Ganzen kuikentje opvoeden?

Daar dacht ik ook aan :'D. Maar dat is dus omdat de ganzen moesten gaan trekken en die eieren bleven achter, dus dan geef je die eieren - en dus die kuikens- een kans om te overleven,

alleen dat is hierbij niet het geval volgens mij.

ik vind btw dat jullie best bot reageren…

Omdat we het onetisch vinden ja.

Ja, omdat jij ontzettend onlogisch nadenkt.
Omg zeg.
Die ganzen moeten ook gewoon trekken als het kouder wordt, zij moeten leren zelf te overleven.
En dan wil jij een ei afpakken omdat het mag van je vader en omdat het zo cool is als zo’n beest je achterna loopt?
Als het goed is moet jij ook naar school en huiswerk maken, en ik durf te wedden dat dat beest niet mee mag naar binnen. Wat wil je dan doen?
Als ganzen merken dat er een mens bij hun nest heeft gezeten, erkennen ze idd niet meer als die van hun en laten ze het hele nest in de steek.
Omg, ik haat jou soort mensen.

Vliegen doen ze toch instinctief? (is dat het juiste woord??)
Was een grappie joh :grinning:

Ik vind btw dat jij echt verschrikkelijk dom bent.

instinctief vliegen is de basis, echt bekwaam vliegen leren ze door in het bijzijn te zijn van andere ganzen
sorry, maar ik heb dat zo vaak moeten leren, dat ik het niet kon laten je te verbeteren, lmao ;d

:crazy_face: is dit serieus?

mensen, ze gaan nooit vliegen want ze blijven voor altijd bij ons in het weiland, ook al blijven ze bij hun ouders.

dat zijn ze trouwens al vier jaar…

ik vind jullie een beetje gemeen allemaal. Elk ander huisdier als jonkie krijgen/kopen (puppies, kleine poesjes) is toch precies hetzelfde? ook al hebben die zoveel weken nog wel bij hun moeder gelegen, het echte opvoeden doet het nieuwe gezin. Als het meisje had gezegd: er loopt een zwerfhond in onze weide en die heeft net pups gekregen. Van papa mag ik er 1 mee naar huis nemen om op te laten groeien. Dan hadden jullie er toch ook geen probleem van gemaakt? Besides, het zijn tamme ganzen zoals ze al zei en geen wilde…

Net alsof zij voor een gans kan zorgen.

Die jonkies blijven tijdelijk bij hun ouders(zo hebben ze meestal een goede start), zij wil het kuikentje van af het ei opvoeden en ik denk dat het kuikentje het beter redt bij z’n ouders dan bij haar.

ja ik denk het wel, want anders zou ik het niet doen.

ken je haar dan?

vanaf een paar weken, en meestal gaan een paar kuikentjes van vogels dood, dus nemen we de gene die achteraan loop, en dus het minste kans heeft.

ehm, ik ben haar weetjewel.

Je wou toch een ei pikken?
Dat was je nu zegt is iets héél anders.

Ze vraagt ons om advies, dus ik denk niet dat ze dan weet waar ze mee bezig is of wat ze allemaal ervoor meot doen.
Die ganzen weten wat ze moeten doen.
En jij kent d’r ook niet.

Ja idd, ineens een heel ander lulverhaal.