Gebarentaal

Hee!

Ik vroeg me af of er hier meiden gebarentaal kunnen, of eraan denken om dit ooit te gaan leren? Ik zit hier heel erg over na te denken, maar vind op het internet niet echt de informatie die ik zoek. Hoe hebben jullie het geleerd, hoe lang heeft dat geduurd en vonden jullie het moeilijk?
Ik ben hierin geïnteresseerd omdat ik een opleiding volg voor mensen met een handicap of gewoon mensen die behoefte hebben in dagelijkse zorg.

Liefs

Ik wil dit graag leren! Ik liep een keer stage met een doof meisje en de enige manier hun we konden communiceren was met schrijven op een blaadje en met handen en voeten door haar wil ik dat echt leren!:slight_smile:

Leuk! Ja, bij mij op school zit er een meisje die dezelfde opleiding volgt en zij is ook zelf doof. Door haar ben ik er echt serieus over gaan nadenken.

Mijn tante is doofstom en ik kan wel een beetje gebarentaal. Maar het is meer echt uitbeelden wat je bedoelt, zij heeft echt haar eigen manier van gebarentaal.

Ja er is een officiële gebarentaal die ik bedoel te leren. :slightly_smiling_face:

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg en gebruik alleen gebaren ter ondersteuning. Op het werk hebben we een cursus gebarentaal gehad van een aantal dagdelen. De gebaren die ik het meest gebruik zijn; werken, huis, grapje, koffie etc. Ik wil ook erg graag meer gebaren leren, maar vind het erg lastig. Misschien is het Van Dale basiswoordenboek Nederlandse gebarentaal iets voor jou? Verder kijk ik wel eens op internet als ik een gebaar wil weten.

Dankjewel voor je reactie! Ja, ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga aanpakken. Wil sowieso eerst m’n studies afmaken, want samen combineren wordt moeilijk…

een goede vriendin van mij heeft twee gdoofstomme ouders. die heeft de beginselen mij geleerd.