Gebruikt iemand anticonceptiestaafje?

Ben op dit moment aan de pil, maar vergeet het te vaak en wil dus overstappen naar iets anders… nou las ik op internet over het anticonceptiestaafje die onder de huid van je bovenarm wordt aangebracht,
heeft iemand daar ervaring mee?

iemand?

nee sorry, upje :slightly_smiling_face:

Volgens mij heb ik eens gehoord dat iemand met dat alsnog zwanger werd omdat de hormonen niet goed werden afgescheiden.

jammer:(

Ik denk dat er vrij weinig mensen hier op girlscene dit gebruiken. Dit omdat de meeste nog relatief jong zijn.

dan ga ik maar langs de dokter voor advies!

Lijkt me sowieso het slimste om te doen.

Is een spiraaltje geen oplossing?

ik heb em zelf en bij mij bevalt ie heel erg goed heb em nu al een jaar en niet echt last van ben ook niet in die tijd zwanger geraakt maar zou ook naar de dokter gaan die ken je der meer over vertellen

Mijn dokter raadde de nuvaring aan, omdat ik zware migraine-aanvallen kreeg van de pil
Misschien is dat iets voor jou?

(Ik heb er zelf geen ervaring mee want heb ervoor gekozen te stoppen met de pil tot ik het weer echt nodig heb, zegmaar)

ik heb er 1!
& bevalt me tot nu toe nog prima. heb m net 2 maand denk ik ongeveer!

Nuvaring is denk ik een goede voor jou. Niet elke dag slikken, en op de site van nuvaring kun je een sms-service(gratis) laten activeren. Ideaal, alleen de eerste week is niet leuk(je moet aan de ring wennen en aan de hormonen, maar omdat jij de pil hebt zal dat minder zijn omdat jij de pil had en die bevatten meer hormonenen dan de nuvaring)

Succes!

Ik heb 11juni een afspraak in 't ziekenhuis, best spannend. Ik heb op dokters advies voor het staafje gekozen.

Zijn er nog meer hier op gs met een staafje, zoja: hoe bevalt 'ie?

Jaja, oud topic. So what.

Ja ik gebruik er 1, naja heb hem pas sinds dinsdag dus nog vrij weinig ervaring haha.
Maar het zetten is in ieder geval zo gedaan, niet zenuwachtig voor zijn! Je krijgt sowieso verdoving dus ideaal:)

Heb je met zo’n staafje eigenlijk nog je regels?

jaaa ik heb een implanon, bevalt me super! :grinning:

Als mijn enorme voorraad pillen op is ga ik ook maar zo’n apparaat laten plaatsen denk ik.