Geboortekaartjes weggooien?

x

Wacht waarom zou je geboortekaartjes van andere mensen willen hebben
Beschouw dit maar als een up dan

Hmm ik zou het een beetje raar vinden om dat naar iemand anders te sturen eigenlijk. Is toch best een persoonlijk iets en ook ivm namen en adressen enzo.

Wacht… wat

Dit is best wel creepy…

Maar er staan ook adressen op? Lijkt me niet zo chill voor de ouders die dat hebben gestuurd naar hun vrienden etc. Waar heb je t voor nodig dan?

All the above.

Vind het verder een beetje vreemd dat je dan weet waar allemaal babytjes wonen. Ja tuurlijk het kan een schattige maar vreemde hobby zijn, maar het kan ook pedocreepy zijn.

Ook mijn gedachte…

… nee.

Haha nee. Ik heb het van mijn oma overgenomen… Misschien voor jullie een suffe hobby. kan hier mn ei in kwijt en er ontspanning in vinden. Ik krijg vaak kaartjes opgestuurd en soms knippen de ouders de gegevens eruit. Maar dat geeft niks want t gaat mij om de naam :slightly_smiling_face:

Er zijn trouwens heeel veeel mensen die dit sparen haha.

ooh oke haha
je viert een soort van het nieuwe leven ofzo?
Maargoed ik heb maar 1 kaartje, maar die wil ik zelf bewaren dus sorry haha

M’n grootmoeder had die hobby ook. Helaas betekenen de geboortekaartjes te veel voor mij om ze weg te geven. Succes ermee!

Volgens mij is het best een bekend iets toch, geboortekaartjes sparen? Ik kan me wel eens herinneren dat ik zo’n oproep vaker heb zien staan. Mijn moeder heeft toen ik net geboren was een paar kaartjes van baby’s die op dezelfde dag als ik geboren waren of dezelfde naam hadden oid bewaard.

Mijn moeder heeft ook echt 10 jaar geboortekaartjes verzameld, maar dan wel van bekende. Maar ze is ermee gestopt en helaas voor jou heeft ze 3 maanden geleden alles weggegooid. Misschien heel misschien is er nog iets over. En en collega van mij doet dit ook, die plaatst ook oproepjes. Ze doet verder niks aan de adressen enzo, ze vind het gewoon mooi om te verzamelen! :slightly_smiling_face:

Ik heb ze ook heel lang gespaard! Nu niet meer maar ik heb dozen en mappen vol :grinning:

Wat leuk om te lezen allemaal! Het is iid een best bekende hobby.

Het allerleukste vind ik als ik weer een envelop in de brievenbus vind haha!
En het ruilen van kaartjes :d

Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en vond het ietwat vreemd, maar als de adressen eruit knippen geen probleem is dan hoeven er geen verkeerde ideeën achter te zitten. Wij hebben alleen nog geboortekaartjes van mij, mijn broertje, ouders en twee neefjes liggen voor zover ik weet en die doen we helaas niet weg.

Misschien is het een idee om eens langs een verloskundige-praktijk te gaan? Bij de praktijk in ons dorp worden alle kaartjes in een groot boek gedaan. Het lijkt me niet dat ze die daar jaren laten staan (staat nu van 2012-2014) dus wie weet dat je ze mag hebben als ze ze niet meer neerzetten?

Dat vind ik een stuk vreemder, dan weten de ouders van al die kaartjes helemaal niet dat een vreemde hun kaartjes + adressen in handen heeft.