Gebruik pinpas in London

Ik had een vraag:
Zaterdag ga ik naar school met naar London, en uiteraard ga ik shoppen. Alleen nou zei iemand die je in London (Engeland) in veel winkels niet met een pinpas kan betalen.
Is dit waar? &Wat zijn jullie ervaringen er mee?
Alvast bedankt!

Tuurlijk kan je pinnen. Zou wat zijn als je niet kon pinnen in de winkels…

ik heb in newcastle gewoon kunnen pinnen bij primark,
dat is natuurlijk ook engeland.
het is alleen wel zo dat er later kosten over berekend worden,
maar hoeveel die zijn weet ik zo niet uit mn hoofd!

Ik geloofde het niet eigenlijk maar mijn Engelse docent zij dat je er bijna niet kan pinnen. dus we zullen wel zien!

je kan gewoon pinnen. bij de meeste winkels dan, toen ik er was kon ik in 1 winkel niet pinnen dus gewoon zorgen dat je ook ergens contact geld pint.

Ik kon pinnen… :slightly_smiling_face:

oh yezz de topic komt mooit uit (:
ik dacht zelf namelijk dat het niet kon.
maar hoe gaat dat dan precies met
de ponden?

[i]je moet even kijken wat de koers is op dat moment,
vaak verschilt het niet superveel met de euro.

de meeste mobieltjes hebben zon “rekenmachientje”
bent woord even kwijt,
dan kun je allebei de koersen invullen,
en dan kun je het bedrag invullen en dan rekent ie t om![/i]

Ik heb ook voor 100euro ponden gewisselt dus dat komt wel goed.
MOET EN ZAL een abercromie and fitch vest + naar topshop en primark!
Anders verlaat ik London niet. Gelukkig ben ik er tot woensdag! =)

Ik heb afgelopen zondag ponden besteld, voor 90 pond betaal je zo’n 108 euro nog wat, maar je kan beter als je naar Engeland toe gaat wat contant bij je hebben en ook daar nog wat pinnen bij winkels of uit een automaat. Alleen het probleem in het buitenland is altijd dat ik nergens een automaat kan vinden! xD
Ik ga maandag met school! :slightly_smiling_face:

dat bestellen kan trouwens bij de rabobank, en bij centrale stations van treins enzo kan het vaak ook, maar daar zijn lange wachtrijen, en bij de rabobank moet je 5 werkdagen wachten, hoop dat ik ze op tijd heb ¬¬

Dat heeft te maken met een jongerenpas en europas van de rabobank!
met je jongerenpas kan je in het buitenland namelijk geen geld op nemen!

blij dat ik een europas heb! :stuck_out_tongue: die krijg je geloof ik als je 15 jaar wordt ofzo xD

kan het nou wel of niet :open_mouth: !

Ik heb een rabobank wereldpas, die krijg je inderdaad vanaf je 15de.
En ik had bij het station geldgewisselt, maar het kan dus bijna wel overal.
Bedankt iedereen!

ja valuta heet dat toch (aa)

maar wij gaan in april pas, maar dan is wel mooi de zomercollectie er.
maar ik heb gehoord van zitterblijvers dat je maar een halve dag voor jezelf hebt.
maar dat je wel als je bij een monument bent, even snel een winkel in mag.
zitten topshop - primark of newlook (zit die inlonden?) dicht bij bezienswaardigheden als de londen eye ofzo?

ja ik heb echt geen verstand van londen xd

Het lijkt mij meer dan logisch dat je kan pinnen in elke winkel daar, toch xD?
De engelsen zullen vast ook niet altijd contant geld hebben :stuck_out_tongue: alleen is het probleem dat je de goede bankpas moet hebben, en dat er extra kosten aan zijn verbonden omdat je in het buitenland gebruikt maakt van ‘hun’ geld…

Je kunt sowieso bij de grote (internationale) ketens pinnen. En anders zoek je een pinautomaat.

pinnen kan wel. alleen begaf mijn pinpas het, jeeetje ik was doem! gelukkig kon ik van vrienden geld lenen. Maar bijpinnen gaat meestal inet.

Ga eerst eens even kijken wat voor pinpas je hebt.
Daarvan is het namelijk afhankelijk of je in het buitenland kunt pinnen.
Als je ponden wil meenemen kun je die bij het GWK halen, je kunt ze bestellen via de website en daar aangeven waar en wanneer je ze op wilt halen.