Geblondeerd haar bijwerken, welke kapper?

Ik heb 2 maanden geleden in het buitenland mijn haar geblondeerd (het is van nature zwart).

Dit was het resultaat:

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/e15/10986077_788216374596911_353567136_n.jpg

Ik heb nu iets meer dan 2cm uitgroei, het is op sommige plekken een beetje ongelijk geel geworden en ondanks dat ik silvershampoo gebruik, gaat het gele er niet zo makkelijk uit en de witte plekjes worden alleen maar witter.

Het is ook heel dom van me dat ik me niet bewust was van de kosten van deze haarkleur. Ik heb zojuist naar Kinki Kappers gebeld en ze zeggen dat €95 kost om alleen maar de uitgroei bij te werken. Ik neem dus aan dat het bij andere kappers ook wel rond die prijs zou liggen. Dus per jaar moet ik rond de €570 betalen om uitgroei bij te werken D:

Ik zou heel graag deze haarkleur nog willen houden, dus weet iemand een goede kapper rondom Den Haag, Rotterdam of Amsterdam die dit kan fixen?
De meeste kappers zeggen dat het in 3-5 sessies moet, maar ik heb mijn hele haar laten doen in 3,5uur, dus ik weet dat het mogelijk is.

Ik zit er ook aan de te denken om misschien balayage te laten, zodat mijn haar niet meer zo patchy wit en geel is.

Tips zijn erg welkom! :slightly_smiling_face:

Ik heb net zulk licht haar en redelijk donkere uitgroei, kost me altijd maar 40 euro. Zit alleen niet bij jou in de buurt haha. Maar het is dus wel goed mogelijk voor goedkoper :slightly_smiling_face:

Ja, dat dacht ik al, want €95 voor een piepklein beetje uitgroei is wel belachelijk :frowning_face:
Hoelang duurt het bij jou ongeveer om bij te laten werken? En zou je alsnog willen zeggen bij welke kapper je het laat doen? Want ik moet elke week van Overijssel naar Den Haag reizen, dus misschien kom ik er wel langs.

Bij Praede in Venlo, duurt meestal een uurtje (inzetten, in laten werken, uitspoelen, föhnen)

Oooh, Venlo is inderdaad wel een eindje weg ja :frowning_face:
En bij beide vestigingen van Kinki Kappers die ik heb gebeld, zeiden ze dat het 3 uurtjes duurt…

Wat zijn die wel niet allemaal van plan haha

je hebt wel heel mooi blond haar trouwens

Kinky kappers is volgens mij altijd wel duurder dan de gemiddelde kapper
95 euro voor bijgroei uitwerken is echt niet normaal meer hoor

Helaas is heel licht blond haar wel high maintenance, vooral als je al donker haar van jezelf hebt. Dus dan dat kost ook wel wat en vooral als je het bij wilt houden. Dat is wat sommige mensen nog wel eens vergeten. In zwart haar zit van de nature al heel veel rood en goud pigment in en dat valt niet in 1 keer helemaal te fixen. En dat kost als kapper best veel moeite omdat zo licht en assig te krijgen dus daarom kost het ook wel wat. Je moet het er maar voor over hebben. Ik ben zelf nooit een kapper tegen gekomen die het voor heel cheap doet en ookal zouden er van die kappers zijn dan weet ik niet of je dan de garantie hebt dat het dan allemaal wel professioneel gedaan wordt. Balayage zou je inderdaad kunnen overwegen om het gele minder op te laten vallen.

Ja, ik snap wel dat het moeilijk is om een ash blonde kleur te krijgen op iemand die veel roodtinten in het haar heeft, maar ik geloof niet dat €95 normaal is. Want dat zou wel heel duur uitkomen per maand.

Over het algemeen is dat vrij normaal. Het ligt rond de 50 tot 100 euro. En dat het dan per maand duur uit komt maakt de kappers niks uit. Blonderen is eenmaal duurder dan normale verf en kost meer tijd helaas :frowning_face:

up

Trouwens. Kun je niet langs een kapperschool/ROC met kappersopleiding. Daar doen ze verven en ook knippen en dat is goedkoper dan een normale kapper. En dan is er ook toezicht van de docent. Misschien kun je dat proberen?

wat raar, tegen mij zeiden ze (kinki kappers rotterdam) dat ontkleuren 97 euro zou kosten. en dan zou ze het dus meerdere keren moeten doen omdat mijn haar rood is. dus dan is 95 voor alleen uitgroei wel debiel duur.

Bij de Kinki zullen ze het dan denk ik met olaplex doen, duur grapje, maar dan kun je makkelijker van zwart naar blond zonder 3x terug te hoeven komen (en je haar blijft enigzins heel haha)

ja idd, dit gaan ze bij mij doen over een paar weken omdat ik van rood naar zilverblond wil