Gebeld door een prive-nummer

Hoi,

Ik ben nu al 3 keer achter elkaar gebeld door een prive nummer, maar het waren steeds mensen die in gesprek waren. Eentje had het bijvoorbeeld tegen iemand die had gespijbeld, en de andere tegen iemand’s hond die blijkbaar altijd in zijn straatje poeppte, en dat hij de volgende keer die hond zou afmaken.

Ik vind dit heel onprettig, vooral omdat ik niet weet wie er belt.
dus ik wil eigenlijk weten, hoe kun je een nummer blokkeren?
x

Je kunt toch gewoon niet opnemen? En als je het nummer niet kunt zien kun je het ook niet laten blokkeren denk ik.

Wauuw 0.o zo engg, als k jou was zou k opnemen en die gene uitschelden en en schreeuwen kyke of-tie nog een keer gaat bellen!. Dat soort mensen maken je ziek …

Gewoon niet opnemen als er weer een privé-nummer belt. Er is niemand aan de telefoon die je bedreigd, dus ik zou het niet zo hoog opvatten…

Ik denk dat het een telefoongrap van iemand is. Kijk bijvoorbeeld maar op www.gsmgrappen.nl

Sorry ik was het.

Nee oke, even bij instellingen en dan ‘nummer blokkeren’.

Ja, want dat is precies wat ze willen! Domme actie dus.

Meid, gewoon negeren en ik neem prive-nummers trouwens altijd op met: Hallo? Nooit je naam zeggen.

Kan niet, is prive.

Oohja, klopt. Prive-nummers kan je ook blokkeren volgens mij alleen dit geldt dan voor álle prive nummers en niet alleen deze.

Ik zou gewoon volgende keer als je door onbekend gebeld word,
de telefoon aan je ouders geven…

Even bellen naar je provider, die kan daar wel wat mee. Als je Vodafone hebt kun je via de site een overlastformulier invullen.

Had ik ook. Maar ik kan gewoon alle prive nummers blokkeren. Maar dan is ook gelijk álles geblokeerd wat als onbekend staat. En anders moet je gewoon opnemen en ergens neerleggen zodat hun beltegoed op raakt aan onzin, deed ik ook altijd.

Oke, dank jullie wel ! :slightly_smiling_face:

Ik heb paar grappen op gsmgrappen beluisterd, en het zijn inderdaad de zelfde.
Nu weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken. :slightly_smiling_face:

Ik zou opnemen en aan mijn broer geven haha, die is politieman.
Dus je kan ook gewoon dreigen ofzo dat je de politie belt, maar als t een privé nummer is, worden hun daar ook niet bang van…
Maar ze praten niet echt tegen jou? Dus wie weet luisteren ze ook niet als jij wat zegt.

Onbekende nummers kun je wél blokkeren, mits je daarvoor een functie op je telefoon hebt staan.

Of een broekzak gesprek :’)