Gebroken hart

.

.

^ Niemand gaat dat lezen. Misschien handig om ook even een korte samenvatting te geven?

Ik kan het niet korter maken, omdat ik echt wil weten of ik nou zo fout zit als hij beweert. Ik heb bewust een beetje alles verteld om een zo goed beeld te geven over de situatie en de nodige advies te krijgen.
Ik zou het echt waarderen als men het gewoon leest en erop reageert.

Hoi ik heb net je lange berichtje globaal gelezen… Wat rot dat jullie zo uit elkaar gegaan zijn. Ik zou als ik jou was, hoe moeilijk het ook is, hem loslaten. Je hebt het geprobeerd uit te praten en als ik het zo lees denk ik niet dat het tussen jullie gaat werken. Jullie normen en waarden zijn anders, zoals je zelf zegt, en als hij bepaalde dingen niet goed kan accepteren dan houdt het op…

Heel veel sterkte in ieder geval <3 Ik weet hoe lastig het is om over iemand heen te komen… ben er zelf nu ook al twee maanden mee aan het worstelen.

Hoi meid,

Super bedankt voor je reactie, waardeer het dat je de moeite hebt genomen om mijn lange tekst te lezen. Ik weet ergens wel dat het niet gaat werken tussen ons. Het feit dat hij verder is gegaan doet veel met mij, ga ik niet ontkennen. Maar ik zou er meer vrede mee hebben gehad als we het gewoon op een normale manier hadden afgesloten. Ik heb met hem proberen te praten en uiteindelijk toch gemaild in de hoop dat hij daarop zou reageren en het gewoon afsluiten en ieder zijn eigen kant op gaat. Hij heeft zo vaak tegen mij gezegd dat onze wegen hier scheiden, dat het niet goed voelt voor hem en dat hij verder gaat (en allemaal vanwege de sex) maar ik heb hem nooit op die manier behandeld zoals hij dat bij mij heeft gedaan. Ik heb hem nooit genegeerd en altijd de moeite genomen om dingen uit te praten ook al was ik me ervan bewust dat het niet zou werken tussen ons.
Hij heeft kwetsende dingen gezegd, hij heeft gewoon een bom naar me gegooid en is uiteindelijk weg gegaan. Hij heeft precies de dingen gezegd die mij hebben gekwetst. Daarnaast snap ik ook niet waarom hij mij gewoon niet op de app heeft geblokkeerd dan heb ik ook niet telkens de neiging om mijn app te checken in de hoop dat hij het gewoon netjes wil afsluiten.

Ehm. Ja. Jullie zitten en zaten duidelijk niet op één lijn. Ik kan me iets voorstellen bij zo lang geen seks terwijl je weet wat het is, dan moet ik iemand ook wel héél leuk vinden om dat te beloven. Hij is er van teruggekomen, wat niet onmenselijk is. Ik snap dat het jou verdriet doet, en ik weet niet hoe oud hij is, maar hij heeft vast ook vrienden etc. die hem andere adviezen gaven dan wat jullie bespraken met zijn tweetjes, op de momenten dat het lief leuk en gezellig was. En de ene jongen is daar wat gevoeliger voor dan de ander. Op het moment dat je er midden in zit geef je sneller toe dan wanneer je het voor jezelf al afsluit. Ik zou er niet te zwaar aan tillen, hij wil het gewoon op deze manier afsluiten en dat is lullig, maar je verlaagt jezelf als je achter hem aan gaat lopen, of jezelf schuldig gaat voelen. Jullie verwachtingen kwamen gewoon niet overeen en/of zijn in de loop van de tijd veranderd, hij is tot andere inzichten gekomen, dat hij iets heeft beloofd wat hij niet waar kan maken of waar hij nog niet echt over na gedacht had. Dat kan gebeuren. Door miscommunicatie gaat er een boel fout dusja, bij wie ligt de fout dan? Nu misschien bij hem omdat hij geen contact meer met je opneemt, maar daar heeft hij vast ook zijn redenen voor. Misschien laat hij het allemaal nog even betijen en spreek je hem over een paar maanden nog. Als de scherpe randjes er een beetje af zijn. Ik begrijp dat je graag gelijk wil hebben of horen dat je dat niet hebt, maar in zo’n persoonlijke situatie kan niemand daarover oordelen. Sterkte ermee!

Hi, bedankt voor je berichtje. Wat ik wel weet is dat zijn vrienden op de hoogte waren van ons en die plaagden hem er ook altijd mee. Ik weet zeker wel dat hij zich liet beinvloeden door vrienden, want zij plaagden hem ermee dat we geen sex met elkaar hadden. Maar dat is ook de reden waarom ik dat in het begin duidelijk heb aangegeven. Als hij gewoon zei nee ik kan niet zonder sex dan was ik er ook niet aan begonnen.
Het gaat mij er mij niet zozeer om of ik gelijk heb en ik hoef ook geen gelijk te hebben. Ik weet zeker dat als hij er gewoon open voor stond om het uit te praten, ik het hem beter had kunnen uitleggen en die kans heb ik gewoon niet gehad omdat hij doet alsof ik niet besta. Ik heb hem sinds de ruzie ook niet meer aangesproken en ben ik ook niet van plan, hoe graag ik het ook wil en hoeveel pijn het mij ook doet. Ik heb ook mijn trots en als hij het niet wil uitpraten, jammer voor mij. Want ik zit er mee, maar met de tijd mee kom ik eroverheen en zal ik er vrede mee hebben. Maar om hem nou te contacteren, nee, dat gaat hem niet worden. Hoeveel ik ook om hem geef.

