Gebruikt?

Hello meiden,

Ik heb onlangs wat domme dingen gedaan… en ik wil het asap weer rechtzetten,maar ik weer niet hoe.
Dit is de situatie:
Mijn ex en ik zitten bij elkaar in de klas en over het algemeen is het dan gezellig, dus we besloten om beste vrienden te blijven. Alleen kreeg hij na onze relatie opeens crush na crush op meiden die je totaal niet zou verwachten. (Tussendoor: kan je dit wanhopigheid noemen? I am confused). Ik had nog gevoelens voor hem, maar liet dat niet merken doordat hij telkens bezig was met die meiden en mij vaak op app enzo negeerde…Nu laatst vorige week had hij een presentatie bij NL, maar was niet optijd begonnen dus ging mij ineens volspammen op whapp of ik hem wilde helpen, doordat hij zo verdrietig deed had ik dat maar gedaan (was 8 uur kwijt aan hem helpen met zijn presentatie). Later kreeg ik echt een heel droog bedankje terwijl hij een mooi cijfer had…Niet dat ik het deed om iets terug te krijgen maar toch…

De week ging opzich gezellig voorbij, toen hij eergisterenavond op app vroeg of ik ervoor open stond om FwB te zijn… ik dacht hier even over na, en zei uiteindelijk isgoed (ik had het niet moeten doen… maar ik heb nog gevoelens voor hem), en toen is er het een en ander gebeurd (Seksueel). De dag erna, gisteren dus, had hij mij de hele dag niet geappt, en om 23;30 nog snel: ik ga slapen, slaap lekker.
Dus ik reageerde erop, maar hij was al offline, en toen grapte ik van ‘1 minuut wachten is niet moeilijk :stuck_out_tongue:’ , toen kwam hij online weer en zei dat hij heel erg moe was en daarom niet meer kon appen, dus ik zei slaap lekker en was hij weer offline. Maar toen ik voor het slapen nog even mijn Facebook checkte, zag ik toevallig dat hij nadat hij zei dat ie ging slapen, nog best een lange tijd online was… ik vind dit nogal vreemd, hij kon ook eerlijk zeggen dat hij niet wilde appen… of overdrijf ik?

mijn vraag nu is: (Die in mijn verhaal iig…) en hoe moet ik hiermee omgaan… ik voel me eigenlijk best ‘gebruikt’ nu om al deze dingen…

En ik weet dat ik hier niet om mag zeuren bij hem, omdat ik zijn vriendin niet meer ben, maar we zijn wel beste vrienden dus daarin is eerlijkheid ook belangrijk denk ik…

Ik hoor heel graag van jullie! Bedankt alvast :hugs:
XXX

Dat jullie beste vrienden zijn betekent niet dat je niet erover mag ‘zeuren’ hoor, dan ben je toch juist open tegen elkaar en zeg je alles. Ik zou hem achter laten, tenminste als fwb en het alleen op vrienden houden.

Als je je gebruikt voelt moet je dat gelijk tegen hem zeggen! Laat je nooit gebruiken, zo komt het nu wel over… Achter laten en beginnen met een nieuwe start en hopen dat het dat keer beter wordt met een ander! :wink:

Ik vind (van wat ik lees) dat je ontzettend gebruikt wordt. Maar aan de andere kant vind ik ook dat je je laat gebruiken. Je hebt nog gevoelens voor hem en hij is constant op andere meisjes. Maar je stemt wel toe met een fwb relatie. Wat verwacht je dan? Ook vind ik hem (van hoe dit verhaal op mij overkomt) niet bepaald als een beste vriend overkomen. Kappen ermee dus.

Ik snap je punt helemaal. Ik zou direct stoppen met de fwb relatie en proberen afstand te nemen. Zo kom je het snelste over hem heen…

Het hele punt van FwB is dat je elkaar gebruikt, dus eh ja.
Maar als je het niet oke vindt, dan moet je er mee stoppen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er zojuist met hem over gehad.
Ik gaf aan dat ik het niet zo leuk vond dat van fb en dat hij ook gewoon eerlijk kan zijn, Hij werd ineens boos en zei dat ik er een gigantisch probleem van maakte en ging midden in het gesprek zonder nog op mij te reageren offline. Ík weet nu echt even niet meer wat ik met hem moet, ik heb sowieso de fwb enzo afgekapt. Maar moet ik hem vanaf nu gewoon helemaal vermijden?
Ik ben echt best wel boos op wat hij heeft gedaan, en wil hem het liefst echt nooit meer zien, maar dat is onmogelijk ivm dat hij bij me in de klas zit…
iemand tips?

Ik wil hem dit sturen over de whapp, maar ik weet niet of dit een goed plan is, ik kan niet echt meer helder denken. Kunnen jullie het even beoordelen?

"Ik ga nu in een keer alles er echt uit gooien, vol eerlijkheid dan ben ik ervanaf. Ik heb al deze tijd meer voor je gevoeld dan alleen vrienden en gaf echt veel om je, je hebt me in de afgelopen dagen weten te realiseren hoe je echt bent, en vroeg me zelf af ; ‘is dit nu echt wie ik zo leuk vind?’ , dus bedankt daarvoor, je hebt me er zeer goed vanaf geholpen. En degene die ons uiteindelijk kapot heeft gemaakt is niet mijn familie, maar jouw instabiele gevoelens en gedrag. ik voel me zo stom dat ik niet eerder heb kunnen inzien hoe je daadwerkelijk bent. En je vroeg je al een keer eerder af of alle andere dingen in het verleden die je hebt gedaan niet goed waren, maar hoe je me hebt behandelt nadat het uit was tot nu laat me sterk twijfelen of je het wel echt meende. Iemand die zo graag bij me wilde zijn bij Kerst en iemand die zoveel plezier had met het samen intuigen van de boom kan toch niet dezelfde persoon zijn die me heeft gebruikt nu. Je zei ook dat ik ging zeuren over dat je mij niet net zoveel hielp als ik jou, maar ik heb niet eens om hulp gevraagd en dat is het punt niet eens, het punt is dat je me gewoon hebt gebruikt. Ik heb nooit hulp gewild van je. Kijk eens naar jezelf eerst en dan naar mij, wat voor kwaad heb ik je aangedaan gast om het verdiend te hebben dat je me zo behandelt? "

oh god… sorry voor het lange bericht maar ik moest het alvast van me afschrijven. Ik hoor heel graag van jullie wat jullie ervan vinden en of ik het moet sturen. PS: ik wil hem niet aanvallen ofzo…dus als het zo overkomt hoor ik het graag.

Xxx :hugs:

Dit inderdaad.

En dat van FB vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Sowieso waarom zou je online op whatsapp wachten tot iemand iets terug zegt. Ik wacht ook die ene minuut tot mijn vriend antwoord niet hoor. En zowel mijn vriend als ik zeggen vaak genoeg alvast weltrusten en gaan dan nog even fb doorscrollen of youtube/serie/twitch kijken. Dat betekent niet dat ik niet graag met mijn vriend praat of niet met hem wil appen. Dat is gewoon heel even nog eventjes voor jezelf hebben.

Dankjewel voor je reactie, ik snap het ook. Maar in het gesprek net zei hij dat hij niet wilde appen gisteren omdat ik niet in ‘de bepaalde mood (zin in seks dus…)’ zat en ik vind dat hij dat ook gewoon kon zeggen…maar ik snap je punt wel hoor en dat wat je zegt is ook waar xx

Eerlijk gezegd vind ik niet dat hij jou gebruikt. Hij is een klootzak, dat wel, maar hij is wel altijd eerlijk geweest. Ik denk dat jij jouzelf hebt laten gebruiken. Hij vroeg je om fwb’s te zijn, en je hebt toegestemd terwijl je eigenlijk meer verwachtte. De definitie van fwb’s is juist dat jullie gewoon seks hebben om seks te hebben, dat er daarnaast geen verplichtingen zijn tegenover elkaar en je dus normaal geen gevoelens hebt voor elkaar. Dit had jij wel, en je verwachtte juist wel dat hij jou meer ging sturen etc. Hij is een klootzak, en hij is al zeker geen vriend voor je geweest, maar in dit verhaal heb je zelf ook een stukje verkeerd gehandeld. Mijn advies: laat hem gewoon met rust en aanvaard dat hij helemaal geen relatie met jou wil. Je verdient beter dan zo iemand en je mag je echt niet laten doen!

Dit!

Inderdaad, hier kan ik me ook in vinden. Daarnaast heb je die app geschreven, ik hoop niet dat je die ook verstuurd hebt? Want ook al bedoel je het niet als een aanval, ik vind het wel zo overkomen. Daarnaast is het een onsamenhangend geheel wat meer overkomt als een zielige poging om toch een soort excuus ofzo van hem te krijgen. Ik denk dat je hem prima kunt vertellen dat je altijd meer hebt gevoeld dan slechts vriendschap en dat je werkelijk om hem gegeven hebt en dat je nu het gevoel hebt gekregen dat dit niet wederzijds is geweest (En in feite wist je dat ook al, want dat heeft hij je letterlijk gezegd). Dat je geen FwB wilt zijn en dat je geen vrienden meer met hem kunt zijn. Hou het gewoon fatsoenlijk zonder al die verwijten erin, want uiteindelijk hadden jullie gewoon totaal andere verwachtingen van deze “beste-vrienden-relatie” maar ben het er ook wel mee eens dat je door je eigen beslissingen in deze situatie terecht bent gekomen. Je kunt niet alle fouten maar bij hem neerleggen.

Laat hem inderdaad links liggen, ga verder met je leven en zoek iemand die wel op een leuke en lieve manier met je wil omgaan… want een shitty friend vind ik hem namelijk wel.

Je kan er beter face to face met hem over praten dan zo via app.