Gebruikt hij me?

Hallo allemaal!

Ik heb nooit een vriendje gehad, ging elke week op stap altijd gezellig met een hele groep vriendinnen afspreken etc… én 3 baantjes, af en toe had ik wel een scharrel maar dat hield snel op omdat ik zogenaamd geen ‘relatietype’ was, zei ik.

Totdat er een nieuwe jongen aangenomen werd bij het bedrijf waar ik werkte, ik werkte er al een tijdje en begon net als altijd weer even met iedereen te praten totdat ik hem in de gang tegen kwam, even een praatje en toen kwam ik erachter dat het een broer was van een meisje waar ik altijd mee op theater zat en dat hij een ex was van iemand van school waar ik weleens een praatje mee maakte.

Hij zat nog in zijn proefperiode, en kreeg een andere baan aangeboden op terschelling, dus vroeg hij of ik die laatste avond ook met hem de kroeg in wou, dus ik vroeg nog een paar mee.
Hij begon wat aan me te zitten, maar ik moest gaan. Kreeg ik later die week een smsje of ik nog eens wou afspreken, vriendschappelijk dacht ik, toen ik dus bij hem kwam bleek hij iets anders te willen. Ontmaagd door hem. Toen ik weg ging hoorde ik paar dagen niets meer, totdat hij wou dat ik vaker kwam, ik begon hem steeds leuker te vinden, na 3 weken wou hij een relatie, we zagen elkaar iedere week 1x en iedere keer hadden we seks, ook ging ik wel vaak eens naar terschelling. Ik kreeg in de zomervakantie een baan op terschelling, veel gedaan daar, altijd lekker op stap en met elkaar naar t strand, t kon niet stuk, we werden steeds closer en hij ging bij me wonen daar, totdat ik er achter kwam dat hij was vreemd gegaan, ik was kapot, hij was in de eerste maand met 2 verschillende het bed ingedoken! ik had het hem vergeven.

Hij probeerde er alles aan te doen om mijn vertrouwen terug te winnen, hij haalde me op van schiphol, ging in de nacht met storm, regen en onweer 25 km fietsen om bij mij te zijn etc.

Maar nu we weer thuis zijn, voel ik me zijn seks vriendin worden. Hij komt, seks, slapen, seks, weg gaan etc… zo gaat het constant. Hij wou de hele week al vandaag afspreken want dat hadden we eens wat langer de tijd (en omdat ik gezegd had dat ik me zo voel) gister smste hij, ik ben morgen vrij, zal ik bij je komen slapen? toen ik 10 uur thuis kwam was hij er, we hadden seks, gingen slapen, hadden vervolgens weer seks en toen stond hij op ging douchen en belde zijn rijleraar (hij dacht dat hij van 4-6 moest autorijden wat hij niet had gezegd) hij bleek van 1-3 te moeten, het was kwart voor 1, dus de rijleraar kwam hem ophalen, hij zei: ik kom straks nog wel even van 4 tot half 6, ik zei dus: je kan ook hier blijven eten? hij: nee want een vriendin van me is jarig.

Hij bleek dus allemaal al plannen te hebben voor vandaag en daarom moest ik verzet worden voor gisteravond waar ik toch niets aanhad omdat we toch sliepen! (ik had vrij genomen van school vandaag om langer bij hem te zijn:$) hij wist dat als hij zei dat hij dus vandaag allemaal plannen had dat ik sws geen seks wou. Nu is ie weg, heeft hij zijn portie seks weer gehad, en kan vanavond gewoon lekker ‘chillen’ met zijn vrienden -.-’

Wat vinden jullie hiervan? gebruikt hij me of niet? of heeft hij het gewoon echt niet door en bedoeld hij het goed?

alvast bedankt,

Groetjes Britt Ashley

Ik weet niet helemaal wat het is, maar het klinkt eerlijk gezegd alsof er iets niet helemaal goed zit.

Voor mijn gevoel gebruikt hij je hartstikke.
IK zie mijn vriend elke week 2 a 3 dagen, waarin we 1/2 x seks hebben. Maar dan is hij elke keer ook gewoon 6 uur ofzo bij me.
Zeg gewoon tegen hem dat je meer wilt afspreken zonder seks? Misschien doet hij het helemaal niet expres.

Ja, hij gebruikt je.