.

Dit oogt al zo onleesbaar dat ik er niet eens aan beginnen.

Vat het samen en maak alinea’s

Lees mijn vorige reactie. Niemand is gedwongen om het te lezen. Wie het niet wil lezen en het te lang vind, prima maar bespaar me jullie kritiek.

sorry te lang bericht.

sterkte x en veel ijs eten

Ik heb het net helemaal gelezen, ik weet even niet wat zeggen… Ik vind het zonde dat jullie zo uit elkaar gegaan zijn… En ik zou niet echt weten wat je nu moet doen, misschien toch even alle social media afzetten en proberen los te laten ofzo? :s

Sterkte x

Ik snap dat je denkt dat je niet weet wat je moet zeggen, er is namelijk veel gebeurd tussen ons. Ik denk dat hij me echt heeft leuk gevonden, ondanks de huidige situatie. Ik denk alleen dat ik hem leuker ben gaan vinden, dan hij mij.
Ik vraag me wel heel vaak af of hij echt zo 1 2 3 is verder gegaan en mij al is vergeten, ik namelijk niet. Ondanks alles wat hij heeft gezegd, zijn mijn gevoelens voor hem (hoe gek dit ook klinkt) nog steeds hetzelfde gebleven. Ik weet ook dat ik hem echt moet loslaten, hoe moeilijk ik dit ook ervaar. Het was alleen veel makkelijker geweest als we dit op een neutrale manier hadden afgesloten, dan had ik hem ook mijn keuze kunnen uitleggen.

Dat is dus het jammere aan het leven vind ik… Dat je zo’n dingen niet op voorhand weet… Dan begin je iemand erg leuk te vinden, écht leuk en dan gebeurt dit… Soms is het oneerlijk en soms leer je er dingen uit. Tja… Op de een of andere manier zou ik dan willen weten hoe hij met alles omgaat…

Ja en hij weet ook dondersgoed dat ik hem écht leuk vind. Ik zou anders nooit al die risico’s voor hem hebben genomen. Hij weet dat het mij nooit heeft meegezeten wat relaties betreft en dat het lang geleden is voor mij dat ik iemand zo leuk heb gevonden. Mijn ex is vreemdgegaan en heeft mij nooit echt een stabiele relatie kunnen bieden en heb ook duidelijk gezegd dat ik een persoon wil die mij die stabiliteit wel kan bieden.
Soms heb ik het gevoel alsof hij me probeert te straffen om wat ik heb gezegd. Hij begrijpt gewoon niet dat ik hem zo graag wil en gek op hem ben, ondanks alle verschillen. Want volgens hem moesten we ons aan elkaar aanpassen. En ik heb zo mijn momenten, de ene keer denk ik hij is mij toch al vergeten en is echt verder gegaan met zijn leven en ik zal hem vast nooit meer spreken waar ik dan emotioneel van wordt. En de andere keer denk ik, hij kan me toch niet na alles zo snel zijn vergeten en verder zijn gegaan met zijn leven, na alle moeite die hij heeft gedaan. Hij zal vast over een tijdje contact opzoeken etc etc. Ik probeer zo hard om geen hoop meer te hebben dat hij weer contact met mij zoekt, want als hij dat uiteindelijk niet doet heb ik mezelf er alleen maar mee.

Heb het globaal gelezen en kan eruit opmaken dat het niet werkt tussen jullie. Het is lastig om dan uit elkaar te gaan, maar laat elkaar dan ook even met rust. Zowel hij als jij. Anders blijft het maar aanwakkeren en laat je elkaar niet los.

Het is inderdaad beter als we elkaar gewoon even met rust laten. Het is gewoon jammer dat het op zo een manier is gegaan en dat doet mij het meest verdriet. Ik heb hem nu al bijna twee maanden niet gesproken, heb hem alleen die ene mail gestuurd puur om alles uit te leggen en het af te sluiten voor mezelf en niet zo zeer om weer contact te krijgen met hem, heb ik ook duidelijk aangegeven. Verder zal ik ook echt geen contact meer met hem zoeken. Doet hij dat na een tijdje wel, dan ben ik bereid om het gewoon goed uit te praten en/of af te sluiten. Zo niet, dan weet ik eigenlijk genoeg.

Schrijf je verhaal hier even van je af en sluit het dan ook af. Geef jezelf rust en een nieuw begin