Gameverslaving

Mijn vriendje gamed. Veel. Heel veel de laatste tijd. Ik word gestoord van dat stomme spel dat hij steeds speelt. Eerst was het gewoon midden in de nacht als ik sliep en dat maakte me verder niets uit. Ik merkte er niets van en hij moet natuurlijk lekker doen waar hij zelf zin in heeft. Maar de laatste tijd (met ingang van een nieuw spel) steeds meer. Het is herfstvakantie, en als ik er niet ben, zit hij rustig de hele dag in zijn pyama te gamen. Kom ik, moet 'ie het eerst afmaken. En Skype blijft aanstaan, voor het geval zijn vrienden hem nodig hebben. Moet ik dit zomaar goed vinden?

Dat gamen maakt me nog niet eens zo veel uit. Ik voel me gewoon ontzettend vervangen, opzij gezet ofzo. Op msn praat hij weinig of ongeinteresseerd.

Uitmaken werkt niet, dan ben ik zelf alleen maar verder van huis. Zonder hem zou ik niets zijn. Iemand ervaring met games/iemand oplossingen? I’m going crazy.

heb je al geprobeerd er met hem over te praten?

Een aantal keer. Dat ik zei dat het zo begon te lijken dat dat spel voor mij kwam. Dat ontkende hij.

dan moet je het anders brengen.
manipuleer een beetje, hoe vervelend het ook kan klinken.

vraag anders wat hij zo leuk vind aan het spel en wat hij zo leuk vind aan jou.

Zeg dat je hem mist, wat jij allemaal zo leuk aan hem vind en waarom jij hem zo graag in je leven wilt hebben. Maak plannen om dingen te gaan doen (niet te ver vooruit). Zeg dat je graag soms zijn volledige aandacht wilt en dat je hem niet altijd wilt delen, omdat hij gewoon te belangrijk voor je is.

zie, zo vlei je hem en maak je hem duidelijk wat je wilt. belangrijk is dat je niet boos wordt

je kan hem trouwens ook nog de keuze geven, jij of het spel, maar dat zou ik niet doen.

ik heb dat ook gehad,
het begon steeds meer te worden, soms kwam
ik naar zijn huis en was hij alleen maar aan het gamen
Toen heb ik het spel een kans gegeven en zelf ook gespeeld
vond er dus geen klote aan, maar mn vriend
(ex nu alweer) schijnbaar ook niet
want toen is hij gestopt haha x)

Bedankt Miiamore! Meteen uitgevoerd en meteen gewerkt! =D
Tenminste, hij moet nu z’n beloftes natuurlijk nog waar maken, maar ik geloof hem wel. Hij schrok bijna zelf van zijn eigen gedrag. Hij had het gewoon niet door. Gewoon gebrainwashed door zo’n stom spel.

Denk niet dat hij meteen gaat/kan stoppen though. Misschien moet hij eruit groeien of iets. Maar toch, een stap in de goede richting =) Thanks!