Gebrek aan vriendin met gemeenschappelijke interesses

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar meiden met hetzelfde probleem, want ik vraag me echt af of ik nu zo’n uitzondering ben met dit gebeuren…
Ik heb namelijk best wel wat lieve vriendinnen, maar eigenlijk helemaal geen vriendinnen met echt dezelfde interesses en dat begint me steeds meer te storen: ik wil graag naar concerten, feestjes, speciale activiteiten in de stad en ik wil samen met kunnen winkelen van dezelfde kleding houdt en waarbij ik dus niet de hele tijd maar nep-vrolijk moet knikken als ze iets past wat ik helemaal niks vind, maar wel echt haar stijl is. Iemand hoeft echt geen evenbeeld van me te zijn, maar mijn vriendinnen zijn een uiteenlopend stel dames die gemeen hebben dat ze heel leuk, lief en grappig zijn en dat ik daarom graag met ze om ga… Ik zou het zo leuk vinden als ik wat meer mensen zou leren kennen die van hetzelfde houden als ik. Als ik dan alleen naar een concert ga en ik zie zo’n groepje mensen die gezellig met z’n allen daarheen zijn gegaan, beetje dezelfde kledingstijl hebben sjalala, lekker clique-ig, dan denk ik echt: pfffff, waaaar hebben die elkaar ooit gevonden? :’)

In mijn geval: internet. De mensen die echt van dezelfde dingen houden heb ik hierdoor ontmoet.
Mijn vriendinnen in het echte leven zijn geweldig, ik houd heel veel van ze, maar we verschillen als dag en nacht wat interesses betreft. Het is een hoopje op elkaar gegooide mensen met compleet verschillende interesses (de een houdt van metal en loopt in bandshirts rond, de ander is wat alternatiever, ikzelf ben dol op anime/Japan maar weer een ander luistert naar 1D).
Dus ik zou zeggen: kijk op het internet rond of ga in je eentje naar een concert/feest/activiteit en probeer mensen te ontmoeten die meer op jou lijken qua interesses!

Oh wauw ik zit in precies dezelfde situatie heheh.

Precies dezelfde situatie haha.

Echt, precies dit!

Ik heb op dit forum een groep geweldige mensen ontmoet, waardoor ik me veel minder “anders” voel dan ik voor ik hen kende èn meer mezelf durf te zijn tegenover mijn RL-vriendinnen. Ik ben zelfs met een forumvriendin die nu ook een soort RL-vriendin geworden is naar een concert van Muse geweest :3

Wat voor mij ook heel erg scheelde in het internet-matties ontmoeten, was dat ik daar een soort ‘voldoening’ kreeg van de behoefte met iemand over dezelfde interesses te kunnen praten, waardoor ik m’n RL-vrienden op een andere manier ben gaan waarderen. Ik kan het nu veel beter met hen hebben over dingen die mij eigenlijk niet zo interesseren.

En, wat het hele concert/festival-drama betreft (want ik weet hoe frustrerend het kan zijn als niemand mee wil, argh!): je zou ook eens met iemand buiten je vriendengroep af kunnen spreken naar een concert/festival te gaan. Dat doe ik ook wel eens. Als je daarheen gaat ben je überhaupt al excited en allebei fan van de muziek, dus het is dan helemaal niet erg als je elkaar normaal eigenlijk amper spreekt of je festivalpartner niet zo goed kent.

Ik heb trouwens ergens de hoop dat het op de uni minder extreem wordt qua verschil in interesse, omdat je dan in ieder geval allemaal hetzelfde studeert. Dus de kans is dan veel groter dat je iemand tegen het lijf loopt die jouw interesses deelt.

[size=1]Ik faal er een beetje in denk ik?

Als student aan de uni kan ik wel beamen dat je een frisse stroom aan mensen over je heen krijgt, waar je echt weer je nieuwe vriendinnen uit kan pikken. Enige probleem bij mij is dat ik een studie doe die hartstikke algemeen is en dus verder helemaal niet garant staat voor verdere interesse-overeenkomsten, wat anders is wanneer je iets met kunst ofzo gaat doen bijv. :’)

Maar ik vind het echt tof om te horen dat je zulke goede vriendinnen bent geworden met iemand die je via dit forum hebt leren kennen! :slightly_smiling_face: En je tip is ook een goeie: ik ga binnenkort naar een concert met iemand die ik wel als vriend op FB heb, maar eigenlijk alleen kende van de basisschool en verder niet echt sprak. Ik hoop dat 't gezellig wordt, kan haast niet anders, maar denk dat het zeker wel een aanrader is voor het concertprobleem ^^

Ik snap wel dat je niet zomaar op iemand bij een concert afstapt hoor, zou ik ook niet zo snel doen I guess. Ik weet niet wat je precies leuk vindt, maar geloof me, ergens op deze aardbol (en zeer waarschijnlijk zelfs binnen de grenzen van Nederland) is er iemand anders die hetzelfde als jij leuk vindt. Meerdere iemand andersen waarschijnlijk. Je moet alleen een beetje geduld hebben en actief zijn (*hiermee wil ik niet zeggen dat je dat niet bent oid hoor*). Internet-contacten kosten net als RL-contacten tijd. Het was bij mij puur toeval dat ik dat ene meisje hier ontmoette dat dezelfde muzieksmaak had als ik, en toen is het langzaam steeds meer geworden.

