of je bent gewoon een raar wezen. XD

ohh dit vind ik echt creepy, het is altijd mijn grootste angst dat iemand mijn gedachten kan lezen!
Sorry niet onaardig bedoeld naar jou :wink:

@turdeyseven ja wow precies dat! Altijd als ik bvb iets over een persoon denk in m’n gedachten terwijl ik met diegene aan het praten ben, ben ik bang dat ze gedachten kunnen lezen en me dan gaan haten ofzo :joy:

Wow wow wow als iemand mijn gedachten kon lezen zouden ze me meteen naar een gesticht sturen waarschijnlijk. Ik hoop echt dat dat nog nooit gebeurd is :’).

Ik voel mensen ook redelijk snel aan, in het opzicht dat ik het meestal wel door heb als iemand niet lekker in zijn vel zit en ik merk het ook heel snel als iemand anders is dan hij zich voor doet of liegt. Dit soort dingen pik ik wel op en dát is al vermoeiend, laat staan dat je echt gedachten kunt horen. Naja, lijkt me ook wel weer leuk opzich.

Ik ken ook iemand die het kan, die heeft ergens een speciale test laten doen en toen naar een psygoloog gegaan omdat ze er hellemaal gek van werd en nu hoort ze de gedachten nog wel maar met een andere stem

Dit denk ik ook ja. Ik denk dat mensen die het idee hebben dat ze gedachten kunnen lezen, gewoon zo goed mensen zelf kunnen inschatten. Zeker van je goede vriendinnen en familieleden kan je dit vast heel goed. Ik bedoel ik denk dat mensen wel heftiger gereageerd hadden als je antwoord gaf precies op de vraag die mensen dachten dan alleen een verbaasde blik. Ik zou in ieder geval helemaal gek worden en kijken of ik niet droom.

Ik geloof wel dat het kan.

Ik voel mensen bijvoorbeeld heel goed aan qua emoties. Ik weet precies wanneer iemand blij, boos, verdrietig is en vaak ook wel deels waardoor: ruzie in relatie, ruzie met ouders, situatie op werk, ziekte van iemand oid, ik voel het gewoon, maar ik ‘hoor’ niks zoals jij.
Lijkt me overigens wel cool om wel te kunnen, maar ook lastig omdat je dan dus niet weet of diegene t echt zei of dat het de gedachte was.