-

ik denk gebruiken maar ik zal het er met hem overhebben als ik jou was

Ik weet het niet, we hebben nu een halfjaar. En hij zegt dat hij er alles aan wil doen om de relatie te redden enzo, en dat hij echt voor me gaat en dat hij zoveel van me houdt etc. Dus ik zei laatst ook ik voel me nu echt zo’n ‘seksvriendinnetje’ (hij heeft overigens al eens een seksrelatie gehad).

Hij zegt dan: Nee schat, zo bedoel ik het echt niet. Ik hou van je! ik heb een seksverslaving…

Maar vorige week ook, toen ging ik met zijn ouders uit eten en bij hem slapen enzo en toen ik wakker werd, seks, hij wou direct douchen, ging naar beneden en toen zei hij: ik moet ook nog huiswerk maken. Dus ik ging weg hij zei nog: ik zie je morgen weer! belt hij me die avond op, dus ik zei zo: ‘heb je je huiswerk af kunnen krijgen?’ hij: Nee ik ben naar een vriend gegaan en heb gegamed dus daar ben ik nu net weer van terug, dus ik kan morgen niet komen want anders loop ik wel heel ver met huiswerk achter.
De volgende dag belt hij me weer, dus ik vroeg nog of hij met huiswerk bezig moest enzo, zegt hij: Nee daar heb ik nu echt geen zin meer in hoor, ik ga vanavond even pilsje drinken bij een klasgenootje van me.
en toen dus mijn vorige verhaal van vandaag en gisteren.

Ik ben de hele herfstvakantie vrij, en kan met mijn ouders naar frankrijk maar dat wil ik sws niet want hij zei: gezellig, ben ik de hele week bij je. En later waar zijn ouders bij waren zegt hij ineens dat hij een klein deel van de vakantie bij me is.

[u][b]Ik weet niet wat ik moet doen, ik hou echt super veel van hem, maar telkens van zulk soort dingen, ik zeg altijd alles voor hem af, maar er hoeft maar een vriend te bellen en hij laat me weer stikken. En ik bedoel het helemaal niet egoïstisch, of vinden jullie van wel? ik word hier niet goed van, voel me dan weer goedkoop en gebruikt, en dan ineens ben ik weer in de 7e hemel:$

Wat vinden jullie? uitmaken of doorgaan?[/b][/u]

Kusjes,

Britt Asley

Doorgaan, MAAR dan moet je duidelijk met hem afspraken maken over seks.
Spreek af dat hij meer moeite voor jou doet, dat jullie niet elke keer seks hebben etc
want dat hij zelf al zegt dat hij een seksverslaving heeft, dat is héél ernstig

Uitmaken, lieve schat. Deze jongen is niet goed voor je, tenzij hij normaal beslissingen kan maken en die respecteert. Praat nog eens met hem

Dankje voor alle reacties!

Ik weet het nog steeds niet, vriendinnen stonden er sws niet echt achter, omdat hij nogal veel ‘one-night-stands’ heeft gehad en een echte ‘gentleman’ is. Hij weet zijn praatjes altijd goed te houden. Mijn ouders en zussen zijn wel echt helemaal gek op 'm.

Ik heb gezegd dat hij echt eens iets moet doen aan zijn ‘verslaving’, en dan begint hij er ook over dat exen van hem dat ook altijd zeiden enzo, dat die er ook moeite mee hadden… en dan zegt hij oké, ik ga er aan werken. Terwijl hij 5 minuten later weer aan me gaat zitten etc… en dan druk ik hem weg en zegt hij: Oké als jij niet wil, doen we het niet schat. Maar vervolgens probeerd hij het nog niet eens een minuut later weer, en als ik hem dan weer wegdruk, knuffelt hij me, en probeert het vervolgens weer…

xxxx
Britt Ashley

Als het écht zo ernstig is, zou ik zeggen dat je OF wilt dat hij serieuze hulp zoekt omdat hij verslaafd is, OF dat je het uitmaakt

Jezus wat neem jij nou voor overhaaste beslissing. Je kan nieteens tegen een jongen die je leuk vind gaan praten. Hoe weet jij dan ingodsnaam dat hij haar gebruikt?
Beargumenteer jouw beslissing maar eens :slightly_smiling_face:

Misschien vraag ik ook wel té veel van een vriendje…ik bedoel maar ik heb nog nooit eerder een échte vriend gehad, dacht dat ik het toch niet kon en dus echt super lieve jongens afgewezen die echt nooit zo zouden doen, al helemaal niet vreemd gaan.

