Gebroken Weefsel Navel

[i]Hi!

Ik weet niet of jullie er raad mee weten.
Maar ik heb vorig jaar een navelpiercing laten zetten.
Die is gaan ontsteken en eerst deed ik er niets aan.
Nou ben ik later met pure alcohol op de open wond gaan ontsmetten,
dat is het STOMSTE wat ik ooit gedaan heb! Waarom? Omdat mijn vel
dus weg is gaan branden en nu een raar litteken heb net boven me navel.
Ik heb me navepiercing er dus uit moeten halen & ik mocht begin oktober
terugkomen. Ik ben zaterdag pas geweest omdat het er in oktober gewoonweg nog niet goed uitzag.

Die vrouw zei tegen mij. Je zou er nog eentje kunnen laten zetten
Maar de vraag is of jou lichaam dat aankan omdat je weefsel gebroken is.
Dus ik dacht WTF gebroken weefsel?!

Nou om aan een lang verhaal een eind te maken:
Heeft iemand dit ook gehad en opnieuw een navelpiercing gezet?
Of gedacht van nou nee, mij niet gezien lijkt me eng! [/i]

En wel normale reacties ff a.u.b, want ik vraag het me echt af

Ik heb het nog nooit gehad.
Maar ik snap niet dat je uberhaupt nog over nadenkt om hem opnieuw te laten zetten na al dit gedoe, en nadat er wordt aangegeven dat je lichaam het misschien niet aankan.

Ja ik heb nu een litteken, groter word het niet, kleiner ook niet.
En ik vind het echt mooi. Ze zei zelf ook, ik zou het wel aandurven,
maar het is jou lichaam dus je moet er nog maar eens goed over nadenken en googlen op internet. Maar er staan niet zoveel
.

Hmmm…
Ik zou het niet doen als ik jou was.
Misschien wordt het wel erger?

nou ja ik zou er niet nog een nemen… straks ontsteekt het weer en ben je verder van huis want er zit een litteken…

met dat ‘gebroken weefsel’ bedoelt ze waarschijnlijk het onderhuids bindweefsel, dat zie je bij diepe sneden/wonden en bij striae enzo (dan is het weefsel vlak onder je huid ook ‘gebroken’/gescheurd). Of het verstandig is om een nieuwe te zetten, weet ik niet, die plek zal altijd een zwakke plek zijn, maar misschien is het nog net stevig genoeg voor een piercing. Daarnaast moet je je ook even afvragen wat de reden van ontsteken is, had je het zelf niet goed schoongehouden of reageert je lichaam gewoon heftig op lichaamsvreemd materiaal?

Je kunt er alleen een nemen als het litteken niet te groot is.
Ze kunnen/mogen namelijk alleen prikken door normaal weefsel.
Ze kunnen vaak wel dieper prikken, onder het littekenweefsel door dus;
Maar het is dus maar net de vraag of je dat wil wilt.
Bovendien blijkt jouw lichaam er dus overgevoelig voor te zijn.
Ik zou het niet riskeren, dat is het allemaal niet waard. Toch?!

[i]Bedankt voor de reacties.
Het litteken is niet zo heel groot, maar je voelt precies
waar de piercing gezeten heeft.

Maar het weefsel is gebroken dat zei ze ook.
& Het is te doen met een piercing, alleen geen zware
etc.

Maar ik denk dat het een nee word, al twijfel ik wel enorm.[/i]

Ik heb dat ook gehad :O. Dat velletje waar je navelpiercing onder zat is er af toch? Ik wou ook eerst nieuwe laten zetten maar ik twijfel.

ik zou het niet doen, in elk geval nu niet. je kan het altijd later nog een keer laten doen toch? (:

naja eraf niet ;p hij is meerendeels dicht gegroeit, maar het was eerder een korstje geworden dan een velletje, was echt zo vreemd! wat denkje dat je gaat doen?

Het zal nooit meer aangroeien. Dat is nou juist het probleem haha. Nu ben ik jong, als ik 30 ben zie je mij niet meer met een piercing hoor :wink:

[...]

naja eraf niet ;p hij is meerendeels dicht gegroeit, maar het was eerder een korstje geworden dan een velletje, was echt zo vreemd! wat denkje dat je gaat doen?

Oh ja bij mij werd dat velletje maar dunner en dunner. Ik natuurlijk helemaal histirich en in x viel me navel piercing eruit haha. Maar dat is een jaar geleden gebeurd ofzo ? haha dus ik weet echt niet wat ik ga doen. Maar bij mij kwam het wss omdat ik nog in veel in de breedte ging groeien enzo :frowning_face:.

ik zou 't ook niet doen, vooral na ditgedoe niet. het kost veel geld, kan goed mis gaan && je zegt ‘als ik 30 ben zieje mij niet meer met een piercing hoor ;-)’ maar, als je m nu neemt, blijft ie ook tot je 30e hoor…
ik zou sowieso nog wachten inderdaad, tot je twijfel wat minder is. ik wilde ook graaag een navelpiercing, maar na een tijd twijfelen is dat wel weg. ik hoef 'm niet meer & misschienjij ook niet :slightly_smiling_face:?

succes! X

Niet doen, lijkt me logisch. Krijg je alleen maar spijt van als er straks weer wat fout gaat en dan ben je nog verder van huis.

Om 't geld gaat het niet. Ze doen 't gratis opnieuw omdat het fout is gegaan.
Maar als ik de reacties lees van jullie, zeggen jullie allemaal dat ik 't niet moet doen. Dus, dat maakt mij keuze wat makkelijker denk ik! Ik vind het alleen jammer dat er op google niets te vinden is!

Ik had dat met mijn oorbellen!
Ik had een hele operatie moeten ondergaan (naja plaatselijke verdoving xD) om het weg te halen.
Ik moest minimaal een jaar w88 vooradt ik nieuwe erin ging zetten, maar ik wil niet nog een keer sown operatie ondergaan!
Dus ik zou zelf w88…

Ik zou zoiezo nog een tijdje wachten want het klinkt nog niet helemaal geheeld? Misschien ook een goed idee om even langs je dokter te gaan, die kan het beste vertellen hoe het met je huid zit en wat je het beste kan doen denk ik…

Ik had ook een litteken in m’n oorlel, en ik heb ook gewoon oorbellen genomen, heb nergens last van.