Gebeten

Helloo people,

tijdens het eten hebben wij onze hond meestal wel in de keuken. mijn vader vind dat irritant maar doet hem ook niet voor het eten naar achteren of zo, nee hij moet altijd tijdens het eten naar buiten toe. dat bedenkt hij dan even. wanneer onze hond onder tafel zit veranderd hij. hij is niet meer die lieve hond die we kennen, die super luistert in tegenstelling tot eerst. nee, hij word ‘vals’. hij gromt (wat hij meestal ook doet tijdens het spelen). maar als je hem onder tafel haalt, dan is het mis. hij heeft nog nooit iemand gebeten, tot vandaag.

ik haalde hem onder de tafel vandaan, rustig zitten op de grond. beetje lokken met een bord eten, overgebleven soep in dit geval. hij at, ik aaien. toen was het op, ik hem aaien, hij naslikken. toen zette ik het bord op de tafel en stond ik op. ik trok rocco, onze hond, voorzichting naar me toe. normaal wil het altijd, hij gromt maar zal nooit wat doen. dachten we. hij rukte zich los en beet me in de vinger. of het expres is weet ik niet. het deed niet pijn, maar het gaat om het idee.

het is onze tweede hond, we hebben hem sinds hij een maand of 2 was en hij is bij ons opgevoed. we hebben onze eerst hond verloren aan ouderdom, we hebben hem moeten laten inslapen terwijl ik op kamp was. mijn beste maatje. heb er nog steeds moeite mee. maar dit, ik wil niet dat Rocco vals word. hij luistert zo goed, behalve onder te tafel…

Kan je niet zo’n cursus doen ofzo dan?
En trouwens, je moet wel oppassen met hondenbeten he, kan je nare infecties e.d. aan overhouden.

Laat hem dan niet onder de tafel?

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je hem te eten geeft wanneer jullie zelf ook aan het eten zijn.

Hij doet alleen zo onder de tafel, bij alle andere dingen is hij een prima hond. Maar ik denk niet dat het helpt wanneer we naar een cursus gaan.

Hij kruipt vanzelf onder de tafel, de tafel is zegmaar een veilige plek voor hem. Tijdens het eten, maar ook gewoon als we met hem spelen en dan heeft hij het speeltje en is hij er vandoor: onder de tafel gekropen.

Het is geen kleine hond trouwens, voor de mensen die er een idee bij hebben:
Bennensenner x Jachthond x Labrador, een reu. En overigens dominant.

als je een hond goed opvoedt is hij niet dominant

en inderdaad waarom laat je tijdens het eten een hond onder de tafel

Natuurlijk wel, een dominant instinct. Dat heeft niets met opvoeden te maken. De ene hond is van nature een roedel leider, in dit geval onze hond, maar anderen kunnen onderdanig zijn.

‘Hij kruipt vanzelf onder de tafel, de tafel is zegmaar een veilige plek voor hem. Tijdens het eten, maar ook gewoon als we met hem spelen en dan heeft hij het speeltje en is hij er vandoor: onder de tafel gekropen.’
→ Hij kruipt vanzelf onder de tafel. En niet alleen tijdens het eten.

Heb je een labrador?
Een hond is de laatste rang in jullie huid roedel. Gaan jullie eten dan ligt de hond niet rondom de tafel.
Heeft ie geen mand of bens waar die in kan? Want mijn hond gaat altijd in haar mandje liggen.
Jouw hond is inderdaad erg dominant, daarom heeft hij gebeten. Om aan te geven dat hij het toch voor elkaar heeft onder de tafel eten te krijgen.
Rigoreus veranderen vanaf vandaag.
Duidelijk regels afspreken thuis waar de hond is als jullie gaan eten.
Hoe het wandelen gaat en wanneer er tijd is om te spelen.
Ook een hond heeft structuur nodig om je vriend in huis te worden.

Ja dus? Hij moet leren dat er tijdens het eten GEEN toegang voor hem is in de keuken of onder de tafel.

Je laat zijn gedrag zelf toe met het hele gezin, dan krijg je dit soort dingen. Je moet ook stap voor stap kijken waar het mis is gegaan of waar je de eerste veranderingen in zijn gedrag begon op te merken. Misschien is er een grote verandering geweest in huis, misschien is er een keer iets gebeurd tijdens het eten waardoor hij nu heel erg op zijn hoede is. Misschien krijgt hij alleen maar aandacht van jullie tijdens het eten als hij zo doet zoals hij nu doet. Negatieve aandacht is ook aandacht he.

ooit cesar millan gezien, omdat die hond dominant is gaat het juist grommen en valt het vanzelf jullie aan als je hem onder de tafel wil weg halen
de roedel leider hoort het baasje te zijn

als je een keer een boek leest over honden lees je dat

Dankjewel voor een fatsoenlijke reactie.

