gebit

Hey, ik ben net 16 en ik heb altijd al problemen gehad met mn gebit. Mijn tanten zijn heel laat begonnen met wisselen. Sommige vielen er vanzelf uit maar de meeste heb ik er laten uit moeten trekken. Rond 8 maanden geleden zijn mijn hoektanden (mijn laatste melktanden) er uit getrokken. Sinds dien ben ik helemaal niet zeker over mezelf en mn tanden. Ik schaam me er kapot over, ik ben bang dat het nog heel lang gaat duren totdat ik een mooi gebit krijg. Ik weet niet wat ik hier mee kan doen. Mijn tandarts zegt dat ik hier mee moet wachten maar ik kan echt niet langer zo! Als iemand iets weet, deel aub tips.

Hoezo schaam je je ervoor? Mijn laatste melktand werd op mijn 23/14e pas getrokken omdat dit moest voor een implantaat. Vond het wel grappig dat ik nog een melktand had.
Met wat zegt de tandarts dat je moet wachten? Want juist op jouw leeftijd zou je een beugel kunnen overwegen.

Ik schaam me omdat ik nu twee tanden mis… Mijn melktanden zijn al getrokken en ik wacht al 8 maanden op mn vaste tanden maar ze komen niet. De tandarts zegt dat ik moet wachten tot dat de tand een stukje door komt en dan met een beugel trekt hij de tand naar beneden. Maar het probleem is dus dat de tanden niet doorkomen.

Het enige wat je kunt doen is wachten tot je tanden verder gegroeid zijn en tot dat je daarna een beugel krijgt. Geloof me, het komt allemaal goed, ik heb ook een poosje een beugel gehad en mijn tanden zijn nu supermooi.

Hm, 8 maanden is wel lang inderdaad. Maar het is wel een kwestie van geduld. Ik weet hoe het is om met gaten rond te lopen, heb het 10 jaar gehad. Maar ik mis 5 tanden/kiezen + verstandkiezen. Bij mij was het een kwestie van het bij elkaar trekken met een beugel en implantaten. Geloof me, daar word je ook niet bij van :wink:

Dankje, ik zou er alles voor over hebben haha als ik maar mooie tanden krijg! Maarja blijkbaar is er op dit moment niks aan te doen… De mensen die van me houden, houden wel echt van me en niet om mn uiterlijk haha. Ik zal de natuur zn werk moeten laten doen op zn tijd. Maar bedankt en duim voor me dat ik zo snel mogelijk een mooi gebit krijg

Ahh dat is echt heel vervelend. Ik snap dat je je daar niet prettig bij voelt! Het is ook niet zo dat je tanden sneller kan laten groeien ofzo :bored:

Totdat die tanden er zijn zou je misschien de aandacht kunnen proberen te leggen naar iets anders in je gezicht. Bijvoorbeeld naar je ogen door middel van make-up ofzo. Verder weet ik het ook niet echt, maar uiteindelijk komt t allemaal vast wel goed hoor! :wink: