Gebroken met goede vriend

Precies een jaar geleden leerde ik een jongen kennen, waar ik goede vrienden mee werd. Ik kon alles bij hem kwijt wat een goede band opbouwde. Ik had altijd wel gevoelens voor hem, maar onderdrukte die voor hem doordat ik een relatie had, ik wist dat hij ook gevoelens had voor mij maar er ook niks mee deed vanwege mijn relatie. Totdat mijn relatie een dieptepunt bereikte en het alleen maar bestond uit ruzie. Ik kon mijn hart luchten en mijn gevoelens voor hem werden sterker. We spraken een keer af om te praten maar dit liep af met een zoen. Mijn conclusie was vast ik wilde verder met hem. Maar ik hield diep van binnen van mijn huidige vriend en hij was niet toe aan een relatie dus ben ik meerdere keren met hem vreemdgegaan terwijl mijn relatie verder ging. Mijn vriend is hier achtergekomen en heb alles eerlijk opgebiecht, hij heeft mij vergeven en we zijn verder gegaan. Maar ik heb toen contact gebroken met mijn goede vriend. Een half jaar later, inmiddels vrijgezel, wil ik mijn goede vriend terug. Dus zocht ik weer contact via whatsapp, dit contact verliep oppervlakkig. Hij had spijt van het vreemdgaan en nam het mij kwalijk dat ik het contact had verbroken. Wat kan ik er in hemelsnaam aan doen om zijn vertrouwen terug te winnen?

Hmm erg lastige situatie ja :-(…
Misschien is het beter om een keer te vragen of ie wat af wil spreken om het er even over te hebben. Praten over serieuze dingen in real-life is meestal toch wat beter dan over whatsapp…