Maar misschien zou je eens binnen dit forum naar wat actievere en specifieke topics kunnen kijken. Er is er een voor Harry Potter, Doctor Who, the Hunger Games, mensen die van Azië of de UK houden … en er zijn de slows, waar je ook mensen zou kunnen ontmoeten. Of, als je iets heel anders leuk vindt, dan kun je je eigen topic beginnen :3 er is altijd wel iemand die het ook leuk vindt.

Ik ben vrij actief hier, dus als je specifieke interesses hebt dan wil ik ook wel even voor je kijken of er ergens een topic is waar je misschien kan mengen (:

Ah, leuk, veel plezier (:
welk concert?

Ik denk dat je het best opzoek kan gaan in RL naar nieuwe mensen waarmee je eventueel ook vriendinnen kunt worden, gewoon een grote groep want ik zit ook in de zelfde situatie maar de ‘perfecte persoon’ bestaat niet, maar wel verschillende mensen met verschillende interesses. Bijv. met de een ga je shoppen en met de ander ga je uit en dan met het groepje wat je al hebt ga je lekker lachen, leuk en lief zijn.

ook een manier dus ;p

Misschien moet je je meer openstellen, als je een vriendin hebt die een andere kledingsmaak heeft dan jou, wat maakt dat dan uit? Jíj hoeft het niet te dragen!
Besef goed dat iedereen anders is. Vraag anders je vrienden of ze mee willen naar een concert wat jij leuk vind? willen ze dat niet? vraag dan eens waarom.
Bovendien, als jij vaker met mensen meegaat naar dingen die zíj leuk vinden, dan zullen ze automatisch ook wel meegaan met jou ondanks het feit dat het misschien niet helemaal hun ding is.
En anders is het misschien een idee om lekker in je eentje te gaan shoppen, wie weet kom je in een van je favo winkels iemand tegen die van hetelfde houd als jou. En anders in het park chillen, daar zit ook van alles en meng je gewoon tussen die mensen.
Ben zelf ook erg verlegen maar je zult zien dat mensen het helemaal niet erg vinden als je ze aanspreekt, wie weet zijn ze zelf ook al lang op zoek naar een vriendin met dezelfde intresses!

Open staan voor anderen is zeker belangrijk om nieuwe mensen te leren kennen, maar dat doe ik dus al volop, waardoor ik vriendinnen heb met andere interesses. Maar om naar een concert te gaan met iemand die niet van die muziek houdt of te gaan winkelen met iemand die allemaal andere winkels in wil dan jij etc, it ain’t fun, want dat heb ik al wel geprobeerd :’)
Jouw situatie klinkt trouwens ook wel tof Julie: een vriendin voor elke gelegenheid, haha :slightly_smiling_face: Lijkt me lekker afwisselend zo.

Maar het is helemaal waar hoor: er zijn wss genoeg mensen op de wereld die dezelfde interesses hebben als ik of voor de andere meiden: als jullie. Als het goed is kom ik ze vanzelf tegen, maar denk wel een beetje: hmn, nu ben ik jong, nu kan ik er lekker op los leven, maar mis ik eigk dat ultieme maatje om dat mee te doen… Ik zal eens wat meer rondkijken op het forum, da’s echt wel een slim idee ^^ En miss word ik dan niet gelijk vriendinnen ofzo, maar heb ik iig mensen waar ik wat meer over de dingen kan praten die me interesseren en waarmee ik bij mijn RL-vriendinnen niet mee aan moet komen.

(Oh en ik ga naar Foals, ken je miss wel?)

Ahh Foals is awesome! Veel plezier :3

ja, ik jammer genoeg ook. Heb vrienden die niet uit willen gaan, maar ik ga echt niet alleen. :frowning_face:

Ik snap je probleem:( Maar anders kan je je verdiepen in de interesses van je vriendinnen, misschien blijk je ineens wel iets heel leuk te vinden? Misschien staan je vrienden dan ook meer open voor jou interesses. Ik weet verder niet of je dit al gedaan hebt natuurlijk
In ieder geval succes:)