Ik ben er ook nog steeds niet overheen, ik had het in die tijd heel moeilijk, mijn broer (die al het huis uit is) heeft begin juni zelfmoord proberen te plegen, 1 week later was ik jarig (nooit iets van mijn vriend toen gehoord, hij kwam niet, smste niet maar belde 3 minuten om 6 uur savonds (gefeliciteerd, ik kan niet lang bellen want ik ben aan het werk, ik bel je later op de avond nog wel) Hij had toen gewoon een ander feest want hij kon nog met de laatste boot terug’ maar hij had dus een ander feest, heeft me later ook nooit meer gebeld op die avond’ en heb ook nooit iets van m gekregen (wat ook niet van mij hoeft hoor). Ondertussen ging hij gewoon met een ander het bed in…dat vind ik nog wel het ergste, net wanneer ik het moeilijk had en iemand nodig had, was niemand er voor me…geen vriendje, en mijn vriendinnen hadden de examens gehaald van havo en hadden allemaal ver weg een vakantiebaantje gevonden…Super 18e verjaardag dus gehad :blush:

Ik weet niet of hij je met opzet gebruikt. Ik vind daarentegen wel dat hij niet veel respect toont naar jou toe. Dat vind ik een grotere reden om het uit te maken.

Wauw, dat is heftig! Ik denk toch dat je beter verdient.

Ik denk echt dat je beter verdiend, ik zou eerst een goed gesprek met hem aan gaan, en daarna overwegen om het misschien uit te maken.

Of hij het nou met opzet doet ja of nee, hij behandelt je echt respectloos.

Ik vind dat je helemaal niet veel eist, hij moet gewoon zijn afspraken nakomen en anders moet hij ze niet maken. Natuurlijk kan het wel een of twee keer voorkomen dat hij iets met zijn vrienden wil gaan drinken, dat zou ook geen probleem moeten zijn, maar als dat elke keer gebeurt word je daar inderdaad helemaal gek van. En ook hetzelfde verhaal over dat hij is vreemdgegaan en dat hij er niet voor je was. Het is toch een van de belangrijkste dingen dat hij er voor je is als jij hem nodig hebt? Natuurlijk hoeft hij niks te geven voor je verjaardag, maar een belletje van 3 minuten, maar wel naar een ander feest kunnen gaan? Lijkt mij dat het genoeg zegt.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar mijn ex was echt precies zo. In mijn ogen vroeg ik ook echt niet veel van hem en dat hij alleen zijn afspraken na kwam. Meer vroeg ik niet en dat had hij toch echt zelf in de hand. Hij vond dat ik zeurde en jaloers etc. was, maar hij maakte zelf die afspraken en dan moet je die gewoon niet maken. Dat schept verwachtingen en als je dat elke keer niet vervult, dan heb je zoiets van ‘niet alweeeeeer’. Mijn ex was er ook niet voor mij toen ik hem heel hard nodig had en is vreemdgegaan (meerdere keren en meerdere keren gedoe met seks sms’jes met andere meiden etc.) en dat heb ik hem ook nooit vergeven. Dat is ook waarom het is uit gegaan, hij maakte het uit omdat hij meer tijd voor zijn vrienden wilde en had daarvoor niks laten weten, 3 weken lang. Op dat moment had ik 2 hele grote tegenslagen en was hij er niet voor mij. Hij kon trouwens wel gewoon uit en met vrienden, maar mij sms’en of even naar mij komen was teveel moeite. Ik was zo boos… En hij wilde mij daarna ineens weer terug. Nou mooi niet en die keuze is echt de beste geweest. Ik heb nu een super lieve vriend die er wel voor mij is en die wel zijn afspraken na komt. Dat scheelt echt zoveel.

Ik heb 2,5 jaar een relatie gehad met mijn ex en het was na een jaar zo dat hij steeds afzei etc. Hij is nooit veranderd, maar gaf mij wel altijd de schuld terwijl hij het in de hand had. Ik zeg natuurlijk niet dat jou vriend zo is, maar maak het hem heel duidelijk. Het is respectloos van hem en jij verdient veel beter. Mij is het na 1,5 jaar toen nog niet gelukt om hem duidelijk te maken dat hij gewoon zijn afspraken na moet komen. Misschien lukt het jou wel bij jouw vriend, maar verwacht er niet heel veel van.

En hetzelfde als met de seks, altijd seks willen en vooral wat hij wilde en hoe hij het wilde. Dat is ook nooit veranderd. Maar mijn vriend is heel lief en dat is zo anders. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.