Gastouder (au pair, nanny etc.) en vakantie!

Hellooo,

Ik werk sinds januari vorig jaar als gastouder, en bij dit werk is het zo geregeld dat je geen echte vakantiedagen hebt, dit wordt dan officieel ook niet uitbetaald.

Nu heb ik tot nu toe steeds vakantie gehad als mijn gastgezin op vakantie ging, dit was in de zomer 2/3 weken, afgelopen december een week (i.v.m. kerst ook) en heb ik 2 weken geleden ook een weekje thuis gezeten omdat ze op vakantie gingen.

Die 2 losse weekjes hebben voor mij in principe geen nut (m.u.v. van kerst dan) maar kan natuurlijk ook niet zeggen dat ik gewoon wil werken, krijg immers toch gewoon betaald.

Nu is het dus zo dat mijn vriend heel graag over 1,5 maand á 2 maanden met mij een weekje op vakantie wil. Tegen die tijd (eind maart/begin april) is het weer gewoon super en moet hij zijn vakantiedagen opmaken bij het bedrijf waar hij nu voor werkt, aangezien hij daar met 2 maanden ongeveeer gaat stoppen.

Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat ik niet weet of ik het kan maken, maar het idee dat het eventueel door zou gaan is geweldig.

Mijn vraag is eigenlijk, vinden jullie het kunnen om te vragen of ik een weekje of anderhalf weekje vakantie mag nemen?
Ik weet dat ik al best wat vakantie heb gehad, en een week zelfs heel recent, maar dat is steeds als het hún uitkomt…

Thanks a million! :relieved:

Ik zou zeggen, vragen!

Gewoon vragen idd.

Waar werk je als gastouder als ik vragen mag :grinning: ? Lijkt mij opzich ook wel leuk/interessant om te doen…

Gewoon vragen! =D nee heb je, ja kan je krijgen!

Natuurlijk kan dat! Dat is toch heel normaal? Je moet je toch niet aanpassen alleen aan hun? Met ‘normaal’ werk krijg je ook vakantie!

Gewoon vragen, niet geschoten is altijd mis!

Vragen staat vrij, en als je een beetje een goede verstandhouding hebt met die mensen, zullen ze vast wel proberen iets te regelen. (:

Wat Bragnea zegt!

Als het een normaal gezin is kan je dit toch gewoon vragen? Ze zullen heus wel begrijpen dat jij een weekje met je vriend weg wil=)

Natuurlijk kan dat, jij moet je toch niet alleen aanpassen aan hun maar zij ook aan jou? Mijn moeder is ook gastouder en zij is dus altijd vrij als de oppaskindjes en hun ouders op vakantie zijn, maar als zij eens een dag niet kan of als wij op vakantie gaan zegt ze dat gewoon van te voren. Dat moet je niet al te vaak doen natuurlijk, maar dat moet gewoon kunnen hoor!

ik vind dat dat moet kunnen. jij hebt alleen verplicht vakantie(als zij het willen), je mag ook wel een keer vakantie nemen als het jou uitkomt

Bedankt voor alle reacties :grinning: voel me nu een stuk minder bezwaard om het te vragen! Dacht dat het misschien een beetje egoistisch zou zijn :stuck_out_tongue:

Ik werk in Maarssen! Is hartstikke leuk werk :slightly_smiling_face:

nee heb je, ja kan je krijgen toch? :grinning: