Gebruik pil Noranelle voor eerste keer

Hey girls!

Ik ben gisteren naar de huisdokter geweest voor de pil. Nu, hij heeft me Noranelle voorgeschreven en ik ben deze net gaan halen, maar ik weet niet waar ik juist zou moeten beginnen. Ik weet dat je normaal gezien moet beginnen op de eerste dag van je menstruatie, maar hij zei dat ik ook nu kon beginnen (rekening houdend met dat ik dan wel niet ‘veilig’ ben), omdat ik mijn regels wil uitstellen voor binnekort als ik op reis ga. Nu, mijn strip begint bij het pijltje en er staat Do (van donderdag), maar vandaag is het dinsdag. Moet ik alsnog bij het pijltje beginnen (het is de eerste keer dat ik de pil neem) en maakt het niet echt uit dat er donderdag staat, of moet ik de eerste 5 pilletjes overslagen en bij Dinsdag beginnen?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Ik heb het al opgezocht op het internet, maar vindt nergens uitleg.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes xxx

de dagen staan er niet voor niks bij he…

Bij mij staat ZO bij mn eerste dag, maar ik start ook nooit op zondag :’)
dus je moet wel die van donderdag beginnen ja en dan netjes het stripje afmaken (: dat de dagen dan niet precies kloppen geeft niet, moet je zelf goed in de gaten houden!

<__< …

Pak gewoon de pil van vandaag. Dinsdag dus. Of begin ‘pas’ op donderdag, whatever you discussed.

Dus als ik begin bij dinsdag en ik volg de richting van de pijl en ik kom aan het einde, mag ik wel de overblijvende pilletjes nemen (die van donderdag tot maandag, omdat ik pas bij dinsdag begonnen ben) tot de strip helemaal leeg is, dat kan geen kwaad?

Ja sorry, ik wil gewoon zeker zijn dat ik het goed doe :slightly_smiling_face:

Voor de zekerheid zou ik gewoon wachten tot het donderdag is (:

Mag in het algemene piltopic.