Gebruik laptop

Ik heb nu zo’n twee jaar een Sony Vaio waar ik erg blij mee ben, hij is ook verzekerd dus echt zonder laptop zal ik niet zitten. Nu heb ik er al een tijdje wel wat probleempjes mee, dat als de laptop warm word… hij uitvalt. Vandaag bijvoorbeeld 5 keer, en normaal ging hij snel aan, net heb ik wel tien minuten kunnen wachten.

Nu zit ik meestal in de bank met mijn laptop op schoot, of op de poef ( zo’n bijschuif bankje ) en laat ik de batterij continu aan de netstroom, vroeger deed ik dit niet, maar ik weet echt niet meer wat goed is om te doen. Iedereen zegt iets anders.

Hoe werken jullie met jullie laptop en wat is volgens jullie de beste manier om hem zo lang mogelijk te laten werken?

ook over virusscanners, etc kan je hier je mening geven!

Het ventilatiesysteem stof vrij maken?

Ik heb dit ook trouwens, ga het topic even volgen.

Ik zou eigenlijk geen flauw idee hebben hoe. Ik heb hem nu op mijn laptop staan met iets eronder zodat de onderkant het bureau niet raakt, maar hij blaast best hard en is redelijk warm.

Zoals hierboven wordt aangegeven je computer (de binnen kant natuurlijk) stof vrijmaken kan al wonderen doen (zeker omdat je zegt dat die zo hard blaast het stof kan wel eens de oorzaak zijn),
en voor het opladen van je pc kan je best niet altijd aan een netstroom laten hangen dat is namelijk zeer slecht voor je batterij het werkt namelijk zo dat je batterij gaat denken dat die zelf geen opslag capaciteit heeft en zo als je je netstroom uittrekt gaat je pc gewoon uitvallen (dan is je batterij eigenlijk al stuk), dus best laat je je batterij leeg lopen tot dat die echt aangeeft dat die volledig leeg is en dan weer volledig opladen.
Zelf heb ik mijn laptop ook vaak op mijn schoot maar het beste is toch dat die een rechte vlakte heeft voor op te staan.

Moet j de binnenkant dan bij de winkel schoon laten maken?

Maar als je je laptop vaak leeg laat lopen en dan weer oplaad ( terwijl je er op bezig bent ) is dat toch ook slecht?

Zo’n reparateur zei ook dat je m zonder batterij kon gebruiken, aan de netstroom.

Mijn laptop is eigenlijk van het moment dat ik opsta tot ik ga slapen wel in gebruik,

het beste wat je kan doen is de ventilator even leegzuigen met een stofzuiger en je batterij zo min mogelijk gebruiken. Als je ergens stil zit gewoon aan de netstroom leggen en alleen als je ergens heen moet zonder stekkers de batterij gebruiken.

Ja, je kan je pc laten schoon maken in een winkel maar mijn leerkracht die technologie/informatica heeft gestudeerd zegt dat je het ook zelf kan doen (de vijzen los maken enzo) maar ik denk dat je beter gewoon naar de winkel gaat.
En het is echt niet slecht om je batterij leeg te laten lopen als je nou zo’n computer hebt met een box moet die constant aan de netstroom vanwege het soort van batterij en een laptop heeft het vermogen om stoom zeg maar bij te houden en als je zonder batterij gebruikt aan de netstroom en je wilt je pc verplaatsen dan valt je pc uit en dat is ook niet de bedoeling. Ik gebruik mijn laptop ook van wanneer ik opsta tot ik ga slapen (ik heb ook een sony vaio), en ik laat hem altijd gewoon leeg lopen en wanneer hij aangeeft dat die leeg is zet ik hem aan de netstroom of als ik even naar buiten ga laat ik hem gewoon aan de netstroom maar nooit een hele dag. (srry voor de lengte :s )

Maar als je de batterij eruit haalt , las ik in een ander forum, dan word hij lui? Verliest zijn capaciteit etc…

Mhhh oké, dankje!

Hij is zojuist weer voor de eerste keer uitgevallen… feest.

Waarom een up als je het antwoord al hebt gehad?
Ventilar stofvrij maken.

Laptop open schroeven, ventilator uitblazen of anders gewoon naar een winkel gaan.
Eventueel een cooling pad kopen om te gebruiken, maar dat moet niet nodig zijn als de ventilator schoon is.