Gay als scheldwoord

Gebruiken jullie het woord ‘Gay’ wel eens als scheldwoord (denk aan, ‘omg ieeew dat is zooo gay’)? Waarom wel/niet?

niet echt, nu wel met men beste vrienden als de jongens eens iets raar doen zeggen we wel zoiets maar voor de rest niet… ik vind het echt heel laag als mensen dat doen!

Je kunt je natuurlijk ook wel echt over elke scheet druk maken :’)

uhm ja soms boeie ik praat ook zo tegen vrienden van me die homo zijn en hun boeit t ook niks

Ja ok, maar waarom doe je dat dan? Ik snap dat dus echt niet.

Ik niet, het kan erg kwetsend zijn voor iemand die bijv. net naast je staat en echt ‘gay’ is.

Nee hoor, zeker niet als iemand comfortabel is met zijn/haar homoseksualiteit.

weet ik t, gewenning, ik zeg soms gewoon dat dingen een btj gay zijn oid wat maakt t uit alsof je dat persoonlijk op zou moeten gaan vatten

Sorry hoor, maar hoe weet je dat dat niet kwetsend is? Wat je eigenlijk doet is zeggen dat homoseksueel zijn niet goed is. Misschien vinden sommige homo’s dat niet erg, maar voor heel veel mensen doet dat toch pijn.

wat een zeikerds dan zeg, komt zeker omda ze gay zijn

Ik vind dat heel dom. Net alsof gay zijn iets slechts is. En @CC dat komt op hetzelfde neer als ‘kankerzooi’ zeggen naast iemand die kanker heeft en die het misschien wel geaccepteerd heeft. Leuk is het niet.

Door te zeggen “Dat is zooo gay” zeg je echt niet dat homoseksueel iets slechts is.
Mijn beste vriend is homo, als ik een probleem tegen homoseksualiteit had gehad, was hij mijn vriend niet geweest.

Zoals ik al zei, je kunt natuurlijk ook wel om elke scheet zeuren.
Daadwerkelijk mensen pesten of misschien zelfs fysiek mishandelen om hun seksuele voorkeur moet gewoon niet kunnen. Maar het woord gay in een compleet andere context gebruiken is niet het einde van de wereld. Zolang het maar in die andere context gebruikt wordt.

Dat is hetzelfde als het woord negerzoen wat niet meer mocht omdat het discriminerend was.
Daar waar het niets met negers te maken heeft.
Maar JODENkoeken, ZIGEUNERsaus en BLANKE vla mag wel. Dat valt dat toch onder hetzelfde?
Je moet worden wel in de juiste context zien. Dus niet zo zeuren om helemaal niets.

ja homo zijn is ook een levensbedreigende ziekte klopt bigmacmenu
ik denk dat homo’s terger gaan vinden dat jij homoseksualiteit nu vergelijkt met kanker dan dat mensen zeggen dat ze iets gay vinden als iets niet leuk is

Ja, maar ik zeg meestal homo in plaats van gay. Het gaat automatisch, want eigenlijk heb ik niks tegen homo’s hoor.

Het gedoe om schelden met kanker heb ik ook nooit begrepen.

Als je iemand echt de ziekte kanker toewenst e.d., dan begrijp ik het.
Maar het woord kanker in een compleet andere context heeft niets met de ziekte te maken, en moet dus ook niet zo zwaar genomen worden.
Sterker nog…“kankeren” is een officieel ander werkwoord voor zeuren.

Ik snap het zelf ook niet zo hoor. Behalve dat het gewoon vreselijk ordinair is. Maar ik vind wel dat als je over iets stoms/saais/slechts whatever zegt ‘dat is zó gay’ dat je eigenlijk zegt dat er iets mis is met gay zijn.

Waarom?
Als iets toch echt zó gay is, waarom mag dat dan niet gezegd worden?
Een paar weken terug was er zelfs de homo top 100 op de radio.
Met foute muziek. Niets met homo’s te maken.
En dat wordt wel goedgekeurd. Die muziek wordt ook bestempeld als “gay” maar iedereen luistert er naar.
Hoezo krom…

Zo lang je niet met “autist” of “kanker” scheldt is het nog acceptabel vind ik. Als ik iemand “autist” hoor zeggen dan kunnen ze ruzie verwachten. mijn broer is autistisch en als daar iemand om lacht word ik nogal furious :cold_sweat:

Mijn beste vriend is homo en ik zeg vaak “jij bent zo gay” en daar lacht ie zelf ook om. Maar eigenlijk grap ik daar alleen over met hem, omdat ik weet dat ie daar geen probleem mee heeft.

Jij maakt er nu zelf van dat ik dat vergelijk.

Omdat gay zijn niet als iets slechts gezien moet worden?