Gebroken Hart!

Hee, ik heb een vraagje voor jullie.
Wat is de beste manier om door te gaan met je leven?
Mijn hart is namelijk al voor de honderdste keer gebroken door dezelfde jongen, hij ging uit t niets opeens iets beginnen met m’n beste vriendin, en nu weer mijn andere beste vriendin maar het doet me pijn om ze samen te zien. Ik wil erover heen komen, want ik loop nu al meer dan 3 maanden te janken over zo’n jongen. En ik kan niet zomaar hem overal op blokkeren want dat gaat niet werken? Hijs samen met mijn beste vriendin. Dus contact afbreken zou sowieso niet kunnen, dus help! Wat helpt om over de pijn te komen? Om over HEM te komen? Om eindelijk ervoor te zorgen dat het mij niks boeit? Om door te gaan met m’n leven?

Contact verbreken met beide personen.

Idd! Zij is geen beste vriendin als zij jouw zo veel pijn doet!

Wat is dat voor een snertwijf zeg, dus als ik jou was zal ik inderdaad met beide personen het contact verbreken.

Maar ze is m’n beste vriendin en ik hou zielsveel van haar & ik wil d’r echt niet kwijt omdat ze heel veel voor me betekent.

Blijkbaar denkt zij niet zo over jou want anders zou ze dit niet doen.

Dan verbreek je contact met die knul, maar laat je je vriendin weten dat je wel heel gekwetst bent en dat je er moeite mee hebt.

Wat is dat een kutwijf zeg :’). Ik zou met allebei het contact verbreken.

HOE DAN

Ik zou met je vriendin gaan praten en het contact verbreken met die jongen.
Maar zelf zou ik die “vriendin” niet meer echt als een vriendin zien.

Zeg tegen je vriendin dat je het niet chill vindt wat ze doet. Als ze een echte vriendin is zal ze voor jou kiezen zegmaar. Verder moet je die jongen gewoon blokken op alles.

Laat je niet zo gebruiken door zoveel mensen die doen alsof ze om je geven. Je kan echt wel beter krijgen dan dit. En trap alsjeblieft niet in deze onzin. Ik weet dat het lastig kan zijn, ik heb ook deze situatie meegemaakt toen ik 13 was. Mijn beste vriendin was mij aan het troosten, maar ondertussen had ze stiekem zelf al aangepapt met mijn verse ex-vriendje. Hoe moeilijk het ook is, verbreek deze vriendschappen en relatie.

Als eerste: verwijder alles van die jongen. Blokkeer hem overal, verbreek het contact. Ook al heeft hij iets met je beste vriendin, jij moet niets meer met hem te maken te hebben. Ten tweede: ik snap dat je je beste vriendin niet kwijt wil, maar als ze dit soort dingen doet dan is het geen goede vriendin. Hetzelfde geldt voor die andere vriendin. Ga met haar praten, leg uit dat je dit niet okee vind en dat hij je hart heeft gebroken. Laat haar in ieder geval weten wat je er van vind.

Je bent 13, het lijkt alsof de wereld op dit moment vergaat maar geloof me, je komt er wel bovenop. Het is maar een jongen, er zijn genoeg andere jongens op de wereld!

Als die vriendin ook zo van jou houd en als jij heel veel voor haar betekent zou ze het uitmaken… Ga met haar praten!

Als haar vriendin van haar zou houden, zou ze het in de eerste instantie niet doen…
Ze kan het wel uitmaken maar het kwaad is enigzins al geschied

weet je vriendin dat jij er zo veel verdriet aan hebt? want als ze dat niet weet zou ik er zeker met haar over praten!! als ze het wel weet moet je je afvragen of ze wel echt een vriendin is… ookal is het natuurlijk ook moeilijk voor je vriendin, friends first!!

Het is zo moeilijk, omdat ik m’n vriendin echt niet kwijt wil. Paar maanden terug, toen ik had gehoord van mn andere beste vriendin dat ze met de jongen die ik leuk vond had gezoend, was ik zo verdrietig. Ik had het dr heel zwaar mee en m’n andere beste vriendin was d’r voor me, en ze zei dat ze mij zoiets nooit zou aandoen, en ik was al zo bang dat het toch gebeurde en nu is het gebeurd. Alleen deed het minder pijn, omdat ik het gevoel al gewend was en het niet verrassend was. Met m’n andere vriendin had ik mijn vriendschap verbroken, alleen ik kan dat niet nog is doen. Het doet zeer om iedereen om wie ik geef te verliezen aan een verschrikkelijke jongen.

Praat met jouw beste vriendin over hoe jij je erbij voelt en of ze er enigszins rekening mee kunnen houden (dat ze niet gaan lopen kleffen waar je bij bent). Verder zou ik haar gewoon haar geluk gunnen. Dat het tussen jou en die jongen totaal verkeerd liep, betekent niet dat dat bij hen ook zo gaat gebeuren. Ik weet niet hoe vers het allemaal nog is en hoe lang je een relatie met die jongen had, maar probeer er niet meer aan te denken. Hij was niet goed voor je, jij verdient beter, probeer dat in te zien.

Geloof me. Het is beter als je gewoon die jongen overal op blokt en niet meer met hem praat. Ik had ook een jongen waar ik nog smoorverliefd op was na mn ‘break-up’, maar daarna heb ik hem toch maar geblokkeerd en ben ik hem maar vergeten en nu hoef ik hem ook helemaal niet terug.

En qua je vriendin; ik vind het echt een rotstreek! Het zou voor mij echt gewoon verboden zijn om met de (ex)vriend van je beste vriendin te nemen, maar dat heeft ze dus wel gedaan. Je zou haar inderdaad kunnen blokkeren op alles, maar jullie zitten waarschijnlijk (?) in dezelfde klas en je vind haar nog gewoon wel heel lief. Ik zou gewoon met haar praten dat dit je pijn doet en dat die jongen veel voor je betekende maar dat zij ook veel voor jou betekent. Ik hoop dat het snel goed komt xx