Gastgezin in New York

Hoi iedereen, het is een grote droom van mij om naar New York te gaan. Ik weet dat mijn ouders mij er nooit mee naartoe gaan nemen want zij reizen, in tegenstelling tot mij, helemaal niet graag. Ik wil ook niet wachten tot ik 30 ben om ernaartoe te gaan. Ik zou graag volgende zomervakantie willen gaan. Ik heb niet zoveel geld om 3 maanden lang in een hotel te verblijven, maar ik zou graag willen verblijven in een gastgezin. Ik zou dit helemaal zelf willen organiseren (dus zonder organisatie). Heeft iemand dit al ooit gedaan? Plaats hier je ervaringen en je tips voor mij :wink:

Een meisje bij mij op school doet jaartje High School in de USA. Volgens mij wel via een of andere organisatie, maar lijkt dat je niets? C:

3 maanden gelijk al? dat is lang:p
maar hmm zonder organisatie… kan het ook gevaarlijk zijn… en als er iets gebeurd kan je dan een organisatie aansprakelijk stellen…
ik heb geen tips voor zonder organisatie.

Ik zou het met een organisatie doen, ook voor je eigen veiligheid.

Nooit zonder organisatie doen, je zit aan de andere kant vd wereld he… Als er wat gebeurt kun je nergens naartoe en ben je je geld oid gewoon kwijt!

http://www.couchsurfing.org/

^ gebruik ik altijd als ik alleen ga reizen :slightly_smiling_face: kan je bij veel verschillende mensen blijven en leer je veel mensen kennen

Doe het alsjeblieft via een organisatie en ga niet zelf een gast gezin zoeken.
Er lopen veel gekke mensen op de wereld & zeker in Amerika.

Ik zou het ook via een organisatie doen… Maar 3 maanden is lang! Vooral als het je eerste keer is, je krijgt in een keer zoveel indrukken.
Ik wilde ook altijd heel graag naar NY, ben deze zomer vakantie een weekje geweest met een vriendin.
En dat was voor een eerste keer lang genoeg! Neem een hostel, dat is veel goedkoper dan een hotel en ook super gezellig.

En bedenk je dat je erna altijd nog terug kunt! Maar sowieso, zelf een gast gezin zoeken, zou ik niet doen…
Als ik zie wat voor iets er rond loopt, je weet niet waar je terecht komt…

Ik zou met EF of Interlanguage gaan.

Zelf ben ik vorige zomervakantie voor drie weken op taalkamp gegaan naar Engeland waar ik in een gastgezin zat en dat beviel wel goed. Ze waren wel erg streng maar dat zijn de meeste Engelse gezinnen. Op school was het echt super gezellig.

Zeker een aanrader! Ookal is 3 maanden wel erg lang…

Als je 3 maanden bij hetzelfde gastgezin wil blijven zou ik zowizo een organisatie raadplegen. Vooral omdat zij mensen screenen. Voor het zelfde geld zit je bij een of andere gare familie die helemaal niet in staat is om voor jou te zorgen! Of erger nog. Nee als je dit goed wil aanpakken zeker met een organisatie gaan daar heb je ook summerjobs enzo! Of Au Pair doen! Denk ook dat jou ouders zich er fijner bij voelen als je met een organisatie gaat.

Maar wat zeurt iedereen met 3 maanden is lang :stuck_out_tongue: Wat zijn 3 maanden nou op je hele leven! Haha maar goed, ik heb zelf een jaar in USA gezeten voor een High School programma en eht smaakt naar meer! Met mijn studie wil ik ook nog in het buitenland studeren en in het buitenland stage lopen en dat is steeds 5 maanden dus 3 maanden is voor mij niet lang xD

Dit dus.

O ik heb wel ervaring met een gastgezin xD maar ik dacht dat de vraag was of iemand dat zonder organisatie had gedaan:p Ik wil waarschijnlijk als ik ga stage lopen in het buitenland ook weer in een gast gezin.

Ik heb in een gastgezin gezeten vorig jaar met school. Maar ik was daar niet in me eentje… gewoon met meer klasgenoten. Was best wel leuk. De mensen waren aardig. Toen er voetbal was ging de vader uit het gezin kijken en de scheitrechter en het team verrot schelden xD en ze ook uitlachen :’) Maar het was dus wel leuk. En het meisje uit het gezin ging altijd 's ochtends weg in haar uniform zo schattig haha xD Dat was trouwens in Londen.

@JustLiveTheLife ik heb gereageerd dat ik in een gastgezin zat in Engeland :pensive:

Ik heb tijdens mijn jaar lang verblijf in amerika bij een gastgezin gezeten, maar wel allemaal via een organisatie xD

lijkt mij super leuk! alleen zou ik wle met organisatie doen!
iemand bij mij in het dorp is ok voor een jar naar hongkong voor school.
heeft het volgens mij ook via organisatie gedaan.

Haha, ik ben in 2008 met de organisatie ‘Travel Active’ een jaar naar amerika geweest voor een High School programma. Ik heb toen in de staat Nebraska gewoond bij een gastgezin, ook nog samen met een duits uitwisseling student. Het was echt super! Ik heb zoveel dingen gedaan, ik zat in het basketball team, was cheerleader en mocht ook meedoen met de hele diplomauitreiking! Maar goed dat is wanneer je een highschool programma doet. Maar de cultuur daar is zo anders! Ik was helemaal opgenomen in de community wat natuurlijk het leukste was :slightly_smiling_face: maar goed als je nog specifieke dingen wilt weten note me maar ^^

Ik denk dat je dit alleen in de vorm van uitwisselingsstudente kan doen. En dat moet via je school of 'n organisatie gebeuren. Ik snap eigenlijk niet waarom je meteen 3 maanden wil gaan terwijl je er nog nooit geweest bent. Ik zou eerst sparen voor enkele dagen met 'n vriendin ofzo. NY wordt zo geidealiseerd, weet je. Het is 'n mooie stad met mooie winkels en een goede sfeer maar er is ook een hoge criminaliteit en armoede die toeristen niet zien…

Als je zoiets wil doen zou ik inderdaad een organisatie zoeken, bijvoorbeeld Travel Active. Zij regelen dan inderdaad alles voor je, dus je hoeft zelf eigenlijk niets meer te doen. Bovendien kan je op hen terugvallen als er iets niet goed gaat o.i.d., dus inderdaad een stuk veiliger dan op eigen houtje gaan op die leeftijd!

Alleen als het jou puur gaat om het naar New York gaan, kan je dan niet beter gewoon als vakantie daarheen gaan? Een gastgezin hoeft niet duur te zijn, maar als je zo lang wil is dat natuurlijk sowieso een stuk duurder dan een week (ik zeg maar wat) gewoon vakantie houden. Moet je je toch even afvragen wat je doel is, want als je gewoon New York wil zien hoef je natuurlijk niet zo lang te gaan… Als je het echt doet om het beter te leren kennen en echt tussen de Amerikanen te leven is het natuurlijk wél een hele leuke ervaring!