'gebruikt' worden door vriendinnen

Heey,
je kan denken: weer zo een zeikforum, maar als je daar geen zin in hebt lees dan niet door :flushed:

Het zit dus zo, op school heb ik 3 vriendinnen. Maar de laatste tijd zijn ze heel close met elkaar, en sluiten ze mij buiten. Als ze buiten school gaan afspreken, word ik niet mee gevraagd. En op school in de pauzes merk ik ook dat ze mij niet erbij willen hebben. Ik ben van mezelf een stil, verlegen meisje. Maar bij hun kan ik mijn ‘gekke’ kant laten zien. In de pauze praten ze niet tegen me, maar dan als ik eten heb, opeens weer wel. En ook als ze iets nodig hebben, dan ben ik er wel. Doordat ze zo doen, voel ik me best alleen. In de klas heb ik geen andere vrienden/vriendinnen, de meeste mensen uit de klas mogen me niet, en praten ook achter mijn rug om. Ik ken ook geen mensen uit andere klassen, waar ik dan eventueel bij zou kunnen staan. Ik heb het gevoel dat ze mij gebruiken, en dat ze mij niet willen. Maar ik wil niet alleen zijn op school, dus ik weet nu niet echt wat ik moet doen :flushed:

(ik zei dat het een zeikverhaal wordt) :flushed:

Geef hen niet direct op, organiseer een gezellig filmavondje (’‘zullen we dan allemaal iets bakken om mee te nemen?’’ of bedenk iets anders leuks om samen te doen. Ik denk dat jullie in zo’n fase zitten waarin je je snel moeilijk en asociaal gedraagt, als jij laat zien hoe leuk je bent zien je ze vast in dat ze stom tegen je deden. En als dat niet werkt zou ik er toch eens met hen over praten (bijvoorbeeld: ‘‘ik voel me er best rot over dat jullie me niet zoveel bij dingen betrekken als eerst, heeft dat een reden? Want het is best jammer als onze vriendschap op zo’n manier verwatert, ik geef namelijk wel echt om jullie.’’)

Dit inderdaad! Goede tips. :slightly_smiling_face:

Ja, ik ook…
Misschien kun je proberen je meer in het gesprek te mengen. Vragen te stellen; Hoe was je weekend? Ga je nog iets leuks doen? Ga jij dan *feest*? Hoe is het? Vraag daar dan over door. Je kan ook complimentjes geven, maar overdrijf niet (!). Wat zit je haar leuk! Leuke oorbellen! Wat zie je er mooi uit! etc. etc.

Maar goed, doe wat jouw gevoel je ingeeft en wat voor jou het beste voelt.
Volg je hart, want dat klopt.
Misschien kun je ook een keer bij iemand anders gaan staan. Probeer je over je onzekerheid heen te zetten. Misschien heb je wat aan dit topic? → http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/meer-zelfvertrouwen-88046.0.html

Als je ergens mee zit, je kan me altijd noten. :sob::muscle: