gasbuik bij konijn?

HOI!
sinds vanavond 6 uur blijft mijn konijn liggen in een hoekje van zijn hok, heeft koude oren en eet niet, dus maakt ook geen keutels…
nou zag ik op internet dat het een gasbuik kan zijn maar wat moet ik nu doen aangezien er nu geen dierenarts meer is?

help me alsjeblieft ik vind mn konijn zo zielig !

http://www.petsplace.nl/konijn-gasbuik
hier staan een paar tips die je kan toepassen
ik hoop dat het helpt !
en misschien kan je op internet naar spoed dierenartsen zoeken… die zullen er ook vast wel zijn…

hoe gaat het met je konijn? als hij gas heeft rommelt zijn maag.

zorg dat hij te eten krijgt, anders dwangvoeren
soms helpt het ook nog om over zijn buikje te aaien.
zorg dat hij het wat warmer krijgt, stop hem desnoods in een deken
bel sws de dierenarts, die kan je het beste vertellen wat je moet doen.

ik hoop dat het beter gaat!

Ik heb zelf onderhand aardig wat ervaring met konijnen met gas, en dat is niet bepaald goed. Eten is erg belangrijk voor een konijn omdat zijn darmen anders stil komen te liggen, ik raad je echt aan een dierenarts te bezoeken. Er zijn genoeg dierenartsen die je savonds kan bellen als het spoed is.

In dit artikel staat veel informatie en wat je moet doen:
http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gas-en-verstopping-bij-konijnen.html

Dierenarts bellen, er is altijd wel een bereikbaar.
Verder idd wat hier gezegd word…
Heeft het konijn continu beschikking over hooi?

Direct de dierenarts bellen. Verwarm een handdoek en leg hem daar op.

Kook wat hooi in water en laat het vervolgens afkoelen, haal het hooi er uit en zorg dat je konijntje deze ‘hooithee’ binnen krijgt. Geef hem geen brokken of hooi maar donkergroene groentes.

Een gasbuik is vaak dodelijk, actie is dus héél belangrijk.

Er is bijna altijd een dierenarts s’nachts beschikbaar! Ik zou dus een dierenartspraktijk bij jou in de buurt zoeken waar nu een dierenarts oproepbaar is.

Heel veel succes!

bedankt allemaal voor de reacties!
ik kwam net beneden en toen zat ie weer te eten en hij heeft weer gekeuteld, ik liet m net uit zn hok en hij begon weer vrolijk te huppelen dus t gaat weer helemaal goed met m. ik weet niet waar die last van had gister maar t is weer goed

bedankt allemaal !

Gelukkig maar dat het weer goed gaat met je konijntje!

ik had toen op internet met spoed medicijnen besteld daarvoor kreeg ik meteen in huis betalen mocht zelfs achteraf.
Dat had haar goed geholpen. Eigenlijk verstandig om zoiets altijd in huis te hebben. Weet niet meer hoe het heet.
Verder hadden we ook een zakje poeder en dat strooiden we vaak een beetje over iets eten dat hielp met ontklonteren van haren ofzo.
En dat andere gaven we dan met een spuitje en hielden haar warm met een kruik omwikkeld door handdoek in mandje.

Is wel al minstens 3 jaar geleden ze is al heel lang dood, maar iig niet door gas want dat middel had haar maarliefst 2 keer geholpen.

Er is idd altijd een dierenarts beschikbaar lijkt mij, misschien niet je eigen dierenarts, maar volgens mij moeten die ook dienst hebben. Als ie idd zoiets heeft (wat waarschijnlijk een darmafsluiting is, of niet?) dan gaat het echt niet helpen om te aaien over zijn buikje oid, maar moet hij behandeld/geopereerd worden! Dus als je het nog niet gedaan hebt, snel naar de dierenarts.

Edit: oh aha, gelukkig gaat het weer goed! Tijdelijke ziekte dan! :slightly_smiling_face: