Geblondeerd haar, kan je het dan donkerder verven?

Hoii, ik heb geblondeerd haar. In februari/maart voor het laatst geverfd. Toen ben ik verder gegaan met sprayblond en highlights door de kapper. Kan ik het nu ook donkerder verven?

Waarom zou het niet kunnen?

@MevrouwCactus
Nou, geen idee, maar mijn moeder dacht dat het misschien oranje zou worden.

het kan wel maar ik zou het wel bij de kapper laten doen. anders heb je kans dat het groen of oranje ofzo wordt.

Meestal is dat alleen als je je haar van heeldonker gaat bleken dan wordt het vaak oranje of geel.

van blond naar donker gaat gewoon hoor,
van donker naar blond das een groter probleem ^^

oke, maar moet ik het dan wel of niet bij de kapper laten doen, als het doorgaat. ik weeet het namelijk nog niet zeker, moet het er nog over hebben :blush:
Bedankt trouwens voor de reacties!

vraag het aan een kapper :grinning:

woeps 2 x

Bij de kapper is altijd veiliger, maar wel duur.

Als je het zelf gaat doen, neem dan een kleur met een zachte rode tint erin, liefst een roodbruin. (denk aan chestnut brown etc). Dat is wel meteen best donker,
maar bij Light golden brown kan het orange worden, en bij ‘natural’ of ‘ash’ kleuren kan het dus groen worden :slightly_smiling_face:

Hoeft niet echt bij de kapper,
Haren verven is niet zo moeilijk,
het enige wat je misschien wel kan krijgen is dat de kleur ietsjes lichter word,
dan op het pakje staat

Hmm, ja de kapper is inderdaad duur.

als je van blond naar donker ga heb je de kans dat er een soortvan groene schijn op je haar komt. Dat kan je vermijden door een klein beetje rood te vermengen bij je verf.

moest het toch nog zo ver zijn gekomen, zou ketchup normaal moeten helpen. Raar maar waar…

Beetje kwestie van complementaire kleuren. Als je puistjes of andere roodheden op je huid wil verdoezelen gebruik je bijvoorbeeld ook best een groene concealer. Omdat groen en rood complementair zijn aan elkaar.

@riogaperla
aha, bedankt

@Roselyn
Ik zou graag chestnut brown willen, dus dat zou goed zijn denk je?

kan chocoladebruin ook?

Afgelopen keer heb ik m’n haar geverft van lichtblond naar donkerblond en was echt grauw groen, en ik kreeg het er dus niet uit dus moest naar de kapper om het te laten ontkleuren, kon gelijk ¤50.- wegzwaaien, dus ik zou je aanraden het toch maar bij de kapper te laten doen om fouten door jezelf te voorkomen. =)

@ Daniex

Chocolade bruin kan niet, zit niet genoeg rood tinten in.

Ik heb het toevallig deze week van donkerblond (ook geblondeerd) geverfd met Chestnut Brown van L’oreal Preference, en dat is goed gegaan. Ik kreeg een donkerbruine kleur. Het is een roodbruin, dus zoiets zou ik aanraden.

Ik was dus wel donkerblond, ik weet niet of je heel licht bent en of dat meer risico heeft met verven.

Ik heb ook geblondeerd haar gehad en heb het daarna zelf weer bruin geverfd.
Het is belangrijk dat het een warme bruin tint is.
Ik heb mijn haar destijds cappuccinobruin geverfd. Dat ging goed, geen last van een oranje of groene glans.

van licht naar donker kan ALTIJD maar donker naar licht is een iets ingewikkelder proces! (mijn stiefoma is kapster dus ik weet waar ik het over heb!)