Gebruik van foundation en primer ( en evt créme ).

Hey meiden,

Ik heb een probleem, mijn foundation blijft niet goed zitten. Ik had eerst een goede foundation en daar had ik nooit het probleem mee, maar dat was in de winter zo dus het zou best kunnen dat het door het seizoen komt. Ik doe onder mijn foundation (en ik gebruik verschillende foundations, maar geen blijft goed zitten) een primer van Catrice, maar door de primer ziet mijn foundation er eigenlijk nog erger uit. Ik doe elke ochtend veel lagen aan (dat is nodig) maar dan heel dun, dus ik boor niet heel hard met mijn kwast tegen mijn gezicht aan maar ik ga er zacht overheen zodat het er natuurlijker uitziet. In de pauzes poeder ik het nog even bij maar 't blijft niet zitten.

Ik had hier al eerst een topic over gemaakt maar mensen zeiden dat als ik creme op zou zetten + primer en dan foundation het er door al dat spul makkelijker afsmelt, dus ik ben een beetje verward met wat ik nou precies moet doen. Hebben jullie een idee?

Bedankt voor je reactie! Ik gebruik geen créme meer omdat ik dus een beetje verward ben geraakt omdat ik niet wil dat het door al het spul ‘afsmelt’, maar ik heb coconutcréme van de action liggen en ook een verzogingscréme, een ‘rijke water/olie emulsie’, zoals het op de achterzijde staat voor de ‘rijpe’ huid (geen idee waarom ik het heb staan).

Heb je een vette huid? Dan kan je het beste een speciale foundation kopen voor een vette huid. Stel je gebruikt nu een foundation op olie basis glijd het er inderdaad sneller af.

@ iloveeverynone, laat je de primer ook intrekken?

@ LizBaby, hoe weet je of je foundation op oliebasis is, want ik zie het niet zo snel op de achterkant.

En bedankt voor jullie reacties!

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, heb dat probleem nooit! Ik neem aan dat dat er op hoort te staan, ik ga zo eens even bij mijn foundations kijken of ik iets van olie zie.

Ik heb alleen foundation’s op water basis, dus kan inderdaad geen olie vinden =’) Volgens mij is een mousse foundation ook goed voor een vette huid.

Als je een droge huid hebt, kan je het beste eerst moisturizer (of dagcreme) opdoen, dat in laten trekken, en dan primer, en dan je gewone makeup.

Als ik je post lees, dan denk ik dat je een nogal vette huid hebt, of een foundation met olie erin, of beide, waardoor je foundation gewoon van je gezicht afglijdt.
Ik had voor het gebruik van een primer daar ook last van, ik heb nu een primer van de Sephora (die is niet zo super), maar ik merk echt verschil !
Foundation: revlon colorstay, die blijft sowieso de hele dag zitten, maar ik ben iets te bruin geworden, dus ik heb nog een donkere Catrice photo finish (die overigens ook echt goed is voor die prijs!).

Als je een vettige huid hebt kan je het best een air-foam foundation gebruiken. Als je geen vette huid heb, weet ik ook niet hoe het komt…

Ik denk dat je je huid niet goed verzorgt en dat je een andere foundation nodig hebt. Ik heb het ook ook omdat ik een vette huid heb.

Nu ik het me realiseer heb ik inderdaad een vette huid, maar ik dacht dat ik die vette huid juist tegenging met poeder, wat natuurlijk niet zo is, weten jullie een goede foundation voor een vette huid?

Upje!

Probeer eens een andere primer? en probeer foundation die niet op olie basis is!
Als je je foundation met een kwast aanbrengt, kan je het beste wel wat harder duwen, natuurlijk niet te hard :’) maar je snapt me.
Je kan het beste nog een poeder eroverheen gebruiken. je kan het beste met je kwast eerst van beneden naar boven werken, zodat de poeder ook goed onder de donshaartjes op je gezicht kan, en dan van boven naar beneden om de haartjes weer naar beneden te doen.
heb ik geleerd met visagie (:

Je primer moet je niet over je hele gezicht verdelen, je moet best weinig gebruiken want anders glijd de foundation eraf. Je moet de primer aanbrengen op de plaatsen waar je je foundation het langste wilt laten zitten.

@ Exogitation, oh wat handig! Ik doe het namelijk altijd van boven naar beneden en heb nogal veel donshaartjes!

@ ParkerCloves, ik gebruik mijn foundation voor over mijn hele gezicht, dus het is een beetje verwarrend, ik merkte op dat toen ik een keer heel veel primer op mijn gezicht had gezet het er superlelijk uit kwam te zien (vooral door de donshaartjes), of het heel lang bleef zitten, het was wel lastiger mijn foundation weg te halen maar 't was wel echt lelijk inderdaad. Ik had gehoord dat Catrice echt goed was dus vandaar dat ik die primer had gekocht.