We hebben een bench thuis, daar slaapt hij 's nachts in.
Daar zou hij eventueel ook in kunnen ja.

Maar het is meer dat hij, als je hem roept, vaak onder de tafel weg komt. Dus dan zit hij er al. En we hem lokken, bijvoorbeeld met: Gaan we uit? Dan komt hij wel. Anders blijft hij daar gewoon onder zitten en komt hij er onder weg wanneer hij het wil. Dus dan hebben we hetzelfde probleem met hem eronder weg halen. Want als we maar blijven lokken met: Gaan we uit? Gaan we wandelen? Dan is het gemeen.

Ik denk dat je inderdaad hem duidelijk moet leren wat wel en niet mag en niet half/half. Dan zou ik er ook niets meer van begrijpen :’)

Ja, we kennen Cesar Milan. Door zijn tips kunnen we trouwens ook fatsoenlijk wandelen en luistert hij prima tijdens het uitlaten.

Kan kloppen, hij voelt zich veilig onder de tafel en ziet dat als zijn plekje.
Jij moet je nu als hoofdbaas opstellen en rustig gaan oefenen om hem zijn eigen plekje in de bench te geven.
Mijn hond ligt inmiddels overal, maar haar mandje en dekentje is de plek waar ze zich terug kan trekken.
Dat kan ook wel onder de tafel, maar niet tijdens het eten.
Je moet proberen een routine voor je hond op te bouwen.
In de bench als jullie gaan eten, deurtje op slot, zodra jullie opstaan doe je het deurtje weer open en mag hij eruit.
Doe dit straks eens om te proberen.

Als je wilt wandelen en hij komt niet uit zichzelf. Haal dan eerst de riep.
Wij hebben een riem met een penning en die penning rinkelt.
Als mijn hond de rinkel hoort, weet ze dat ze uit gaat en wordt ze gekko.
Kortom, je moet foefjes bedenken die fijn zijn voor jou en voor de hond.

Voor mijn gevoel kwamen de andere reactie’s bot over, vandaar dat ik het een fatsoenlijke reactie vind in MIJN ogen.

Bedankt, we zullen het vanavond eens gaan proberen.

Idd tijd voor jou om The Dog Whisperer te kijken. Ik heb die series niet eens nodig om te weten dat de mens eerst eet, dan de hond. Dat is een algemeen feit. En hoezo veilig plek? Alles zou een veilige plek moeten zijn voor zo’n hond, niet per se de tafel. Hij zit daar echt alleen maar voor stukjes eten die vallen. “Veilige plek” geloof ik niks van. Dat maken jullie ervan, echt waar. Jullie bepalen die voor je hond. Net als je ouders voor jou. Je kamer heb je niet gekozen, die krijg je. Snapje?

Het lijkt me verstandig om consequent met z’n allen af te spreken dat hij niet meer onder de tafel mag. En dat iedereen hem daar vandaan houdt. Al moet je het 100 keer zeggen, op een gegeven moment luistert hij wel. Het werkt bij alle dieren, zelfs bij katten.

PS: Als je je hond aait, zeg je ‘wat je doet is goed’. Aai hem dus niet wanneer hij iets doet wat niet mag.

Opvallend ook dat je het hebt over je vorige hond. Je moet hem niet vergelijken he :wink: Dat voelt hij. Klinkt misschien heel stom, maar het is heel logisch. Jij voelt het ook als een klasgenote je niet aardig vind, ook al zegt ze dat niet. Een dier voelt het net zo goed! Ook bij angst, of iets anders!

Succes.

Wtf was er bot aan mijn reactie? :’)
Ik gaf toch gewoon een normaal antwoord.

Nee, joun reactie niet. X’D.
Mja, voordat ik er gezeur over krijg hou ik me wel stil.

ik heb niet alles gelezen hoor

maar je moet je hond altijd laten zien dat je de baas ben als jij op de grond gaat liggen zou hij onder je moet kruipen! als hij blijft staan denkt hij dat hij hoger is als jou en heeft geen respect voor je…

en waarom geven jullie hem soep?
als jullie aan het eten zijn moet de hond niet eens bij de tafel zijn en moet geen eten willen dit heet bedelen! en dat is niet zo goed straks pakt hij alles van tafel als hij de kans heeft!

ik zou je hond wat meer laten zien dat jij de baas bent en dus bv tijdens het eten gaat hij maar in de keuken(of woonkamer)zitten weet niet waar jullie eten!

ga is op de grond liggen en kijken wat hij doet?\

succes en een cursus heeft wel zin hoor dan leer je hoe jij de baas over je hond word bv