Geblondeerd... Kort knippen?

Hai.

Ik heb gister mijn haar weer geblondeerd. Ik heb van mezelf lichtblond haar, maar heb het in september bruin geverfd. Ik had toch spijt en probeerde het gister dus zelf weer te blonderen.

Op zich is het nu blond, een beetje goudblond, maar omdat het drie keer ontkleurd moest worden en twee keer geblondeerd, is het nu helemaal afgebroken…

Echt verschrikkelijk. De onderkant is pluizig en ja, gewoon dood, en aan de bovenkant heb ik nu een soort van laagjes doordat het gewoon afbrak.

Ik ga dus zo naar de kapper om te kijken wat zij ermee kan, maar vroeg me af of iemand misschien suggesties heeft over een kort kapsel voor mij. Ik voeg even een foto van mezelf toe, om te laten zien wat voor gezicht ik heb. Liever niet quoten, dus.

Op zich ben ik niet tegen een kort kapsel, maar weet van mezelf dat ik geen lange nek heb en wel brede schouders, dus draag het liever niet al te kort. Ook heb ik een aardig groot voorhoofd (inclusief litteken in het midden), dus pony’s zijn welkom (al is het wel moeilijk aangezien de lange lok op de foto nu echt halverwege mijn voorhoofd zit…)!

Foto weggehaald.

Up.

Ik zou gewoon het dode van de onderkant dan af laten knippen (tot je kin ofzo). En misschien een schuine pony?
Maar je gaat al naar de kapper, dus daar kun je ook advies vragen.

Dit, je zou eventueel je haren ook in laagjes kunnen laten knippen omdat je zelf aangeeft dat je haren afgebroken zijn en het er nu dus sowieso al een beetje uitziet als laagjes. Of je zou het kunnen laten lijken op een boblijn, zodat het iets naar binnen krult? Je hebt een best smal gezicht dus dat staat je denk ik wel? :slightly_smiling_face:

Als je haar echt zo dood is als je zegt zou ik het wel doen want je wilt ook niet met dood haar rond lopen toch? En haar groeit weer aan hoor en sneller dan je denkt. En wie weet vind je kort haar wel heel mooi:P

zou het niet al te kort doen, maar smaken verschillen je moet doen wat je zelf het mooiste vind :slightly_smiling_face:

Ik heb het vroeger kort gehad en dat stond niet al te best. Bedankt voor de tips iig, ben vanmiddag bij de kapper geweest en heb alle pluiszooi eraf laten knippen. Is nu wel wat korter, maar nog steeds over m’n schouders!

Ik zou inderdaad het nodige eraf laten knippen. In de beginpost van het aparte haarkleuren topic staan ook goede producten voor beschadigd haar dacht ik. Sowieso zijn er meer mensen in dat topic die hebben gebleekt/ontkleurd :slightly_smiling_face:

Oohh meis, had je niet beter je haar een tijd kunnen wassen met Head & Shoulders? Dat is zo’n troep dat je kleur gaat vervagen.
Ik had zelf ook lichtblond haar en heb het toen deze kleur geverfd

http://www.alldaypharmacy.co.uk/product_images/q/923/L_'Oreal_Paris_Casting_Creme_Gloss_Chocolate_Brownie_454__04970_zoom.jpg

ik vond het zo erg en had echt spijt! Heb toen steeds met head&shoulders gewassen, toen vervaagde het snel en was het nog wel redelijk bruin, maar heb het gisteren natuurlijk blond geverfd en het werd niet oranje! Dinsdag ga ik het nog lichter maken.

Misschien een tip voor als je oooooit nog besluit bruin te verven (ik ga t niet meer doen!)

Er is een algemeen haarverftopic en een algemeen kapseltopic, je kan je vragen dus daar plaatsen.