Ganzen kuikentje opvoeden?

We hebben ganzen in de wei rondlopen, twee. Maar die zijn, zacht gezegd, niet erg aardig. Als je in de buurt komt vliegen ze je aan en ze pikken de kippen tot bloedens toe. (zelf mijn hond word gepikt, arm beessie. Ja sorry.) Maar nu beginnen ze dus een nest te maken, en van mijn vader, mag ik één ei opvoeden. Maar dat mag alleen als ik zelf opzoek hoe het moet (zelf weet hij het wel al ongeveer hoor.) En op internet was nog een beetje vaag (ik ga wel door hoor.) Maar mijn vraag is dus, hebben jullie tips hoe ik zo’n gans op kan voeden? Én tam maken, want ik wil eigenlijk wel een gezellige gans die ik later als hij volwassen is nog op kan zoeken. (ja dat klinkt vaag, ik weet het.)

EDIT:
ik neem ze pas vanaf een paar weken, en meestal gaan een paar kuikentjes van vogels dood, dus nemen we de gene die achteraan loop, en dus het minste kans heeft, dus dan is het idd hetzelfde als jonge hondjes,

Eh sorry hoor, maar als die ganzen een nest maken, dan laat je die ganzen ze toch ook gewoon opvoeden?
Je pakt toch zo’n kuikentje niet af? :confused:

haha, dan gaat dat kuikentje overal achtervolgen, omdat-ie denkt dat jij z’n mamie bent ;d

Laat alsjeblieft die beesten met rust, ik vind het echt nergens op slaan.
Dont mess with mother nature.

daaarom. :grinning:

en @kloot;
nou, daar heb ik over nagedacht, maar ik doe het gewoon heel vroeg.

Ganzen zijn vette waakhonden; van één beweging gaan ze al vette herrie maken.
Lekker irritant. Maargoed, dat beesie gaat je overal volgen en je moet 25/8 voor hem zorgen.

En je moet hem leren vliegen, dat lijkt me moeilijk.

ik zou alleen een kuiken opvoeden als dat ei waar hij in zat niet meer voor werd gezorgd dus dat de ouder-ganzen (XD) weg zijn gegaan en nooit meer terug komen, maar volgens mij gebeurt dat niet.

Doet me denken aan een film.
Ik weet niet meer hoe die heet maar dan gaat een meisje een heel nest ganzen opvoeden. Alleen zei bouwd dan een heel veliegtuig om ze te leren vliegen enzo…

Die beesten pikken dus, omdat zij willen dat jij met je fikken van hun eieren/kuikens afblijft. Je pakt toch ook niet zomaar een baby van z’n moeder af? Wilde ganzen horen in de natuur thuis en niet bij jou in huis of op het erf.

goh, dat beest kan wel vanzelf na verloop van tijd wel vliegen, maar niet zo goed als ganzen die zijn opgegroeid in een nest onder soortgenoten

Geen idee, maar opzich vind ik het wel zielig voor moeder-gans

even voor de duidelijkheid; ze zijn niet wild want we hebben zelf hier soort van tamme ganzen.

en niet om lullig te doen, maar er gebeuren ook echt erge dingen, zoals in de bioindustrie, en mijn gans word niet opgegeten.

Jeeezuus.
Jij mag 1 ei van je pa hebben?!
Belachelijk zeg! Het was een heel ander verhaal geweest wanneer jij een ei had gevonden… Maar nu pak je er gewoon eentje af.
Gutte gut, net alsof het niets is om zo beessie op te voeden. Ik gok dat ie bij jouw dood gaat, dus begin er maar niet aan.

HAHA, wil je graag een oog kwijt? Vooral doen dan. Denk dat je no way in de buurt van dat nest komen kan.
Buiten dat als jij met je mensengeur langs hun nest bent geweest herkennen ze het niet meer als van zichzelf dus verlaten ze dat nest.

Beetje onzin om een ganzenei te jatten omdat je graag een babygans wil. :pensive:

Yeah right, daarom pikken ze jullie.
Ik vind jou vader behoorlijk naiëf.

mijn zus had trouwens ooit ook een jong gansje (die was trouwens aan komen lopen op de een of andere manier.) en die achtervolgde iedereen, zelf onze kippen&hond. echt vet leuk.

Geez, zou jij graag willen dat je later moeder wordt en dat dan een stom meisje jouw kind meeneemt, omdat ze er eentje mocht opvoeden van haar vader?

Denk toch even normaal.

hoezo?

Jij bent egoistisch. Gatverdamme.