Gamen belangrijker voor hem?

Hallo aan alle lezers van mijn topic, ik heb een probleem met mijn vriend waar ik niet goed kan over praten met vriendinnen. Het gaat over gamen en dat klinkt nogal suf bij hun dus zoek ik hier advies. Ik heb nu bijna anderhalf jaar een relatie met mijn vriend en ik zit dus ergens mee.
Toen we net wat kregen heb ik het nooit doorgehad. Sterker nog ik wist het niet, dat hij regelmatig pc-gamed. Maar nu heeft hij een nieuwe pc en speelt hij er wel eens op als ik er zelfs bij ben. En dan laat ik merken dat ik het niets vind en dan zegt hij telkens “zeur niet zo om alles chaggerijn”. We hebben vaak ruzie de laatste tijd dus dan wil ik niet weer ruzie dus zeg ik maar niets.
Ook gaat hij elk weekend naar zijn neef om dus samen te gamen. En reageert dan de hele avond niet op zijn appjes en daar word ik heel chaggrijnig van, hij negeert me zelfs. Dit alles hebben we vaak ruzie over gehad en hij zou er op letten dus dat gaat iets beter.
Door school spreken we alleen 1 dag af in het weekend. Meestal slapen we dan bij een van ons thuis. Ik verheug me daar altijd erg op omdat ik hem na een week echt mis. Maar afgelopen weken wilt hij steeds minder lang afspreken. Ik kan pas om 9 uur komen omdat hij nog bij zijn neef gamen is en dan is hij ook nog is moe dus slapen we al om half 12 dus hebben we amper een avond. 'S ochtends hoor ik ook vaak: “ja ik ga al om 1 uur want ga naar me neef, of ik hij zegt je moet voor half 2 weg zijn want ik moet me neef echt helpen.” En hier zeg ik ook vaak iets van en dan zegt hij dat ik zeur.

Ik irriteer me er zo vaak aan en word zo verdrietig van alle ruzie’s em al van de gedachte dat hij tijd besteden daar aan belangrijker vindt. Ik zie hem maar 1 x per week maar hij gamed liever heb ik de indruk.
Maar ik wil geen ruzie en dat gebeurt dus altijd als ik er iets van zeg. Ik weet echt niet wat ik er mee moet… Heeft iemand advies voor mij?

Als die het nu echt elke keer blijft doen en daarmee jou soort van verwaarloosd zou ik er toch is met hem over gaan praten. En anders negeren, niet meer met hem afspreken. Klinkt misschien hard en lastig maar lijkt mij dat hij dan misschien gaat inzien wat die allemaal mist.

Ik krijg de indruk dat je er alleen wat van zegt als hij op dat moment aan het gamen is, of op dat moment tegen je zegt dat hij vroeg weg moet o.i.d., toch?
Misschien is het een idee om er gewoon eens over te beginnen wanneer het niet over gamen gaat, gewoon als je even samen zit te praten. Dan is hij op dat moment niet met dat gamen bezig en reageert hij misschien wat beter?

En als dat niet helpt zou ik, zoals Tubbietoast al zegt, hem gewoon negeren, niet naar hem appen, niet afspreken, tot er eens wat initiatief van zijn kant komt!

Succes ermee meis! :slightly_smiling_face:

Ja dankje allebei, ik ga dat negeren is proberen kijken of hij me dan is gaat missen

Als hij bij zijn neef is vind ik het niet gek dat hij niet reageert op zijn appjes, laat hem lekker. Hij is dan bij iemand anders, jij zou het ook niet gezellig vinden als hij de hele tijd op zijn telefoon zit als hij bij jou is. Verder vind ik gamen ook heel leuk en doe het ook samen met mijn vriend, maar als je hem maar 1 x in de week ziet vind ik wel dat hij dan ook echt even tijd mag vrij maken.

Pak het dan ook niet op de beschuldigende manier aan maar; ‘ik snap dat je gamen heel leuk vindt, maar ik zie je maar 1 x in de week en ik zou het fijn vinden als we dan echt even tijd voor elkaar vrij maken. Dat vind ik belangrijk. De rest van de week zal ik het niet hebben over het gamen en mag je je gang gan’. Niet meer dan eerlijk toch?

Niet gaan negeren, dat is zo lekker kinderachtig. Als je ergens mee zit, moet je erover praten.

Ja klopt ik heb ook gezegd dat ik niets tegen gamen heb alleen gewoon niet met mij erbij. Maar dat doet hij dan 1x niet en vervolgens weer gewoon wel. Hij ging bijvoorbeeld pok liever gamen dan mee met mij naar de gouden bruiloft van mijn grootouders. Zijn prioriteiten liggen gewoon bijna alleen daar.

Ik zou tegen hem zeggen: Als jij gaat gamen kan ik net zo goed naar huis gaan, en dat ook echt een keer doen als ie door blijft gaan. Met dat WhatsApp snap ik wel van hem, dan is ie gewoon bij iemand anders en kan/wil niet altijd reageren. Veel succes in ieder geval!