Gap Year

Hoi!
Ik wil er een jaartje tussenuit (na de middelbare school).
Zelf wil ik eerst 3 maanden in Nepal en daarna 4 maanden in Afrika vrijwilligerswerk gaan doen.
Ik ben benieuwd of er ook andere een gap year nemen en zo ja wat hun plannen daarvoor zijn.
X

toevallig, zat net gister een programma te kijken over tropische ziektes.
pas dus wel op als je het echt gaat doen

Ik ga 23 september voor een semester naar NYC. Ik ga het misschien verlengen tot een schooljaar, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ik zou dat wel willen, maar ik heb daar de mogelijkheden niet toe (financieel gezien kan ik mijn ouders dat niet aandoen, het is niet dat we arm zijn, maar ik besef maar al te goed hoeveel mijn studies kosten… & bovendien heb ik een vriend die ik geen jaar kan missen).

Ga ook een tussenjaartje doen.
Die vrijwilligersdingen leken mij ook helemaal geweldig, maar financieel gezien gaat dat voor mij toch niet door. Duur grapje, Vrijwillig helpen >.>
Maar word voor mij ff bijkomen (heftig jaar met vaststelling van een chronishe ziekte die momenteel ook nog actief aanwezig is, medicatie shit en alle gevolgen van dien in een examenjaar) Dus als dat meer onder controle is me leventje weer oppakken en centjes verdienen ;p

Ik heb dat nu eigenlijk, maar net iets anders. Ik heb in de zomer vrijwilligerswerk gedaan in Thailand, ben daarna aan een studie begonnen maar per 1 oktober al gestopt, dus alsnog bijna een heel schooljaar ‘niks’. Ben even au pair geweest in Frankrijk, en nu gewoon hier aan het werk en op zoek naar een studie!

upje:D

Ik heb het gedaan.

Heb vorig jaar een jaar in Wenen gewoont, gewerkt en gestudeerd. Was een erg leuke ervaring, en kan het nemen van een gap year zeker aanraden :grinning:

Ik wil 3 maanden naar thailand toe voor vrijwilligerswerk

ik zou heel graag na het vwo een jaar naar noorwegen gaan, maar k weet nog niet of dat te realiseren is :wink:

Waar? En eventueel met welke organisatie? Heb daar ook vrijwilligerswerk gedaan, vandaar : p

Ja weet ik, ik had een topic aangemaakt en daar had jij ook wat in gepost.
Ik wilde met activity international gaan. De organisatie klinkt vrij betrouwbaar en wordt zelfs bij het WNF aangeraden :slightly_smiling_face:
Moet alleen nog wel naar een beurs ervan toe voor wat extra informatie.

Oh was jij dat, haha dan weet ik het wel weer ja (:
En AI is inderdaad een goede organisatie! De mensen die via die organisatie waren zaten ook bij mij op het vrijwilligerswerk (: Weet niet of ze daar nog meer projecten hebben, anders kom je ook daar terecht, aaaah ik wil mee : p

dat van mij is niet echt een gap year maar ik ga volgend jaar wel een jaar in het buitenland studeren als ik toegelaten word, namelijk in Berlijn. daar kijk ik ontzettend naar uit om eens afwisseling te hebben met good old belgium :stuck_out_tongue: ik denk dat een gap year wel een verrijking kan zijn maar je moet er wel goed over nadenken. het is namelijk toch een best grote beslissing om een jaar vrijwilligerswerk te doen en het zal niet altijd even rooskleurig zijn…

Ik denk ook niet dat er mensen zijn die echt een heel jaar alleen maar vrijwilligerswerk gaan doen, die gaan dan daarnaast werken en/of reizen (: Ik heb maar een paar weken vrijwilligerswerk gedaan, maar voor een paar maanden zou ik zo weer doen!

mijn plannen zijn inmiddels gewijzigd en bijna zeker. Ik ga eerst 3 maanden via be-more vrijwilligerswerk in uganda doen. Ik wil dan nog het tweede half jaar iets anders doen, maar wat dta weet ik nog niet.

Ik ga in augustus als ik mij T diploma heb een jaar naar amerika highschool doen.

Ik weet niet of het telt als gap-year, maar ik ga na school iig niet gelijk studeren maar een jaar muziek maken & werken en kijken waar dat tot leidt… En heb er superveel zin in (:

heeft iemand ervaring of kent iemand iemand die ervaring heeft met het vrijwilligerswerk in de natuurparken in Noord-Amerika van activityinternational?:face_with_raised_eyebrow:

Ik wilde eerst ook heel graag een jaar naar de noorse volkshogeschool, maar omdat dit vreselijk duur was en ik geen beurs heb kunnen krijgen (heb wel geapplied, maar helaas!) ging dit plan niet door, misschien leuk voor jou om te kijken of je zoiets leuk vind en het geld ervoor over hebt.