Gebruikt worden

Hallo allemaal. Ik heb een vraag. Het zit zo: ik heb een beetje contact
Met een paar meisjes uit mijn klas. Ik heb verder geen contacten in mijn klas dus ik hoop dat ik wel echt vriendinnen kan worden met die meisjes. Maar nu heb ik het gevoel alsof ze me gebruiken ofzo. Ze moeten steeds een pen van mij lenen enzo en hebben steeds dingen uit mijn etui nodig. Ze stonden een paar weken terug wel eens bij mij in de pauze maar nu niet meer echt. Bij de gym zijn er 2 meisjes ook niet vanwege blessure en dan gaat de derde ook niet met mij om ofzo. Vandaag zei 1 van hun tegen mij dat ze naar het station moest lopen en ik stelde toen voor dat ik haar wel kon brengen. Mijn ouders zeiden dat ze me gebruikt. Wordt ik dan echt gebruikt? Ik heb maar 2 vriendinnen op school en die zitten allebei in een andere klas. Ik heb vorig jaar al zo’n rotjaar gehad wat vriendschap betreft en heb daardoor een emotionele periode achter de rug…En dit wil ik nu gewoon niet hebben Ik hoop dat jullie voldoende informatie hebben en ik hoop dat jullie me tips kunnen geven. Nu kan ik nog afstand van ze doen maar later wordt ik miss wel gekwetst omdat ze me dan steeds meer gaan vragen iets voor hun te doen. En dan zou ik denken dat ze me vriendinnen zijn terwijl ze me gewoon gebruiken

Hee :slightly_smiling_face:

Ik weet dat het niet fijn is om te horen, maar het lijkt er wel op dat ze je aan het gebruiken zijn. Probeer uit te vinden of dat ook zo is door ze niet meer te helpen miss? En dan kijken of ze nog steeds vriendinnen willen zijn.

Helaas, denk ik, is dit het geval.

Probeer te achterhalen of JIJ iets van hun kan lenen of vragen iets te doen.
Bekijk hoe ze erop reageren.

Het is niet dat je weinig vriendinnen hebt, je aan ze moet vastklampen. ongeacht of ze goed zijn voor je of niet…

liever alleen en geen ‘toxic’ vrienden dan een hele vriendengroep die je zegmaar voor elk klein beetje je gebruiken :’)

Dit is inderdaad een hele goede. Kun je meteen zien of hun er dan ook voor jou zijn als jij iets nodig hebt, en als dat niet is, dan weet je al genoeg…

Het was wel zo dat dat meisje die ik naar het station heb gebracht mij wel snaps stuurt en ze me wel had gesnapt met beterschap enzo toen ik ziek was en dat deed ze uit zichzelf. En ze vroeg 1 keer of ik met haar op school wilde blijven wachten ofzo. En ze wou een keer een selfie met me maken. Dus op dat soort momenten gebruikt ze me dan niet maar het is heel onduidelijk of ze nou alleen maar dingen van me wilt of ook een vriendin wilt zijn. Ik dacht eraan om haar miss ook een keer mee naar de stad te vragen maar als ze me gebruikt kan dat dus niet. Ik weet het niet.

Als je ze gebruikt dan zal ze niet meegaan naar de stad, denk ik zo. Mocht ze wel mee gaan en ze gebruikt je ook echt, dan zal ze vragen of je dingen kan voorschieten of dat je iets wilt betalen voor haar. Dat denk ik dan.

Maar dat hoeft niet zo te zijn he! Als zij niets voor jou willen doen dan is het heel duidelijk dat ze geen echte vriendinnen zijn. Als ze wel dingen voor jou willen doen, dan is het een beetje gelijkwaardig. Ik vind het erg lastig om het uit te leggen. Maar een vriendschap moet van twee kanten komen, dus als jij iets voor hun doet, is het logisch dat zij ook iets voor jou doen. Dat is een wederzijdse vriendschap.

Ik denk dat ze je niet gebruiken maar dat je gewoon te onzeker bent door wat er in voorafgaande jaren is gebeurd. Probeer je niet teveel te focussen op het lenen van een pen of iemand afzetten op het station, dit doen vrienden nou eenmaal. Als ik het goed lees is de vriendschap nog best nieuw dus laat het op je afkomen. Als ze je écht gebruiken doen ze dat niet voor een pen.

Ik ben idd best onzeker vanwege vorig jaar. Ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen om er voor te zorgen dat ik beter contact krijg met haar.